آئین نامه و دستورالعمل نقل و انتقالات فدراسیون کبدی جمهوری اسلامی ایران

فصل اول

مقدمه:

فدراسیون کبدی جمهوری اسلامی ایران به منظور حفظ حقوق مربیان و بازیکنان از یک سو و باشگاهها از سوی دیگر و نیز مسائل و مشکلاتی که در رابطه با آئین نامه های قبلی خصوصاً ضمانت اجرای آن وجود داشته است و نیز با توجه به عدم درآمد کافی برخی از باشگاهها علی الخصوص باشگاههای تازه تأسیس که به دلیل امکانات مالی کافی احتمال خروج از گردونه فعالیت را بدنبال داشته و نیز عدم وجود ضابطه اساسی در این خصوص که خود باعث بروز مشکلاتی برای فدراسیون، هیئت ها، مربیان، بازیکنان و باشگاهها گردیده است و به دلیل   حرفه ای نبودن ورزش کبدی در کشور و ناکافی بودن بودجه فدراسیون و سرمایه برخی از باشگاهها چون حاصل زحمات مربیان محترم در راه باروری بازیکنان باشگاهها می گردد لذا نقش فدراسیون و هیئت ها در جریان نقل و انتقالات حفظ حقوق طرفین قرار داد و در نظر گرفتن ضمانت اجرایی آن بوده و وزارت محترم ورزش و جوانان نیز ناظر بر حسن اجرای آن می باشد پس ایجاب می نماید که آئین نامه و دستورالعملی با توجه به آئین نامه نقل و انتقالات مربیان و بازیکنان باشگاهها که به تأیید وزارت ورزش و جوانان رسیده و نیز نقطه نظرهای خاص فدراسیون کبدی است به عنوان دستورالعمل و آئین نامه مذکور با عنوان آئین نامه و دستورالعمل نقل و انتقالات فدراسیون کبدی جمهوری اسلامی ایران تهیه و تنظیم، که تا حد امکان از بروز این مسائل جلوگیری نماید.

هدف:

به منظور حفظ حقوق باشگاهها، مربیان و بازیکنان و نظارت بر نحوه اجرای صحیح قراردادها و مورد مندرج در ذیل:

الف: حمایت از حقوق مربیان و ارج نهادن به زحمات آنها

ب: حمایت از حقوق بازیکنان و پیش بینی مناسب برای حفظ حقوق اقتصادی و اجتماعی با توجه به سطح بازی و کارآیی و روحیات و اخلاق ورزشی و سایر مشخصات بارز آن.

ج: حمایت از حقوق باشگاهها برای تداوم فعالیت و رشد و تشویق آنها به سرمایه گذاری بیشتر.

د: ایجاد رابطه حقوقی بین باشگاهها و بازیکنان و نظم و نسق دادن و ضمانت اجرای این رابطه.

موارد فوق ایجاب می نماید آئین نامه و دستورالعمل نقل و انتقالات فدراسیون کبدی جمهوری اسلامی ایران به شرح فصول و مواد آتی تصویب و ابلاغ شود.

فصل دوم:

کلیات:

الف: منظور از قرارداد موضوع این آئین نامه و دستورالعمل قراردادی است که به شرح مواد این آئیننامه و دستورالعمل تنظیم شده باشد.

ب: قراردادهایی که منطبق با این آئین نامه و دستورالعمل تنظیم نشده باشد فاقد ضمانت اجرایی از طریق فدراسیون کبدی جمهوری اسلامی ایران بوده و تشخیص انطباق آن با آئین نامه و دستورالعمل به عهده فدراسیون کبدی می باشد.

ج: مربیان بازیکنان و باشگاهها طرفین قرارداد می باشند.

د: به اختلافات ناشی از قرارداد حسب مواد این آئین نامه فدراسیون کبدی رسیدگی خواهد نمود.

هـ: چنانچه زمان قرارداد مربی یا بازیکنی پایان یافت در این حالت و تحت هر شرایطی مربی یا بازیکن آزاد شناخته می شود.

و: به منظور سهولت امر از این پس به جای آئین نامه و دستورالعمل نقل و انتقالات فدراسیون کبدی جمهوری اسلامی ایران از این آئین نامه استفاده می شود.

ز: بازیکن به موجب این آئین نامه به فردی اتلاق می گردد که دارای قرارداد یا باشگاه مربوطه خود باشد.

 

فصل سوم:

مواد آئین نامه و دستور العمل نقل و انتقالات

ماده 1: باشگاهها مجاز به عقد قرارداد با مربیان و بازیکنان با شرایط این آئین نامه می باشند. مسئولیت نقل و انتقال در باشگاههای حاضر در لیگ اعم از برتر و دسته یک و دسته دو کشور بعهده فدراسیون بوده و در سایر موارد با توجه به آئین نامه نقل و انتقالات فدراسیون عمل خواهد شد.

1-1- منظور از باشگاهها در این آئین نامه باشگاه مشخص که با اجازه وزارت ورزش و جوانان تأسیس گردیده و از نظر حقوقی به ثبت رسیده است می باشد.

2-1- باشگاهها و دستجات آزاد ورزشی و مناطق درصورتی حق شرکت در مسابقات رسمی را دارند که بر طبق مقررات فدراسیون به عضویت هیئت استان مربوطه پذیرفته شده باشند.

 

ماده 2: هرگونه نقل و انتقالات بازیکنان و مربیان در سطح باشگاههای کشور براساس عقد قرارداد بین باشگاهها با مربیان و بازیکنان با رعایت این آئین نامه باید صورت گیرد.

 

ماده 3: حداکثر تعداد بازیکنان اعلامی در لیست اولیه هر تیم در کبدی استاندادرد 25 نفر می باشد (20 بازیکن بزرگسال، 5 بازیکن زیر 20 سال) و تعداد بازیکنان هر تیم در کبدی ساحلی و سالنی 18 نفر می باشد (15 بازیکن بزرگسال و 3 بازیکن زیر20 سال) برای هر تیم یک سرمربی و یک مربی خواهد بود تیمها می توانند از یک مدیر یا سرپرست، یک مربی بدنساز و یک نفر جهت تدارکات تیم و … به شرح آئین نامه اجرایی مسابقات استفاده نمایند.

1-3- هر باشگاه می تواند با موافقت فدراسیون از یک مربی و 2 بازیکن خارجی حداکثر قبل از شروع نیم فصل دوم استفاده نماید که در هر مسابقه از دو بازیکن خارجی می تواند استفاده کند.

 

ماده 4: باشگاهها می توانند کلیه بازیکنان و مربیان موردنظر را تا قبل از اتمام تاریخ نقل و انتقالات فدراسیون که همه ساله اعلام می گردد به فدراسیون معرفی نمایند.

1-4- باشگاهها موظفند حداکثر یک هفته قبل از شروع مسابقات لیست نفرات اعزامی به مسابقات را به فدراسیون اعلام نمایند.

 

ماده 5: کلیه بازیکنان و مربیان معرفی شده بایستی به ازای قرارداد رسمی طبق نمونه قرارداد فدراسیون با باشگاه مربوطه بوده و با هیچ باشگاه دیگری دارای قرارداد نباشد.

تبصره 1: کلیه مربیان تیم های شرکت کننده در مسابقات لیگ برتر می بایستی حداقل دارای کارت مربیگری درجه 2 از فدراسیون کبدی باشند مربیان لیگ دسته اول حداقل بایستی دارای کارت مربیگری درجه 3 باشند.

ماده 6: چنانچه باشگاه به دلایلی منحل گردد و یا تیم کبدی خود را منحل نماید مربی و بازیکنان آن تیم آزاد شناخته می شوند و باشگاه هیچگونه ادعایی در مورد مربیان و بازیکنان تیم منحل شده نخواهد داشت و انتقال این دسته از بازیکنان به هر باشگاهی جزو سهمیه منظور خواهد شد.

 

ماده 7: باشگاه می تواند به صورت یک طرفه قرارداد خود با مربی یا بازیکن را فسخ نماید در این صورت با اعلام نام مربی یا بازیکن به فدراسیون و علل فسخ، مربی یا بازیکن آزاد شناخته می شود و تا جذب مربی یا بازیکن به باشگاه جدید، حسب قرارداد باشگاه متعهد به انجام تعهدات خود می باشد و به هر حال باشگاه جدید موظف به پرداخت 20% کل مبلغ قرارداد جدید به عنوان حق انتقال به باشگاه قدیم می باشد.

 

ماده 8: کلیه باشگاهها موظفند یک ماه قبل از زمان نقل و انتقالات فدراسیون کبدی نسبت به تسویه حساب با مربیان، سرپرستان و بازیکنان خود اقدام نمایند در غیر اینصورت مجاز به عقد قرارداد با بازیکن جایگزین نمی باشند.

 

ماده 9: باشگاه خارجی که بازیکن ایرانی را عضویت می پذیرد یا با او قرارداد منعقد می کند بایستی 10% مبلغ قرارداد را به فدراسیون کبدی جمهوری اسلامی ایران پرداخت نماید مدت قرارداد نیز حداقل یک نیم فصل می باشد.

 

ماده 10: هر باشگاه به شرح زیر می تواند قبل از شروع نیم فصل دوم لیگ از بازیکنان جدید استفاده نماید. (مشروط به اینکه در لیست ارسالی جای خالی داشته باشد)

الف: برای تیم بزرگسالان 2 نفر از بازیکنان دسته یکم بالای 20 سال و 1 نفر از بازیکنان دسته یکمی تا 20 سال.

ب: برای تیم جوانان حداکثر 3 بازیکن رده سنی جوانان

1-10- ملاک بازیکن دسته یکم شرکت در مسابقات سراسری لیگ برتر و دسته یک باشگاههای کشور و دارا بودن قرارداد با آنها می باشد.

2-10- تیم های صعود کننده در مسابقات لیگ سراسری از یک دسته به دسته بالاتر و یا تیم هایی که تازه به لیگ می پیوندند مجاز به استفاده از 2 بازیکن لیگ برتر و دسته یکم بالای 20 سال که تاکنون در لیگ بازی نکرده اند می باشند.

3-10- باشگاه در موارد زیر در حین مسابقات فصل می تواند با تایید فدراسیون یا هیئت از سایر بازیکنان آزاد به خدمت در آورد و جایگزین بازیکنانی کند که با توجه به موارد زیر آن بازیکنان را از دست داده باشد.

الف: فوت بازیکن یا بازیکنان به هر دلیل

ب: بیماری غیر قابل علاج به تأیید فدراسیون پزشکی

ج: نقص عضو با تأیید مرجع مندرج در بند ب

د: به دلیل سایر موارد منجر به عدم امکان حضور بازیکن در مسابقات گردد و به تأیید فدراسیون و هیئت برسد (عدم امکان حضور بایستی از طریقی به جز اختیار بازیکن باشد)

4-10- باشگاهها در موقع تنظیم قرارداد با مربیان و بازیکنان در صورت ابهام وضع مربی یا بازیکن موظفند که وضعیت بازیکنان و مربیان را از منظر قرارداد قبلی در داخل استان از طریق هیئت استان و در ارتباط با سایر استانها از فدراسیون استعلام و سپس اقدام به تنظیم قرارداد جدید بنماید.

5-10- در کلیه مسابقات لیگ (برتر ودسته یک) باشگاهها مجاز به استفاده حداکثر 4 بازیکن ملی پوش اعزامی به آخرین مسابقات برون مرزی در کبدی استاندارد و 2بازیکن ملی پوش در سالنی و ساحلی، در لیست ارسالی به فدراسیون می باشد.

 

ماده 11: در تنظیم قرارداد موارد مشروحه ذیل بایستی رعایت گردد:

1-11- قرارداد در چهار نسخه تنظیم می شود که پس از ثبت در دفتر قراردادهای فدراسیون یک نسخه به فدراسیون، یک نسخه به باشگاه طرف قرارداد و یک نسخه به بازیکن تسلیم و یک نسخه به هیئت استان ارسال می گردد فرم این قرارداد از طرف فدراسیون تهیه و در اختیار باشگاهها گذاشته می شود.

2-11- قرارداد مربوطه به باشگاههای شرکت کننده در مسابقات لیگ سراسری اعم از برتر و دسته یک، دسته دوم بایست به فدراسیون تقدیم تا پس از تأیید فدراسیون دوباره به امضاء بازیکن و باشگاه برسد قراردادی که از نظر مدت و مبلغ به تأیید فدراسیون رسیده باشد برای مدت قرارداد پس از ثبت معتبر می باشد. قرارداد باشگاههای استانها که در سطح استان فعال بوده و در لیگ شرکت ندارند بایستی در هیئت استان ثبت شود.

 

ماده 12: نقل و انتقال بازیکنان ایرانی و خارجی با باشگاههای دیگر کشورها با تراضی دو باشگاه صرفاًاز طریق فدراسیون و براساس مقررات بین الملل امکان پذیر است و در غیر اینصورت قرارداد مذکور معتبر نمی باشد.

1-12- شرکت بازیکنانی که به طور موقت به تیم های خارج از کشور انتقال داده می شوند در برگشت به کشور با توجه به رعایت مقررات بین المللی و فدراسیون کبدی در همان رده سنی یا رده های بعدی مسابقات بلامانع می باشد مشروط بر آنکه باشگاه دارنده بازیکن نام وی را جزو لیست نفرات ارسالی به فدراسیون اعلام کرده باشد.

2-12- بازیکنی به هر دلیلی به تعهدات قراردادی خود در قبال باشگاه عمل نکند درصورتی که مجدداً قصد ادامه بازی را داشته باشد با توجه به سایر شرایط موظفند به همان مدت که از قرارداد باقیمانده و با همان تعهدات قبلی در تیم خود به بازی ادامه دهند بازیکن مربوطه به هیچ عنوان نمی تواند در تیم دیگری بازی کند و در مورد بازی کردن اینگونه بازیکنان در تیم ملی فدراسیون و باشگاه تصمیم گیری می کنند.

3-12- کلیه بازیکنان زیر 18 سال در هر رده از مسابقات لیگ می بایست جهت تنظیم قرارداد ابتدا رضایت نامه محضری ولی بازیکن را ارائه و سپس قرارداد تنظیم شود در غیر این صورت از درجه اعتبار ساقط می باشد.

ماده 13: کلیه قراردادهایی که فاقد مبلغ و زمان باشد مورد تأیید فدراسیون نیست و هر مبلغی که با توافق باشگاه و مربی و بازیکن در متن قرارداد قید شده باشد معتبر و در صورت مشاهده تخلف باشگاه و بازیکن هر یک 15% کل مبلغ را به عنوان جریمه بایستی به فدراسیون پرداخت نمایند.

 

ماده 14: بازیکنان دارای قرارداد که به خدمت سربازی اعزام می شوند درصورتی که علاقمند به عضویت در تیمهای نظامی و انتظامی باشند این انتقال موقت بوده و مشمول مفاد این آئین نامه می شود.

1-14- باشگاههای نظامی و انتظامی مجاز هستند از بازیکنانی که به کسوت مقدس سربازی پذیرفته شده اند حداکثر برای دو فصل مسابقات لیگ که همانا مدت قانونی خدمت نظام می باشد استفاده نمایند بدیهی است پس از اتمام دو فصل لیگ بازیکن مذکور به هیچ عنوان سرباز شناخته نخواهد شد.

2-14- بازیکنانی که به خدمت سربازی اعزام می شوند چنانچه دارای قرارداد باشند و یگان مربوطه برای ادامه بازی در باشگاه طرف قرارداد مجوز صادر نکرده باشد فقط می تواند تا پایان مدت باقیمانده از خدمت مقدس سربازی با تیمهای نظامی و انتظامی قرارداد موقت تنظیم و مبادله نماید و بازیکنان موظف هستند پس از پایان خدمت مقدس سربازی به میزان مدتی که در موقع اعزام از مدت قرارداد آنها باقی مانده در تیم باشگاه خود با همان تعهداتی که در موقع اعزام از مدت قرارداد آنها باقی مانده در تیم باشگاه خود با همان تعهداتی که در موقع انعقاد قرارداد پذیرفته اند بازی نمایند. بدیهی است درصورتی که بازیکن در طول مدت خدمت وظیفه به تعهدات خود در قبال باشگاه عمل ننماید پرداختی بابت قرارداد فی ما بین برای آن مدت صورت نخواهد گرفت.

3-14- تیمهای نظامی و انتظامی در صورت تمایل به استفاده از بازیکنان سایر باشگاهها که به خدمت سربازی اعزام شده اند می بایستی از یگان مربوطه تاییدیه   اشتغال به خدمت دریافت و همراه با سایر مدارک در موقع ثبت قرارداد موقت تسلیم نمایند.

4-14- تیمهای نظامی و انتظامی زمانی که به عنوان یک تیم باشگاهی در مسابقات شرکت می نمایند مقرراتی که در خصوص سایر تیمها اجرا می گردد برای آنان نیز قابل اجرا است و استثنائاً جهت کمک به قهرمانان ملی در دوران خدمت مقدس سربازی باشگاههای نظامی می تواندد از دو نفر قهرمانان سرباز مازاد بر سهمیه استفاده نمایند. توجه خاص به ماده 1-14 و اجرای آن برای باشگاههای نظامی الزامی است.

5-14-کلیه باشگاههای ورزشی موظفند از پذیرش وعقد قرارداد با مشمولان غایب و فراری ومشمولانی که به سن 18 سالگی رسیده اند و وضعیت نظام وظیفه خودرا روشن نکرده اند خودداری نمایند.

 

ماده 15: چنانچه قرارداد تنظیمی برای باشگاههای شرکت کننده در مسابقات لیگ رسماً در فدراسیون کبدی و در خصوص باشگاههای شرکت کننده در مسابقات باشگاهی استانها در هیئت استان متبوعه ثبت نشده باشد حضور بازیکن در باشگاه و تیم مربوطه غیر مجاز تلقی می گردد.

 

ماده 16: کلیه مالیاتهای احتمالی قراردادها به عهده و بر ذمه باشگاه می باشد.

 

ماده 17 : مدت قراردادها به شرح زیر می باشد :‌

1-17- مدت قرارداد برای بازیکنان لیگ قهرمانی کشور اعم از برتر و دسته یکم، دسته دوم و قهرمانی باشگاه های استان حداقل یک فصل مسابقاتی و حداکثر 2 فصل مسابقاتی می باشد.

2-17- مدت قرارداد مربیان یا بازیکنان خارجی برحسب نیاز با نظر فدراسیون کبدی و باشگاه مربوطه توافق خواهد شد.

3-17- با وجود قرارداد مدت دار معتبر تا پایان مدت آن نیازی به تنظیم قرارداد جدید نبوده و تنظیم قرارداد جدید با فسخ قرارداد قبلی و ثبت آن در فدراسیون امکان پذیر و معتبر می باشد.

 

ماده 18 تعهدات باشگاه نسبت به بازیکنان

1-18- باشگاه موظف است نسبت به تعیین مبالغ ماهیانه بابت هزینه ایاب و ذهاب و تغذیه و جبران وقت صرف شده اقدام نماید.

2-18- باشگاه موظف است تعهد مالی خود نسبت به بازیکن را براساس توافق فی مابین انجام دهد.

3-18- باشگاه موظف است بازیکن و مربی را در برابر فوت، سوانح، صدمات، نقص عضو و هرگونه بیماری ناشی از مسابقات یا تمرینات یا به هنگام مسافرت های داخل و خارج از کشور از طریق فدراسیون پزشکی جمهوری اسلامی ایران بیمه نموده و بیمه ضمیمه قرارداد شود.

4-18- باشگاه موظف به آگاه نمودن بازیکن به مفاد و مندرجات آئین نامه داخلی باشگاه نامه های انضباطی مسابقات مصوب فدراسیون بوده که با اخذ امضاء و اثر انگشت سبابه، ابلاغ را به تایید بازیکنان برساند.

5-18- باشگاه موظف است وسایل ورزشی و ایمنی لازم جهت تمرینات برای حداقل 8 جلسه در هفته و مسابقات بازیکن را به رایگان فراهم سازد. باشگاه بایستی نسبت به انجام امور بدنسازی بازیکنان اقدام لازم مبذول نماید.

6-18- بازیکن حق استفاده از حداکثر 15 روز مرخصی در زمانی که مسابقات انجام نمی شود را با توافق باشگاه دارا می باشد.

7-18- باشگاه موظف است در صورت مصدومیت بازیکن ناشی از تمرینات و اردوهای تیم ملی و مسابقات و مسافرت های مربوط به مسابقات تیم های ملی و باشگاهی تعهدات مطروحه در قرارداد را بطور کامل انجام دهد و چنانچه بازیکنی بدون اجازه باشگاه در مسابقات و یا تمرینات باشگاه های دیگر شرکت و مصدوم گردد حق ادعای مزایای مربوطه را نخواهد داشت.

تبصره1 : در صورت مصدومیت بازیکن در اردوهای تیم های ملی و مسابقات تیم ملی هزینه درمان بعهده فدراسیون می باشد.

8-18- هرگاه بازیکن از مسابقه یا مسابقاتی محروم گردد باشگاه می تواند مزایای مدت محرومیت را پرداخت ننماید و نیز می تواند علاوه بر عدم پرداخت تنبیهات انضباطی لازم را مشروط به اینکه قبلا به اطلاع بازیکن رسانده شده باشد اعمال نماید.

9-18- چنانچه زمان قرارداد بازیکن با باشگاه به اتمام رسیده باشد و بازیکن بخواهد به باشگاه دیگر برود ولی بابت قرارداد قبلی خود از باشگاه طلب داشته باشد. باشگاه تا تسویه حساب با اینگونه بازیکنان نمی تواند بازیکن جدید جایگزین نماید.

 

ماده 19- تعهدات بازیکن نسبت به باشگاه

1-19- بازیکن قبل از اتمام مدت قرارداد حق ندارد با باشگاه دیگری موافقت نامه و قرارداد امضاء نماید مگر با توافق باشگاه یا باشگاه جدید که در این صورت باشگاه رسماً قرارداد خود را باید فسخ نماید.

2-19- بازیکن نمی تواند در طول زمان قرارداد بدون اجازه باشگاه خود در تمرینات باشگاه دیگر شرکت و یا در بازیهای رسمی و غیررسمی باشگاه های دیگر شرکت کند. در این صورت باشگاه می تواند براساس آئین نامه خود و تأیید هیأت مربوطه جرایمی برای بازیکن در نظر بگیرد.

3-19- بازیکن موظف است در کلیه جلسات تمرین( حداقل 8 جلسه در هفته) و مسابقه و مسافرتهای ورزشی که به طور عرف و منطق برنامه ریزی شده حاضر و دستورات مسئولین و مربیان را اجرا نماید و در صورت استنکاف، باشگاه می تواند طبق ضوابطی که قبلا تعیین و اعلام شده تنبیهات انضباطی برای بازیکنان اعمال نماید.

4-19- در صورتیکه بازیکن به هر دلیل ممنوعیت عقد قرارداد داشته و قرارداد امضاء‌نماید موظف است برابر درخواست باشگاه کلیه وجوه  اخذ شده را بازپرداخت نموده و مشمول مقررات انضباطی فدراسیون نیز خواهد گردید.

5-19- در صورتیکه بازیکن براساس مفاد قرارداد و آئین نامه داخلی باشگاه مصوب فدراسیون عمل ننماید باشگاه می تواند برای احقاق حقوق خود از طریق مراجع قضایی اقدام کند و از فدراسیون تقاضای محرومیت خاطی را بنماید در این صورت به تشخیص فدراسیون بازیکن از مزایای مندرج در مفاد قرارداد محروم و به محرومیت از عقد قرارداد با باشگاه دیگر حداکثر تا دو سال و همچنین جریمه نقدی حداکثر تا مبلغ قراداد محکوم می گردد.

6-19- بازیکن حق ندارد همزمان با چند باشگاه قرارداد امضا نماید در صورتیکه بازیکنی چنین خطایی را مرتکب شود با در نظر گرفتن سوابق امر موضوع در کمیته انضباطی فدراسیون رسیدگی و تصمیم مقتضی اتخاذ خواهد شد.

7-19- بازیکن حق ندارد چنانچه جزو تیم انتخابی استان باشد بدون اجازه هیأت مربوطه در تیم استان محل تولد خودبازی نماید و در صورتیکه جزو تیم انتخابی استان نبوده و بخواهد در مسابقات استان خود شرکت کند بایستی رضایت باشگاه را اخذ نماید.

8-19- چنانچه بازیکن به عناوین مختلف از انجام وظایف مقرر خود امتناع نماید و باشگاه مراتب را کتباً به وی ابلاغ و به فدراسیون نیز اعلام شود در صورت تکرار با اعلام باشگاه فدراسیون به موضوع رسیدگی و بقاء یا لغو قرارداد را اعلام خواهد نمود. در صورت نداشتن قرارداد نیازی به رضایت باشگاه نمی باشد.

 

ماده 20- چنانچه باشگاهی تیم خود را در هر رده سنی منحل نماید چنین تیمی یکجا می تواند به باشگاه دیگری که فاقد تیم در آن رده سنی باشد منتقل شود در این صورت محدودیت مندرج در بند های ماده 14 از نظر تعداد بازیکن شامل چنین تیمی نمی شود.

ماده 21- در صورتیکه سهام باشگاه واگذار یا باشگاه تغییر نام دهد و یا  امتیاز تیم واگذار شود در وضعیت قراردادهای مربی و بازیکنان تغییری حاصل نخواهد شد مگر خلاف آن در قرارداد تصریح شود.

 

ماده 22- مفاد این آیین نامه شامل کلیه تیم های شرکت کننده در مسابقات باشگاهی که تعریف آن در آئین نامه چگونگی برگزاری مسابقات ورزشی قید شده است اعم از نظامی و انتظامی و غیره می گردد.

 

ماده 23 چنانچه بازیکن از شرکت در اردوهای تیم های ملی بدون عذر موجه امتناع نماید حق شرکت در مسابقات را نداشته و موضوع در کمیته انضباطی مطرح و جریمه نقدی مناسب و محرومیت حسب تصمیم کمیته گرفته خواهد شد. تشخیص عذر موجه نیز با فدراسیون کبدی است.

 

ماده 24 چنانچه باشگاه از شرکت بازیکن در اردوهای تیم های ملی و یا مسابقات تیم های ملی جلوگیری نماید حسب تصمیم کمیته انضباطی بازیکن از شرکت در مسابقات آن باشگاه محروم و باشگاه جریمه نقدی خواهد شد.

ماده 25- مسائل پیش بینی نشده احتمالی که در دوران مسابقات بروز نماید و توسط نمایندگان یا ناظران فدراسیون و یا براساس گزارش مدیران یا سرپرستان تیم ها اعلام گردد و این آئین نامه پاسخگوی آن نباشد در کمیته های فنی یا انضباطی فدراسیون کبدی بسته به مورد مطرح و تصمیم کمیته های فوق لازم الاجرا میباشد.

ماده 26- مرجع تفسیر این آئین نامه فدراسیون کبدی می باشد.

 

ماده 27- نظر به پیش بینی انتقال موقت بازیکنان به شرح ماده 10 این آئین نامه که به تصویب وزارت ورزش و جوانان نیز رسیده است بازیکن مجاز می باشد با توجه به رعایت ضوابط ( درخواست باشگاه دوم و توافق هر دو باشگاه و بازیکن) و مقررات این آئین نامه از نظر حداکثر افراد تیم و سایر شرایط مربوط به تعداد نفرات جدید و غیره برای یک فصل مسابقاتی ( فصل هر مسابقه فدراسیون برای لیگ برتر و دسته اول یک سری مسابقات بصورت رفت و برگشت یا متمرکز در چند مرحله می باشد) در مسابقات شرکت نمایند.

 

ماده 28- مفاد آئین نامه نقل و انتقالات فدراسیون به استناد آئین نامه هیأت های ورزشی مصوب وزارت ورزش و جوانان برای هیئت های استانها لازم الاجرا می باشد.

 

ماده 29 در طول زمان برگزاری مسابقات لیگ سراسری هریک از افراد دست اندرکار مسابقات اعم از داوران، مربیان، بازیکنان، کادر اجرایی و حتی افرادی که دارای کارت مربیگری یا داوری هستند چنانچه مطالب خلاف واقع عنوان و یا نشر اکاذیب نموده و یا به مسئولین اجرایی مطالب اهانت آمیزی عنوان نماید کمیته انضباطی به این موضوع رسیدگی و تصمیم لازم اتخاذ خواهد نمود.

 

ماده 30 جهت حفظ مقررات و نظم محل مسابقه چنانچه بازیکن یا مربی در حین مسابقه هرگونه بی انضباطی و عمل خلاف شئونات ورزشی، اهانت به مسئولین و یا افراد تیم خودی نماید که موردگزارش ناظر واقع شود کمیته انضباطی به موضوع رسیدگی و تصمیم مقتضی اتخاذ خواهد نمود.

 

ماده 31 بازیکن یا مربی نمی تواند همزمان هم به عنوان مربی و هم به عنوان بازیکن در مسابقات شرکت نماید و ابتدای دور اول مسابقات بایستی وضعیت خود را با یکی از عناوین فوق منطبق نماید.

 

فصل چهارم بازیکنان فاقد قرارداد

ماده 32 بازیکنان زیر 18 سال که آموزش کبدی را در بک باشگاه یا کلوپ یا دسته ورزشی شروع و ادامه دهند چنانچه در مقطعی از باروری که عبارت است شرکت در یک مسابقه رسمی فدراسیون می باشد بخواهند به باشگاه دیگر منتقل شوند بایستی رضایت باشگاه یا کلوپ یا مربی دسته ورزشی بسته به مورد را اخذ نمایند. چنین بازیکنانی پس از رسیدن به سن 18 سالگی برای تغییر باشگاه یا بایستی رضایت اخذ و یا یک سال تمام برای باشگاه قبلی با اعلام کتبی به فدراسیون یا هیئت بازی نمایند.

 

ماده 33- چنانچه بازیکن بالای 18 سال فاقد قرارداد بوده و فقط در مسابقات استان (باشگاه های یک استان ) شرکت کرده باشد پس از اتمام مسابقات بازیکن آزاد شناخته شده و برای انتقال به باشگاه دیگر نیاز به رضایت و یا پرداخت درصد نقل و انتقالات به باشگاه سابق را نداشته و بایستی 15% کل مبلغ قرارداد جدید را بسته به مورد به فدراسیون یا هیئت پرداخت نماید.

 

ماده 34 چنانچه بازیکنان فاقد قرارداد یک استان جزء‌تیم منتخب استان بوده بخواهند در تیم استان دیگر در هر رده سنی شرکت نمایند بایستی رضایت هیئت استان محل اقامت خود را اخذ و ارائه نمایند. تعیین ضوابط مربوط به اقامت یا انتقال هر بازیکن طبق ضوابط وزارت ورزش و جوانان و به تشخیص فدراسیون خواهد بود.

 

ماده 35- بازیکنان فاقد قرارداد که خدمت مقدس سربازی آنان منقضی می گردد پس از ارائه مدرک پایان خدمت آزاد محسوب و می توانند با باشگاه مورد علاقه خود قرارداد منعقد و در مسابقات شرکت نمایند. اگر به باشگاه مادر برود جزو سهمیه موضوع ماده 12 نمی باشد در غیر این صورت جزو سهمیه باشگاه جدید محسوب می شود.

ماده 36 در صورت عقد قرارداد بازیکنان فاقد قرارداد در مدت خدمت سربازی مدت قرارداد فقط به میزان مدت خدمت قانونی معتبر است.

 

تبصره 2: حق الزحمه جلسات کمیته نقل و انتقالات با تأیید هیئت رئیسه ونظر ریاست محترم فدراسیون قابل پرداخت می باشد.

 

این آئین نامه مشتمل بر 4 فصل و 36 ماده و 2 تبصره  پس از اصلاح و بازنگری در نشست مورخه 30/1/93 هیئت رئیسه فدراسیون تایید و در مجمع عمومی مورخ 30/2/93 فدراسیون کبدی جمهوری اسلامی ایران به تصویب رسید.

                       

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                    فدراسیون کبدی جمهوری اسلامی ایران

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد