رئیس فدراسیون کبدی افغانستان گفت: انتظار داشتم در مسابقات کبدی قهرمانی آسیا که در شهر گرگان از استان گلستان برگزار می‌شود حداقل 30 کشور شرکت کنند اما تنها 10 کشور حضور دارند.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون کبدی، احمدفردین ضیایی با تقدیر از فدراسیون کبدی ایران بخاطر برگزاری این مسابقات، اظهار کرد: قرار بود از کشور افغانستان، تیم زنان و مردان شرکت کند که متاسفانه بنا بر دلایلی امکان حضور تیم ملی زنان افغانستان فراهم نشد و تیم مردان ما در این مسابقات شرکت خواهد کرد.

وی ادامه داد: تاکنون از میزبانی خوب ایران سپاسگذارم و تاکنون همه چیز خوب بوده است اما انتظار داشتم برای مسابقات آسیایی حداقل 30 کشور شرکت کند اما تنها 10 کشور حاضر شدند.

رئیس فدراسیون کبدی افغانستان خاطرنشان کرد: تیم ملی کبدی افغانستان با توجه به اینکه این ورزش در کشور ما یک ورزش جدید و نوپا است از آمادگی نسبتا خوبی برخوردار است.

ضیایی بیان کرد: ما تلاش کردیم طی 6 سال گذشته که بتوانیم ورزش کبدی را در کشورمان مطرح کنیم و بتوانیم در میادین بین‌المللی درخشش خوبی داشته باشیم.

وی افزود: بازیکنانی را که برای تیم ملی کبدی افغانستان انتخاب کردیم افرادی هستند که در استان‌های هم مرز با کشور ایران اسلامی زندگی می‌کنند تا بتوانیم در آینده شاهد پیشرفت این جوانان و برگزاری اردوهای تدارکاتی بهتری داشته باشیم.

رئیس فدراسیون کبدی افغانستان تصریح کرد: این موضوع باعث می‌شود که ما بتوانیم با کمترین هزینه مالی و زمانی بتوانیم اردوهای تدارکاتی را داشته باشیم و شاهد پیشرفت کبدی در افغانستان باشیم.

ضیایی تاکید کرد: ایران، هند و پاکستان به عنوان قوی‌ترین تیم‌های این دوره از مسابقات محسوب می‌شوند که در کبدی خیلی سرمایه‌گذاری کردند و به طور قطع در این مسابقات نتیجه خوبی را کسب می‌کنند.

وی گفت: در کشور ما به دلیل درگیری با موضوع جنگ نتوانستیم در رشته‌های ورزشی موفقیت لازم را کسب کنیم و بیشتر در رشته‌های انفرادی موفق بودیم و در رشته‌های تیمی هنوز به سطح مورد نظر نرسیده‌ایم.

رئیس فدراسیون کبدی افغانستان گفت: آن سه کشوری که نام بردم حرف اول را در کبدی آسیا می‌زنند و امیدوارم ایران بتواند مقام اول این مسابقات را کسب کند.

ضیایی ادامه داد: ما بیشتر برای کسب تجربه در این رقابت‌ها شرکت کردیم و امیدوارم بتوانیم با یک دستاورد مناسب به افغانستان برگردیم.

13960902000428_Test_PhotoH

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد