سرپرست اداره کل تربیت بدنی دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای كشور گفت: كبدي جزء رشته هاي درجه يك در فني و حرفه اي است/تقویت عملیاتی فعالیت‌های ورزشی واحد‌های استانی دانشگاه باید در دستور کار قرار گیرد.

 

مهدی شریعتی، سرپرست اداره کل  تربیت بدنی دانشگاه فنی حرفه‌ای کشور گفت: از روزی که وارد فعالیت در این حوزه شدیم به دنبال آن بودیم که وضعیت کلی دانشکده تربیت بدنی را بررسی کنیم تا از این طریق در طی برنامه راهبردی ۵ ساله به وضعیت مطلوب برسیم.

به دنبال اختصاص بودجه به تمام دانشکده ها هستیم

او افزود: اولین فعالیت ما در این حوزه آمایش سرزمینی ورزش دانشگاه است و برنامه بعدی اختصاص بودجه به ورزش تمام دانشکده ها در سراسر کشور است.

شریعتی تصریح کرد: بحث بعدی درمورد سامانه ثبت فضا‌ها و تشکیلات ورزشی است و علاوه بر این، تشکیل شورای تحقیقات ورزش دانشگاه با حضور اعضای هیئت علمی منتخب به منظور تصویرسازی و تولید محتوای علمی در حوزه ورزش از دیگر برنامه های موردنظر ما خواهد بود.

او افزود: در ادامه فعالیت ها به دنبال تقویت ارتباطات برون سازمانی با کمیسیون ملی المپیک، وزارت ورزش جوانان، فدراسیون‌های مختلف و بحث رسانه خواهیم بود تا بتوانیم با معاونت دانشگاه صدا و سیما در ارتباط باشیم.

سرپرست اداره کل  تربیت بدنی دانشگاه فني و حرفه اي کشور ادامه داد: بحث ورزش دانشجویان به ۲ بعد ورزش قهرمانی و ورزش دانشجویی تقسیم بندی کرده ایم که در بحث ورزش قهرمانی به دنبال تشکیل انجمن‌های ورزشی دانشگاه خواهیم بود تا بتوانیم از دانشجویان ملی پوش برای حضور در لیگ‌های استانی و المپیاد قهرمانی وزارت علوم دست پیدا کنیم.

شریعتی گفت: رشته‌های ورزشی را به رشته‌های انفرادی سطح یک، انفرادی سطح دو، تیمی سطح یک و تیمی سطح دو تقسیم بندی کرده ایم.

او اظهار کرد: رشته‌های انفرادی سطح یک در حوزه المپیک و آسیایی مدال آور هستند که شامل تکواندو، کاراته، وزنه برداری، کشتی، دو و میدانی و تیراندازی است و رشته‌های انفرادی سطح دو در دانشگاه رایج هستند و مدال آوری کم تری دارند و رشته‌های تنیس روی میز، قایق رانی، ژیمناستیک و شطرنج را شامل می‌شود.

سرپرست اداره کل  تربیت بدنی دانشگاه فنی حرفه‌ای کشور افزود: رشته‌های تیمی سطح یک مانند رشته‌های کبدی و والیبال هستند که در بازی‌های آسیایی مدال آور بودند و طلا گرفتند و تیمی سطح دو نیز شامل بسکتبال و هندبال است که در درجه دوم رشته‌های تیمی قرار می‌گیرند.

لزوم عملیاتی شدن فعالیت های ورزشی در واحد‌های استانی

شریعتی ادامه داد: تقویت عملیاتی فعالیت های ورزشی واحد‌های استانی دانشگاه از دیگر برنامه‌های ماست که شامل معرفی دانشجویان ورزشکار برتر استان در ۲ بخش دختران و پسران، حضور دانشجویان در دوره‌های مربیگری، داوری و معرفی دانشجویان مستعد به سازمان امور دانشجویان به منظور حضور در مسابقات ورزشی دانشجویان جهانی است.

او افزود: اداره کل ورزش همگانی اداره ورزش به دنبال جذب دانشجویان در رشته‌های آمادگی جسمانی، طناب زنی، طناب کشی، روبیسک و … است.

شریعتی اظهار کرد: تلاش بعدی ما این است که در حوزه مسابقات کارکنان و اعضای هیئت علمی با فدراسیون‌های مختلف مانند فدراسیون ورزش کارگری ارتباط بگیریم تا در صورتی که کارکنان این مراکز دفترچه‌های تامین اجتماعی داشتند، مسابقات آن‌ها را در رشته‌های مختلف و در ۵ استان خراسان رضوی، مازندران، اصفهان، فارس و آذربایجان شرقی بعد از مهار کرونا برگزار کنیم.

تشکیل بانک اطلاعاتی ورزشکاران

او افزود: در بخش منابع انسانی کارگروه خیرین ورزشی دانشگاه را خواهیم داشت و بانک اطلاعاتی ورزشکاران را تشکیل خوهیم داد که شامل دانشجویان، کارکنان و اعضای هیئت علمی است.

شریعتی اظهار کرد: از تمام دانشجویان ملی پوش تالار مشاهیر مجازی قهرمانان در دانشگاه رونمایی خواهیم کرد و تلاش می‌کنیم تفاهم نامه همکاری با سازمان صدا و سیما و شبکه ورزش داشته باشیم تا عملکردمان انعکاس پیدا کند.

لزوم عملیاتی شدن فعالیت‌های ورزشی در واحد‌های استانی دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای

او افزود: تولید محتوای آموزشی در قالب پادکست در پیام رسان‌ها و شبکه‌های اجتماعی از دیگر برنامه‌های ما هستند و در بحث تعاملات بین المللی نیز  تلاش می‌کنیم تا با دانشگاه‌های حرفه‌ای دنیا ارتباط داشته باشیم.

سرپرست اداره کل تربیت بدنی دانشگاه فني و حرفه اي کشور اظهار کرد: نشریه تخصصی اقتصاد سیاسی ورزش در دانشگاه فنی حرفه‌ای برای اولین بار راه اندازی خواهیم کرد و در بحث آموزش نیز یک بازنگری کلی از سر فصل‌های تربیت بدنی در دوره‌های کاردانی و کارشناسی خواهیم داشت.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد