(( دستور العمل برگزاری مسابقات قهرمانی لیگ برترباشگاههای کشور))

استاندارد12نفره بانوان – 1395

 

ماده 1: اهداف

1-1- توسعه رشته ورزشی کبدی در سراسر کشور؛

2-1- اجرای رقابتهای سالم و سازنده و ارتقاء سطح کیفی وکمی مسابقات؛

3-1-توسعه و تقویت باشگاهها؛

4-1- تربیت و تأمین نیروی انسانی کارآمد در زمینه های فنی و اجرایی؛

5-1- حضور موفق در بازیهای آسیایی و جهانی

6-1- شناسائی استعدادهای بالقوه جهت تقویت تیم های ملی.

 

ماده2: ضوابط وشرایط عمومی

1-2- این مسابقات براساس قوانین ومقررات کبدی استاندارد (12 نفره)، 7 نفر اصلی و 5 نفر ذخیره، زیر نظر کمیته مسابقات فدراسیون کبدی برگزار می گردد .

2-2- باشگاههای شرکت کننده ( هیئتها ) در صورتی اجازه دارند در این مسابقات شرکت نمایند که دارای شرایط زیر باشند:

3-2- براساس معیارهای وزارت ورزش و جوانان باشگاه می بایست دارای پروانه تأسیس و مجوز فعالیت رسمی از اداره کل ورزش وجوانان استان ذیربط بوده و نسبت به ثبت باشگاه در اداره ثبت شرکت ها اقدام و مدارک مستند را به کمیته مسابقات فدراسیون تسلیم نماید. ضمن اینکه داشتن معرفينامه از ادارات كل ورزش وجوانان استان مربوطه الزامي مي باشد.

4-2- ارائه آئیننامه های داخلی، مالی، انضباطی، و اساسنامه ممهور به مهر و امضاء مجاز باشگاه به کمیته مسابقات فدراسیون.

5-2- معرفی سالن اختصاصی یا استیجاری استاندارد برای انجام تمرینات و مسابقات که به تأیید هیئت کبدی استان مربوطه رسیده باشد.

6-2- باشگاهها و تیمهای شرکت کننده در لیگ برتر می بایست یک فقره چک یاسفته با امضاء مجاز باشگاه به مبلغ 000/000/100 ریال به عنوان حسن انجام تعهدات تا پایان فصل مسابقات بنام فدراسیون کبدی صادر وبه کمیته مالی و ذیحسابی تحویل ورسید اخذ نمایند وتا قبل از ارایه مدارک فوق پرونده آن باشگاه به ثبت نمی رسد.

7-2- مسابقات مقدماتی با تعداد 16 تیم در دو منطقه 8تیمی (2گروه 4تیمی در هرمنطقه)بصورت متمرکز برگزار می شود در پایان دوره مقدماتی مسابقات از هرمنطقه6تیم به مرحله  نیمه نهائی راه می یابند.(2تیم باکمترین امتیاز در گروههای هر منطقه، به لیگ دسته اول سقوط خواهند کرد)                                                                   

 

 

تیمهای شرکت کننده: هیئت کبدی اصفهان- هیئت کبدی سیستان و بلوچستان دانشگاه زابل- هیئت کبدی فارس- هیئت کبدی کرمان- هیئت کبدی مازندران- هیئت کبدی خراسان رضوی- هیئت کبدی گلستان- هیئت کبدی کرمانشاه- هیئت کبدی ایلام- هیئت کبدی تهران- هیئت کبدی آذربایجان غربی- هیئت کبدی قزوین- هیئت کبدی آذربایجان شرقی- هیئت کبدی همدان-هیئت کبدی مرکزی-هیئت کبدی البرز

گروه تیمهای شرکت کننده میزبان تاریخ برگزاری
منطقه1 گروه1: 1.هیئت کبدی گلستان  2.هیئت کبدی خراسان رضوی 3. هیئت کبدی ایلام  4. هیئت کبدی آذربایجان غربی

گروه2: 1. هیئت کبدی کرمانشاه 2. هیئت کبدی سیستان و بلوچستان دانشگاه زابل 3. هیئت کبدی آذربایجان شرقی 4. هیئت کبدی قزوین

استان گلستان 24/06/95 الی 26/06/95
             منطقه2 گروه1: 1.هیئت کبدی تهران 2. هیئت کبدی کرمان 3. هیئت کبدی مازندران 4. هیئت کبدی همدان

گروه1:2. هیئت کبدی اصفهان 2. هیئت کبدی فارس 3. هیئت کبدی البرز  4. هیئت کبدی مرکزی

استان مازندران 10/06/95 الی 12/6/95

 

8-2- تیمهای اول تا ششم  هر منطقه (اول تا سوم در هر گروه)با بیشترین  امتیاز به جمع   12  تیم برتر صعود کرده ودر دو منطقه بصورت متمرکز در 2گروه 6تیمی با هم بازی خواهندکردودرنهایت ازهرمنطقه 3تیم برتر،به جمع 6تیم مرحله نهایی صعودکرده وبازیهای خودرا بصورت رفت وبرگشت متمرکز جهت مشخص شدن تیمهای اول تا سوم مشترک انجام خواهندداد.

 

9-2- تيم های شرکت کننده موظف هستند تا روز  25/  5 /95 مدارك خود را به فدراسيون ارسال نمايند در غیر اینصورت به منزله انصراف از حضور در مسابقات تلقی می گرددوتیمهای متقاضی درصورت داشتن شرایط لازم باصلاحدیدفدراسیون جایگزین تیمهای خاطی خواهندشد.

 

10-2- مسابقات منطقه 1 از تاریخ    24/ 06  /95 الی  26/   06 /95در استان گلستان و منطقه 2 از تاریخ    10/ 06 /95 الی  

  12/   06 /95در استان مازندران برگزار و استانهاي ميزبان موظف هستند محل برگزاري مسابقات و خوابگاه را به فدراسيون اعلام نمايند.

 

11-2- وزن كشي مسابقات با حضور مربیان و سرپرستان تیمهای شرکت کننده از ساعت 19-17 روز های تعیین شده انجام می شود. وزن مجاز بازیکنان با احتساب دو کیلو ارفاق وزن زیر 72 کیلوگرم می باشد. وزن کشی از تیمی که تا ساعت مقرر حضور پیدا نکرده ، به هیچ وجه انجام نخواهد شد.

 

12-2- جلسه سرپرستان و مربیان تیمها رأس ساعت 21 در مکانی که میزبان مسابقات در نظر گرفته برگزار خواهد شد.

 

13-2- تيم ها مي توانند اسامي18بازيكن بزرگسال و5بازیکن جوانان را به فدراسيون كتبا” ارائه نمايندو در هرمرحله حداکثر از 12 بازيكن استفاده خواهند كرد.(بازیکنان ساحلی میتوانند در استاندارد بازی نمایند).

14-2- تیمهایی که به مرحله 12تیم برتر راه می یابند قبل از شروع این مرحله (نیم فصل محسوب میشود)مجازند 4 بازیکن جدید(ایرانی یاخارجی)، حتی از تیمهایی که حذف شده اندبا دریافت کارت شرکت در مسابقات به خدمت بگیرند. (درصورتیکه در لیست 23نفره جای خالی داشته باشند).

تبصره1:حداکثرسقف مجاز استفاده از بازیکن خارجی 2بازیکن با اخذ مجور شورای برون مرزی و فدراسیون پزشکی و غیره در لیست 23نفره میباشد.(بااین شرط که درزمان به خدمت گرفتن این بازیکنان مبلغ تعهد شده براساس مفاد قراردادرا به حساب اعلام شده توسط فدراسیون واریز نمایند)این بازیکنان جزءسقف سهمیه بازیکنان ملی پوش نمیباشند.

تبصره2:تیمها دردور رفت و برگشت مرحله نهایی(6تیم برتر) حق جذب بازیکن جدید را نخواهند داشت.

15-2- قهرمان باشگاههاي ليگ برتر كبدي به عنوان نماينده فدراسيون كبدي جمهوري اسلامي ايران در صورت برگزاری به مسابقات قهرمانی آسیا یا قهرمانی جهان و يا تورنمنت هاي بين المللي با صلاحدید فدراسيون اعزام خواهد شد.

ماده 3: ضوابط فنی واجرایی

1-3 – این مسابقات از لحاظ فنی بر اساس آخرین قوانین و مقررات فدراسیون آماتور کبدی آسیا  A.A.K.F  برگزار می شود و از نظر اجرایی و انضباطی براساس آئین نامه لیگ کبدی باشگاههای کشور انجام می شود.

2-3- قرارداد بازیکنان و همراهان براساس فرم مربوطه در فصل نقل و انتقالات در چهار نسخه با دقت و بطور کامل ، بدون قلم خوردگی و خدشه تنظیم شده و بر روی هر نسخه قرارداد یک قطعه عکس 4×3 جدید الصاق شود.

3-3- کلیه قراردادها می بایست در فرمهای مربوطه تنظیم و پس از مهر وامضاء مدیر باشگاه به تایید هیئت کبدی شهرستان و استان رسیده و جهت ثبت به کمیته  مسابقات فدراسیون کبدی ارائه گردد.

4-3- کلیه موارد در خصوص  نقل و انتقالات بازیکنان و کادر همراه مطابق با آئین نامه مربوطه میباشد.

5-3-  تعداد نفرات هر تیم برای هرمسابقه عبارتند از حداکثر 15 نفر که شامل 12 نفر بازیکن و3 نفر همراه

( سرپرست- سرمربی- مربی ) معرفی وبراساس مدارک تحویلی نسبت به ارائه کارت مسابقات آنان اقدام نماید.

1-5-3- میزبان مسابقات موظف به در اختیار گذاشتن خوابگاه برای رانندگان تیمها می باشد.

6-3- هربازیکن کبدی در طی یک فصل فقط می تواند بایک باشگاه و یک تیم قرارداد داشته و به نام آن تیم در رقابتها شرکت کند چه در دسته یک و برتر و فقط برابر بند 14-2 مجاز می باشند.

7-3- آی دی کارتها در طول مسابقات باید همراه بازیکن باشد.

 

مدارک:

8-3- مدارکی را که باید باشگاههای شرکت کننده در مسابقات لیگ ارائه نمایند به شرح زیر می باشد:

  • ارائه فرم ( لیست اسامی) مسابقات ممهور به مهر باشگاه وهیئت و اداره کل استان.
  • فرم قرارداد بازیکنان و همراهان
  • اصل و تصویر شناسنامه عکسدار وکارت ملی بازیکنان وهمراهان
  • اصل و تصویر کارت بیمه حوادث ورزشی کبدی عکسدار بازیکنان و همراهان با کد 45 سال 95.

 

الف: اصل وتصویر پاسپورت، اجازه اقامت و اشتغال به کار از اداره امور اتباع خارجی برای بازیکنان و مربیان خارجی و تاییدیه سلامت از فدراسیون پزشکی.

9-3-هرتیمی که بعداز ثبت نام و یا در خلال مسابقات بنا به هر دلیلی از ادامه شرکت در مسابقات انصراف دهدعلاوه بر ضبط سپرده تعهد از طرف فدراسیون، آن تیم به یک رده پائین تر سقوط نموده و مشمول سایر جرائم انضباطی نیز خواهد شد.

10-3- مسئولیت احراز اصالت مدارک طرف قرارداد با باشگاه مدیرعامل باشگاه و سرپرست تیم می باشد.

11-3-هر تیم باید دو دست  لباس ورزشی در دو  رنگ تیره و روشن با  نصب شماره بر روی پیراهن و شلوار همراه خود داشته باشد.

12-3- استفاده از عرق گیر( دوبنده) برای کلیه ورزشکاران الزامی میباشد.

13-3- استفاده از کفش ورزشی برای بازیکنان الزامیست.

14-3-هر باشگاه موظف است لیست نهایی بازیکنان به همراه شماره پیراهن آنها که به تایید هیئت کبدی استان مربوطه رسیده باشد حداکثر 7 روز قبل از شروع فصل مسابقات  به کمیته مسابقات فدراسیون کبدی تسلیم نماید.

15-3-وزن کشی بازیکنان یک روز قبل از شروع مسابقات با حضور نماینده فدراسیون کبدی و سرپرستان تیم ومسئول کمیته داوران طی صورتجلسه ای که به امضاء سرپرستان برسد، در محل مسابقات انجام می گردد.

16-3- مسئولیت ثبت اخطارها و اخراجیهای بازیکنان وکادر همراه به عهده سرپرست تیمهای شرکت کننده و برابر گزارش نماینده وناظر فدراسیون می باشد.

17-3- امتیازات در مسابقات لیگ کشور به ترتیب ذیل محاسبه می شود.

             1-16-3- به تیم برنده در پایان دیدار 2 امتیاز و در صورت مساوی شدن برای هرتیم یک امتیاز و  برای  

             تیم بازنده صفر امتیاز تعلق می گیرد.

            2-16-3- نتایج همه مسابقات براساس گزارشهای مکتوب واصله به کمیته مسابقات، ثبت و در جدول

             امتیاز بندی لحاظ می گردد که شامل ثبت تعداد بازیهای انجام شده در آن فصل ، بردها، باختها، تساویها    

            و… می باشد.

18-3- رتبه تیم در جدول براساس امتیازها مشخص می شود و هر تیم دارای بیشترین امتیاز باشد در صدر جدول وکمترین در انتهای جدول قرار می گیرد.

 

19-3-در صورت اعتراض به نتیجه تیمها می بایست تقاضای کتبی خود را به همراه ( مبلغ پانصدهزار ریال ) جهت رسیدگی به سرپرست فنی مسابقات ارائه نمایند.

 

 

 

ماده 4:ضوابط اختصاصی

1-4- برنامه ابلاغی مسابقات که از طرف فدراسیون به مدیران عامل محترم باشگاهها و نمایندگان تیمها اعلام گردیده لازم الاجرا می باشد.

2-4- برنامه مسابقات توسط کمیته مسابقات فدراسیون به تیمهای حاضر و هیئت های استانها در جلسه هماهنگی لیگ برتر کبدی استاندارد ابلاغ خواهد گردید تا به رویت تیم های شرکت کننده استان خود برساند.

3-4- اعلام کتبی آدرس. شماره تلفن. فاکس وایمیل- باشگاه یا هیئت به کمیته مسابقات فدراسیون الزامی است.

4-4- تیمها می بایست روز قبل از برگزاری مسابقات درشهر میزبان حضور داشته و حضور تیم خودرا توسط سرپرست به هیئت کبدی استان مربوطه اعلام نمایند.

5-4- تعیین محل برگزاری مسابقه با هماهنگی قبلی با کمیته مسابقات فدراسیون و اعلام آن مجاز ومقدور میباشد. سالن مسابقات می بایستی دارای سکوی تماشاچی باشد و به هیچ عنوان تماشاچی وارد زمین بازی نشود وهمچنین محل نشستن و تمرین جایگاه مشخص داشته باشد.

6-4- مسئولیت کلیه عواقب ناشی از حرکات وعکس العمل غیر ورزشی، ناجوانمردانه و دور از شئونات اخلاقی بازیکنان وکادر تیم در سالن و همچنین زمین محل برگزاری مسابقه علاوه برخاطیان به عهده سرپرست تیم نیز می باشد و مسئولین باشگاه جهت جلوگیری از اینگونه موارد می بایست تمهیدات ویژه ای اتخاذ و اجرا نماید.

7-4- هر باشگاه می تواند نسبت به طراحی و معرفی علامت اسپانسر مربوطه برروی البسه ورزشی بازیکنان و همراهان تیم اقدام نماید.

8-4- کلیه مسابقات روی تاتامی انجام و میزبان موظف به تهیه آن می باشد.

9-4- سالن محل مسابقه باید مجهز به اسکوربورد باشد. در غیر اینصورت تیم میزبان موظف به تهیه شماره انداز می باشد.

10-4- حضور پزشک در سالن مسابقه الزامی می باشد در صورت عدم حضور پزشک مسابقات برگزار نخواهد شد.

11-4- حضور اکیپ پزشکی و آمبولانس در محل برگزاری مسابقات الزامی است.

12-4- هیئت و یا باشگاه میزبان می بایست با همانگی اداره کل مربوطه مکاتبات لازم را با نیروی انتظامی جهت حفظ نظم در محل برگزاری مسابقات به عمل آورد.

 

ماده 5: وظایف میزبان مسابقات

1-5- در صورتیکه باشگاه میزبان دارای سالن اختصاصی باشد و مراتب باید به تایید کمیته مسابقات فدراسیون برسد. مسابقه در سالن اختصاصی تیم میزبان برگزار خواهد شد در غیر اینصورت باشگاه میزبان موظف است با مشارکت هیئت کبدی استان سالن مناسبی را برای انجام مسابقات خود اعلام نمایند.

2-5- خط کشی، آماده نمودن سالن مسابقه و مسئولیت هماهنگی لازم با مبادی ذیربط در خصوص امنیت به عهده هیئت کبدی استان میزبان می باشد.

3-5- در مسابقات هزینه حمل ونقل و تغذیه هر تیم به عهده باشگاه مربوطه وفقط اسکان به عهده میزبان می باشد.

4-5- تامین محل اسکان و تغذیه داوران و نمایندگان فدراسیون به عهده میزبان می باشد.

5-5- پرداخت هزینه های اجرایی مسابقات با باشگاه میزبان و هیئت کبدی استان میزبان پرداخت می گردد و حق الزحمه داوران، نماینده و ناظر مسابقات براساس آئیننامه خاص مربوطه به عهده فدراسیون کبدی خواهد بود.

6-5- در کلیه مسابقات هیئت کبدی استان میزبان، مسئول فروش بلیط برای تماشاگران وتبلیغات رایج در محل برگزاری مسابقات می باشد.

 

ماده 6: بازی جوانمردانه ، جام ، مدالها واحکام

1-6- در هریک ازرقابتهای فوق الذکر میزبان موظف است نسبت به نصب پرچم جمهوری اسلامی ایران و پرچم فدراسیون کبدی اقدام نماید.

2-6- به تیمهای حائز رتبه در لیگ برتر از سوی فدراسیون کبدی به ترتیب مقام،  جام اهداء و همچنین به مدیران ، بازیکنان و دیگر کادر همراه نیز احکام و مدال مربوطه تقدیم خواهد شد.

3-6- با نظر کمیته فنی فدراسیون بهترین بازیکن ، بهترین تیم از نظر اخلاقی ، انتخاب شده و جوائز و کاپ اهدا خواهد شد .

با توجه به مصوبه  هیئت رئیسه  فدراسیون کبدی مبنی بر اجرای دستورالعمل های برگزاری مسابقات به کمیته مسابقات ، این دستورالعمل در 6 ماده تنظیم ودر هیئت رئیسه فدراسیون مصوب گردید ولازم الاجرا می باشد.

 

 

 

کمیته مسابقات فدراسیون کبدی جمهوری اسلامی ایران

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد