به گزارش روابط عمومي،عباس اورسجی، رئیس فدراسیون کبدی در گفت‌وگوی اینترنتی با خبرنگاران و اهالی کبدی در خصوص برنامه هاي سال ٩٩، برگزاري رقابت هاي بين المللي، مسابقات داخلي و اعزام بازيكنان به پروكبدي و ساير موضوعات مواردي  اظهار داشت: کل زندگی همه انسان‌ها دستخوش شادی، غم و فراز و نشیب است و چه خوب است با توکل بر خدا در مشکلات حرکت کند و از تمام مسائل عبور کنیم.

وی در ادامه در خصوص برنامه‌های کبدی در سال 99 گفت: فدراسیون هر ساله بر اساس تقویم  ورزشی که از دل برنامه‌ها تنظیم می‌شود، حرکت می‌کند. در ابتدای هر سال تقویم به استان‌ها ارسال و از همان از ابتدای سال کارها شروع می‌شود. امسال قرار بود در اردیبهشت ماه مسابقات انتخابی تیم ملی ساحلی را برگزار کنیم و بعد مسابقات نوجوانان و جوانان را در تقویم قرار دادیم. می خواهیم مسابقات قهرمانی کشور بزرگسالان را بعد از سال‌ها دوباره استارت بزنیم. نمی‌شود صرف لیگ، استان‌ها را سنجید و نیاز به قهرمانی کشور هم هست تا هم توسعه همگانی ایجاد شود و هم ممکن است برخی استان‌ها در لیگ نباشند و بازیکنان جا بمانند.

در فدراسیون و تیم ملی روی همه عاشقان کبدی باز است
رئیس فدراسیون کبدی تأکید کرد: دغدغه من و دوستان در فدراسیون و هیئت رئیسه، هیئت‌های استانی بحث توجه به پایه‌ها و پایداری موفقیت‌هاست. تلاش می‌کنیم تا مسابقات نوجوانان و جوانان را داشته و برنامه‌های خوبی در استعدادیابی داشته باشیم.

وی یادآور شد: فدراسیون کبدی در نگاه وزارت ورزش، کمیته ملی المپیک و رسانه‌ها جای خوبی دارد و امیدوارم با همدلی و مدیریت‌های مشارکتی هر روز موفقیت‌های کبدی که برای همه مردم است، بیشتر باشد. در تیم ملی و فدراسیون روی همه عاشقان کبدی باز است. در تقویم هم اردو برای نوجوانان و هم جوانان در نظر داریم و به دنبال پشتوانه‌سازی هستیم و اگر مشکلی مانند کرونا نباشد، در برنامه خود این اردو‌ها را دیدیم. سال گذشته 14 اردو برای تیم جوانان داشتیم. هر چه برای جوانان هزینه کنیم سرمایه‌گذاری برای آینده است. با هم‌اندیشی در هیئت رئیسه و نواب رئیس‌ها، همه دوستان اذعان داشتند که به لحاظ کسب موفقیت‌ها در جایی هستیم که فینال‌ها را نمی‌توانیم از دست دهیم و باید در همه رده‌ها در فینال باشیم و این خواسته با پشتوانه‌سازی هموار می‌شود.

حضور کبدی در بازی‌های ساحلی قطعی شد
اورسجی درباره حضور در بازی‌های ساحلی آسیا گفت: امسال کرونا خیلی مسابقات ما را تحت‌الشعاع قرار داد. قهرمانی جهان زنان و مردان و قهرمانی جوانان دختر در مالزی را داشتیم که فعلاً اعلام شده این مسابقات لغو شده است. دو هفته قبل کمیته ملی المپیک نظر ما را برای حضور در بازی‌های ساحلی خواست و ما هم استقبال و اعلام آمادگی کردیم. فرم مخصوصی از ستاد بازی‌ها آمده بود و تیم آقایان و بانوان را در فهرست اولیه گنجانده بودند. روز گذشته نیز از سوی کمیته ملی المپیک با فدراسیون مکاتبه شد و حضور تیم‌های کبدی بانوان و آقایان در  لیست اعزام قطعی شد. امیدوارم بحران کرونا در دنیا حل شود و در میادین حاضر شویم. ورزشکاران منتظر حضور در اردوها و رقابت‌های داخلی هستند.

مجوز بگیریم، بعد از ماه رمضان مسابقه انتخابی برگزار می‌کنیم
وی درباره زمان برگزاری اردوهای آمادگی تیم ملی ساحلی گفت: اگر وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک در بحث برگزاری مسابقات مجوز بدهند، اطلاع می‌دهیم که بعد از رمضان مسابقات انتخابی تیم ملی برگزار شود. ورزشکاران آماده باشند. شاید برخی از دوستان بتوانند انفرادی در ساحل تمرین کنند. در خیلی از استان‌های دیگر هم شرایط و زمین ساحلی هست و می‌توانند تمرین کنند. از ورزشکاران می‌خواهم که مباحث بدنسازی و تغذیه مناسب را داشته باشند و برای حضو در اردوها آماده شوند. اگر مجوز برگزاری مسابقات انتخابی صادر نشود، با حضور کمیته فنی و اعضای هیئت رئیسه و نخبگان، تیم ملی را از خروجی لیگ و با شناخت‌های از قبل و شناسنامه ورزشکاران انتخاب می‌کنیم. ان‌شاءالله به این صورت نباشد و در حق کسی اجحاف نشود.

برای اعزام مربیان داخلی به سایر کشورها برنامه داریم
رئیس فدراسیون کبدی درباره استفاده از مربیان داخلی تصریح کرد: تعداد مربیان ما بد نیست، البته شش تا هفت نفر در مردان و همین تعداد در زنان مربیان درجه یک ما هستند. شش تا هفت نفر هم درجه دو هستند و می‌توان از مربیان درجه دو به‌عنوان مربی در بخش جوانان استفاده کرد. نیاز این عزیزان هست که فدراسیون برنامه‌ریزی کند و دوره‌های پیشرفته داشته و فدراسیون به آنها اعتماد کند و کنار تیم ملی کار مربیگری انجام دهند. بحث اعزام مربیان به سایر کشورها را نیز پیگیری می‌کنم. مسابقات کیش صرف برگزاری یک مسابقه و اثبات قدرت فنی ما نبود،‌بلکه می‌خواستم در کنار آنکه برگزاری کمی و کیفی مسابقات خوب را به رخ بکشیم، در سایر موارد و در اعزام مربیان با کشورها ارتباط بگیریم. اتحادیه کشورهای عرب نیز جمع شدند تا کبدی را در سایر کشورهای عربی رشد دهند.

وی درباره نحوه اعزام مربیان گفت: باید یک کمیته بین‌المللی قوی برای مربیان ایجاد شود. یک کمیته تخصصی برای ارتباط مستمر با کشورها تشکیل می‌دهیم تا مربیان را بیشتر معرفی کنیم و شرایط ایجاد می‌شود تا سایر کشورها و ما از حضور مربیان استفاده کنیم. در هیئت رئیسه تصویب کردیم مربیان استان‌ها، شهرستان‌ها و روستاها را بهتر ببینیم و حداقل نشان می‌دهیم که به یاد آنها هستیم. از مربیان نخبه جهت تدریس یکنواختی سیستم آموزش اردوها در مناطق هشت‌گانه استفاده می‌کنیم. ما می‌خواهیم مربیان سیستم یکنواخت داشته باشند تا کبدی‌کاران در تمام سطوح با یک روند آموزش ببینند.

با مربی داخلی به تفاهم نرسیم سراغ خانم جین می‌رویم
وی در پاسخ به سؤال خبرنگار تسنیم، در خصوص ادامه همکاری با خانم جین، مربی هندی در تیم ملی بانوان افزود: خانم جین به لحاظ آموزش مربی خوبی بود و از نظر آموزشی وی و تمام هندی‌ها را قبول دارم. شاید تفکر من باشد، ولی کوچینگ مربیان داخلی بهتر از هندی‌هاست و به جرأت می‌گویم مربیان ما در سطح ملی چه در گذشته و چه الان در کوچینگ در سطح بالایی قرار دارند. برنامه‌ریزی ما به این سمت است از مربیان هندی استفاده نکنیم، ولی اگر شرایط برای مربی داخلی بر سر یکسری ریزه کاری‌ها که من و کمیته فنی به آن اعتقاد دارم به تفاهم نرسیم از مربی خارجی به خصوص جین استفاده می‌کنیم.

اورسجی درباره حضور بانوان در رقابت‌های بین‌المللی گفت: سال گذشته میزبان جوانان جهان در بخش مردان بودیم و مالزی هم در اجلاس هندوستان اعلام کرد میزبان دختران است وگرنه دختران را هم برگزار می‌کردیم و ناخودآگاه بانوان هم وارد اردو و پشتوانه‌سازی می شدند. ما تبعیض در بخش زنان و مردان نداریم و همواره اردو و مسابقات زنان را پیگری کردیم انشالله مسابقات مالزی برگزار تا دغدغه بانوان حل شود اگر برگزار نشود اردوهای استعدادیابی به منظور حفظ و نگهداری بانوان برگزار می‌شود.

تغییر 30 تا 40 درصدی لژیونرهای حاضر در پروکبدی هندوستان
رئیس فدراسیون کبدی در ادامه به موضوع حضور کبدی‌کاران کشور در فصل گذشته پروکبدی هندوستان اشاره کرد و یادآور شد:  سال گذشته نشان دادیم با دیپلماسی آمار حضور نمایندگان ایران در پروکبدی افزایش می‌یابد و 15 لژیونر رفتند. درخواست‌ها زیاد است و در لیگ برتر هر هفته بیش از 20 تا 30 نفر درخواست داشتند که بروند و حتی درصدی هم حدود 50 درصد به فدراسیون می‌دادند، اما بحث درصد نیست. باید رایزنی کنیم تا همان تعداد سال گذشته را داشته باشیم و خوشحال می‌شویم به ورزشکاران در تیم‌های ملی و لیگ کمک کنیم.

وی افزود: وقتی حداقل 100 نفر فشار می‌آورند و متقاضی هستند، نمی‌توان همه را فرستاد. باید با تصیم کمیته فنی و هم با استفاده از نظرات نواب رئیس و اعضای هیئت رئیسه به جمع‌بندی رسید. نظر شخصی من نیست. ممکن است تعداد لژیونرها در این این فصل افزایش و یا کاهش یابد. تمام تلاش را می‌کنیم که ورزشکاران تیم ملی استفاده کنند و تعداد افزایش یابد و از هر دیپلماسی استفاده می‌کنیم تا بچه‌ها بیشتر متنعم شوند. با حضور بچه‌ها در هند هم سطح فنی تیم ملی بالا می‌رود و هم آورده آنها برای خانواده و کشور است.

اورسجی در مورد احتمال تغییر در نفرات اعزامی به هندوستان با توجه به عملکرد در لیگ کشور و پروکبدی گفت: با شهامت اعلام می‌کنم که افراد تغییر می‌کنند و اگر همان 15 نفر باشند با تغییر 30 تا 40 درصدی خواهیم داشت.

وی در پاسخ به سؤال تسنیم مبنی بر اینکه آیا شانس حضور بانوان در پروکبدی نیز وجود دارد، تصریح کرد: سال گذشته در اجلاس جهانی هندوستان تصمیم گرفته شد امسال لیگ بانوان راه‌اندازی شود، و لی کرونا مشکلات را بیشتر کرد. امیدوارم این اتفاق بیفتد تا بانوان نیز در این لیگ حاضر باشند.

کبدی المپیکی شود، نیمی از مدال های ایران در المپیک را کسب می‌کنیم

اورسجی در مورد شانس المپیکی شدن کبدی یادآور شد:  هند خود را مدعی این رشته در جهان می‌داند و مدعی است اگر المپیکی شود دو مدال دارد. قرار بود هند در سال 2028 میزبان المپیک شود و اگر می‌شد کبدی در المپیک بود. مسئولان هند با شورای المپیک رایزنی کردند تا کبدی در المپیک به صورت نمایشی باشد. اگر حضور کبدی در المپیک 2028 محقق نشود و میزبانی هند برای المپیک  2032 نهایی شود، قطعاً کبدی در المپیک خواهد بود و حتی کبدی ساحلی و سرکل نیز هست. اگر این اتفاق بیفتد کبدی نیمی از مدال‌های کاروان را کسب خواهد کرد و می‌توانیم مدال المپیک تیمی را در یک رشته تیمی بگیریم.

منبع: تسنيم

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد