دومین دوره المپیاد استعدادهای برتر کبدی در بخش دختران با قهرمانی آذربایجان شرقی در شهر ارومیه به پایان رسید.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون کبدی، دومین دوره المپیاد استعدادهای برتر کبدی دختران کشور در رده سنی 13 الی 16 سال با حضور 26 استان طی روز های 30 مرداد لغایت 3 شهریور ماه در شهر ارومیه برگزار شد.

در این دوره از رقابت ها استان های شرکت کننده مسابقات مرحله مقدماتی را در 8 گروه برگزار کردند. 16 برتر گروه های هشتگانه با کسب امتیازات لازم به مرحله یک هشتم راه یافتند.

در مرحله یک هشتم استان های قزوین، البرز، گلستان، قم، فارس، تهران، آذربایجان شرقی و خراسان رضوی با شکست حریفان خود توانستند به مرحله یک چهارم نهایی راه پیدا کنند.

4 تیم آذربایجان شرقی، گلستان، البرز و فارس در یک چهارم نهایی مسابقات المپیاد کبدی دختران کشور با غلبه بر حریفان خود مدال برنز خود را قطعی کردند.

دیدار های مرحله نیمه نهایی ظهر روز یکشنبه 3 شهریور ماه برگزار شد که در نخستین دیدار تیم آذربایجان شرقی موفق شد با نتیجه 56 بر 27 تیم البرز را شکست دهد تا به عنوان نخستین تیم به فینال راه پیدا کند، در دومین دیدار نیمه نهایی گلستانی ها موفق شدند با شکست  39 بر 27 فارس حریف میزبان رقابت ها در فینال المپیاد شوند.

دیدار فینال با حضور مسئولان فدراسیون بین تیم های آذربایجان شرقی و گلستان برگزار شد و دو تیم در وقت قانونی در نتیجه 25 مساوی شدند. شاگردان زهره تربتی نژاد در تیم آذربایجان شرقی در پنج حمله موفق شدند در یک بازی نزدیک و مهیج با نتیجه 32 بر 28 گلستان را شکست دهند تا  قهرمانی المپیاد را تکرار کنند.

تیم های فارس و البرز هم به عنوان سوم مشترک دست یافتند.

بنا بر اعلام فدراسیون کبدی نفرات برتر المپیاد به اردوهای آموزشی زیر نظر مربیان طراز اول دعوت می شوند.

 

 

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد