(( دستور العمل برگزاری مسابقات لیگ دستجات آزادسرکل کبدی باشگاههای کشور سال1395))

    انتخابی تیم ملی

ماده 1: اهداف

1-1- توسعه رشته ورزشی سرکل کبدی در سراسر کشور؛

2-1- اجرای رقابتهای سالم و سازنده و ارتقاء سطح کیفی وکمی مسابقات؛

3-1-توسعه و تقویت باشگاهها؛

4-1- تربیت و تأمین نیروی انسانی کارآمد در زمینه های فنی و اجرایی؛

5-1- حضور موفق در مسابقات قهرمانی جهانی در سال95

6-1- شناسائی استعدادهای بالقوه جهت تقویت تیم های ملی سرکل.

 

ماده2: ضوابط وشرایط عمومی

1-2- این مسابقات براساس قوانین ومقررات سرکل (14 نفره) (10 بازیکن اصلی + 4 بازیکن ذخیره) زیر نظر کمیته مسابقات فدراسیون کبدی برگزار می گردد .

2-2- باشگاههاو تیمهای  شرکت کننده در صورتی اجازه دارند در این مسابقات شرکت نمایند که فقط دارای بازیکنان سرکل بوده و دارای شرایط زیر باشند:

1-2-2- براساس معیارهای وزارت ورزش وجوانان باشگاه می بایست دارای پروانه تأسیس و مجوز فعالیت رسمی از اداره کل ورزش وجوانان استان ذیربط بوده و نسبت به ثبت باشگاه در اداره ثبت شرکت ها اقدام و مدارک مستند را به کمیته مسابقات فدراسیون تسلیم نماید. درغیراینصورت داشتن معرفينامه از ادارات كل ورزش وجوانان استان مربوطه الزامي مي باشد.

2-2-2- ارائه آئیننامه های داخلی، مالی، انضباطی، و اساسنامه ممهور به مهر و امضاء مجاز باشگاه یا تیم به کمیته مسابقات فدراسیون.

3-2-2- معرفی زمین سرکل برای انجام تمرینات و مسابقات که به تأیید هیئت کبدی و اداره کل ورزش وجوانان استان مربوطه رسیده باشد.

4-2-2-به منظور توسعه و تعمیم رشته سرکل در استانهای مختلف در سال95 ،از هر استان حداکثر 2 تیم در مسابقات لیگ سرکل حضور خواهند یافت .

5-2-2-کلیه استانها می توانند شرکت نمایند.

6-2-2-تيم های شرکت کننده موظفند تا تاریخ    3/ 6 /95 مدارك خود را به فدراسيون ارسال نمايند در غیر اینصورت به منزله انصراف از حضور در مسابقات تلقی می گردد.

7-2-2-مسابقات ازتاریخ16 الی19 شهریورماه دراستان ….داوطلب…….. برگزارخواهدشد.

تبصره1: مسابقات یک مرحله ای وبصورت متمرکز برگزار می شود.

ماده 3: ضوابط فنی واجرایی

1-3 – این مسابقات از لحاظ فنی بر اساس آخرین قوانین و مقررات فدراسیون کبدی آسیا برگزار می شود و از نظر اجرایی و انضباطی براساس آئین نامه لیگ سرکل باشگاههای کشور  و این دستورالعمل انجام می شود.

2-3- قرارداد بازیکنان و همراهان براساس فرم مربوطه در فصل نقل و انتقالات در چهار نسخه با دقت و بطور کامل ، بدون قلم خوردگی و خدشه تنظیم شده و بر روی هر نسخه قرارداد یک قطعه عکس 4×3 جدید الصاق شود.

1-2-3- کلیه قراردادها می بایست در فرمهای مربوطه تنظیم و پس از مهر وامضاء مدیر باشگاه به تایید هیئت کبدی شهرستان و استان رسیده و جهت ثبت به فدراسیون کبدی ارائه گردد.

2-2-3- کلیه موارد در خصوص  نقل و انتقالات بازیکنان و کادر همراه مطابق با آئین نامه مربوطه میباشد.

3 -2-3- هرتیم میتواند تا تاریخ  3 /  6  /95 اسامی حداکثر 20بازیکن،یک مربی ،یک کمک مربی و یک نفر سرپرست را درلیست نفرات ارسالی به کمیته مسابقات اعلام نموده  ،لذا در زمان اعزام به مسابقات،14بازیکن را از لیست 20نفره بکارگیرد.

4-3- مسئولیت احراز اصالت مدارک طرف قرارداد با باشگاه مدیرعامل باشگاه و سرپرست تیم و تایید اداره کل ورزش وجوانان و هیئت استان می باشد.

5-3-هر تیم باید حداقل یک دست لباس ورزشی جهت هر مسابقه با شماره پیراهن و شورت همراه خود داشته باشند.

6-3-امتیازات در مسابقات لیگ سرکل کشور به ترتیب ذیل محاسبه می شود.

* به تیم برنده در پایان دیدار 2 امتیاز و در صورت مساوی شدن برای هرتیم یک امتیاز و برای تیم بازنده صفرامتیاز تعلق می گیرد.

7-3- نتایج همه مسابقات براساس گزارشهای مکتوب واصله به کمیته مسابقات، ثبت و در جدول امتیاز بندی لحاظ می گردد که شامل ثبت تعداد بازیهای انجام شده در آن فصل ، بردها، باختها، تساویها و… می باشد.

8-3- رتبه تیم در جدول براساس امتیازها مشخص می شود و هر تیم دارای بیشترین امتیاز باشد در صدر جدول و کمترین امتیاز در انتهای جدول قرار می گیرد.

 

 

ماده 4:مدارک

1-4- مدارکی را که باید باشگاههای شرکت کننده در این دوره از مسابقات ارائه نمایند به شرح زیر میباشد:

  • ارائه لیست اسامی بازیکنان و همراهان ممهور به مهر باشگاه ، هیئت و اداره کل استان.
  • فرم قرارداد بازیکنان و همراهان ،
  • اصل و تصویر شناسنامه عکسدار وکارت ملی بازیکنان و همراهان ،
  • اصل و تصویر کارت بیمه حوادث ورزشی عکسدار بازیکنان و همراهان با کد 45 سال95.
  • تصویر شناسنامه و مدرک مربیگری مربیان.
  • اصل و تصویر پاسپورت، اجازه اقامت و اشتغال به کار از اداره اموراتباع خارجی برای بازیکنان و مربیان خارجی و گواهی تایید سلامت از فدراسیون پزشکی.
  • تعیین وضعیت تحصیلی یا نظام وظیفه بازیکنان با ارائه یکی از مدارک ذیل:

*اصل گواهی تحصیلی عکسدار محصلین ممهور به مهر مدرسه که به تأیید آموزش و پرورش محل تحصیل رسیده باشد.

*اصل گواهی تحصیلی عکسدار دانشجویان از دانشگاه به همراه اصل و تصویر کارت دانشجویی.

 

ماده 5: ضوابط اختصاصی   

1-5- مسابقات یک مرحله ای برگزار خواهد شد و تصمیم گیری در مورد نحوه برگزاری مسابقات در جلسه سرپرستان تیمها در محل برگزاری مسابقات انجام خواهد شد.

2-5- با توجه به برنامه های اعلام شده به مدیران عامل محترم باشگاهها و نمایندگان تیمها و هیئت های  ذیربط و همچنین سایر مسئولین برنامه ابلاغی مسابقات از سوی فدراسیون لازم الاجرا می باشد.

3-5- اعلام کتبی آدرس . شماره تلفن. فاکس و ایمیل باشگاه یا هیئت به کمیته مسابقات فدراسیون الزامی است.

4-5- تیمها می بایست روز قبل از برگزاری مسابقات در شهر میزبان حضور داشته و حضور تیم خود را توسط سرپرست به هیئت کبدی استان و باشگاه مربوطه اعلام نمایند.

5-5- تعیین محل برگزاری مسابقه با هماهنگی قبلی با کمیته مسابقات فدراسیون و اعلام آن مجاز و مقدور  میباشد. زمین مسابقات می بایستی دارای سکوی تماشاچی باشد و به هیچ عنوان تماشاچی وارد زمین بازی نشود و همچنین محل نشستن و جایگاه مشخص داشته باشد.  

6-5- مسئولیت کلیه عواقب ناشی از حرکات و عکس العمل غیر ورزشی ، ناجوانمردانه و دور از شئونات اخلاقی بازیکنان وکادر تیم درمحل مسابقات و همچنین زمین محل برگزاری مسابقه علاوه بر خاطیان به عهده سرپرست تیم نیز می باشد و مسئولین باشگاه جهت جلوگیری از اینگونه موارد می بایست تمهیدات ویژه ای اتخاذ و اجرا نمایند.

7-5- هر باشگاه می تواند نسبت به طراحی و معرفی علامت اسپانسر مربوطه برروی البسه ورزشی بازیکنان و همراهان تیم اقدام نماید.

8-5- کلیه مسابقات در زمین سرکل انجام و میزبان موظف به تهیه آن می باشد.

9-5- زمین محل مسابقه باید مجهز به اسکوربورد باشد. در غیر اینصورت تیم میزبان می بایست نسبت به تهیه شماره انداز اقدام نماید.

10-5- حضور پزشک در محل مسابقه الزامی می باشد با هماهنگی ناظر فدراسیون و مسئولین برگزار کننده(هیئت و باشگاه مربوطه) در صورت عدم حضور پزشک مسابقه برگزار نمی گردد.

11-5- هیئت و یا باشگاه میزبان می بایست با هماهنگی اداره کل مربوطه مکاتبات لازم را با نیروی انتظامی جهت حفظ نظم در محل برگزاری مسابقات به عمل آورد. ضمناً حضور نیروی انتظامی در محل برگزاری مسابقه الزامی است.

12-5- خط کشی زمین محل مسابقه ومسئولیت هماهنگی لازم با مبادی ذیربط در خصوص امنیت به عهده هیئت کبدی استان و باشگاه میزبان می باشد.

 

 

ماده 6: مقررات مالی

1-6- در مسابقات هزینه حمل و نقل و تغذیه هرتیم به عهده باشگاه مربوطه بوده و فقط اسکان به عهده میزبان است.

2-6- تامین محل اسکان، تغذیه نمایندگان و داوران اعزامی با باشگاه و هیئت کبدی استان میزبان می باشد.

3-6- لازم است محل اسکان نمایندگان و داوران مجزا از محل اقامت تیمهای میهمان و میزبان باشد.

4-6- پرداخت هزینه های اجرایی مسابقات به عهده باشگاه و هیئت کبدی استان میزبان می باشد .

5-6- حق الزحمه داوران ، نماینده و ناظر مسابقات براساس آئیننامه خاص مربوطه به عهده فدراسیون کبدی خواهد بود.

6-6- درکلیه مسابقات هیئت کبدی استان و باشگاه میزبان ، مسئول فروش بلیط برای تماشاگران می باشد که به تایید ناظر فدراسیون برسد.

7-6-با توجه به انعقاد قرارداد فدراسیون کبدی با صندوق حمایت از قهرمانان و پیشکسوتان ورزش کشور نصب تبلیغات رایج در محل برگزاری مسابقات بر عهده صندوق بوده و باشگاهها جهت درج تبلیغات در محل مسابقات می بایست هماهنگیهای لازم را با فدراسیون انجام دهند.

 

ماده 7: بازی جوانمردانه ، جام ، مدالها واحکام

1-7- در هریک ازرقابتهای فوق الذکر میزبان موظف است نسبت به نصب پرچم جمهوری اسلامی ایران و پرچم فدراسیون کبدی اقدام نماید.

2-7- به تیمهای اول تا سوم مشترک ایندوره از مسابقات از سوی فدراسیون کبدی به ترتیب مقام،  جام اهداء و همچنین به مدیران ، بازیکنان و دیگر کادر همراه نیز احکام و مدال مربوطه تقدیم خواهد شد.

با توجه به مصوبه هیئت رئیسه  فدراسیون کبدی مبنی بر تنفیذ تصویب دستورالعمل های برگزاری مسابقات توسط کمیته مسابقات ، این دستورالعمل در 7 ماده و 1 تبصره تنظیم و درهیئت رئیسه فدراسیون مصوب گردیدوبرای اجراء ابلاغ می شود.

 

 کمیته مسابقات فدراسیون کبدی جمهوری اسلامی ایران

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد