بازي كبدي ساحلي تحت قوانين فدراسيون آماتور كبدي آسيا بازي و برگزار  مي شود.

 

زمين: Ground

          * زمين بايد با ماسه به عمق حداقل 30 سانتيمتر و مسطح باشد.

 

  • اندازه زمين مسابقه: Measurement

الف) ابعاد زمين براي مردان و جوانان پسر 11در 7 متر مي باشد كه توسط ميدلاين به دو قسمت مساوي تقسيم شده است.

ب) ابعاد زمين براي زنان و دختران جوان 10در6 متر مي باشد.

ج) ابعاد زمين براي نوجوانان پسر و دختر10 در6 متر مي باشد.

وزن و سن بازيكنان: Weight – Age

رديف مشخصات سن وزن
1.           مردان بزرگسالان آزاد زير80 كيلوگرم
2.          پسران جوانان 20 سال و كمتر (بر اساس آخرين روز سال ميلادي) زير65 كيلوگرم
3.          پسران نوجوان 16 سال و كمتر (بر اساس آخرين روز سال ميلادي) زير 50 كيلوگرم
4.           زنان بزرگسالان آزاد زير70 كيلوگرم
5.          دختران جوان 20 سال و كمتر(بر اساس آخرين روز سال ميلادي) زير 60 كيلوگرم
6.          دختران نوجوان 16 سال و كمتر (بر اساس آخرين روز سال ميلادي) زير 50 كيلوگرم

 

فدراسيون ملي مي بايست مدارك مثبته را همراه با تاريخ دقيق تولد بازيكنان را به همراه كپي پاسپورت جوانان و نوجوانان فراهم كند.

تاريخ تولد و عكس بازيكنان شركت كننده برابر مدارك بوسيله تاريخ دقيق تولد فقط بازيكنان در مسابقات پذيرفته مي شود كه مي بايست بوسيله سرپرست يا رييس فدراسيون تاييد و ارائه شود. اصل گواهي تاريخ تولد فقط مورد پذيرش كميته مسابقات خواهد بود.

 

  1. خط مرزي:Boundary
    • خطوط چهار طرف زمين مسابقه بعنوان خط مرزي می باشد که AB,BC,CD,DA)) عرض تمام خطوط مي بايست 3 تا 5 سانتيمتر باشد.
    • عرض خطوط مي بايست حداقل3 سانتيمتر تا حداكثر 5 سانتيمتر باشد كه با يك نوار مشخص مي شود.
    • لازم است كه 3 متر فضاي خالي خارج از خط مرزي باشد.

نكته: در كبدي ساحلي خط باك، بوينس و لابي وجود ندارد.

 

  1. خط وسط:Midline
  • خطي است كه زمين مسابقه را به دو نيمه مساوي تقسيم مي كند.(MN)

 

  1. نيمه زمين:Court
    • هر نيمه از زمين مسابقه تقسيم شده بوسيله خط وسط بعنوان نيمه زمين خوانده مي شود.

 

  1. آهنگ كبدي:Cant
    • تكرار كلمه كبدي بدون انقطاع و در يك تنفس با صداي واضح و بلند و با كلمه تاييد شده كبدي آهنگ كبدي يا Cant خوانده مي شود.

 

  1. مهاجم:Raider
    • بازيكني كه با آهنگ كبدي به زمين حريف وارد مي شود مهاجم خوانده مي شود. مهاجم مي بايست  آهنگ خود را قبل از آنكه با زمين حريف تماس پيدا كند شروع كند.

 

  1. مدافع يا ضد مهاجم : or Anti Raider Anti
    • هر بازيكني كه در زمين او حمله صورت مي گيرد مدافع يا ضد مهاجم خوانده مي شود.

 

  1. قطع آهنگ كبدي:Loosing the Cant
    • توقف آهنگ مداوم و واضح كلمه كبدي در يك دم و بازدم توسط مهاجم بعنوان قطع آهنگ كبدي خوانده مي شود. آهنگ كبدي مي بايست در يك دم و بازدم بطور مداوم ادامه يابد.

 

  1. اخراج يك مدافع:To Put Out An Anti
    • اگر يك مهاجم بدون تخطي از قانون مسابقه مدافع را لمس كند يا هر قسمت از بدن مدافع با مهاجم تماس پيدا كند و سپس مهاجم به زمين خود با آهنگ كبدي بطور موفق بازگردد در اين حالت يك امتياز به تيم مهاجم داده مي شود.

 

  1. گرفتن يك مهاجم:To Hold a Raider
    • اگر مدافع يا مدافعان ، مهاجم را بدون تخطي از قوانين مسابقه بگيرند و مهاجم را در زمين خود نگه دارند و به او اجازه ندهند كه به زمين خود برگردد تا وقتيكه آهنگ كبدي را قطع كند يا با سوت سر داور يا داوران حمله پايان يابد و امتياز به نفع تيم مدافع مي باشد.

 

  1. رسيدن به زمين خود بطور سالم:To Reach Court Safely
    • اگر مهاجم با هر بخشي از بدن خود از خط وسط با آهنگ كبدي بدون تخطي از قوانين مسابقه بعد از تماس با مدافع يا مدافعين به زمين خود بطور سالم رسيده باشد نوبت حمله او پايان ميیابد.

 

  1. تماس:Touch
  • اگر مهاجم با هر قسمت از بدنش حتي با لباس ،كفش يا هر چيز ديگري با بدن مدافع يا مدافعان تماس پيدا كند اينكار تماس يا لمس كردن خوانده مي شود.
  1. درگيريStruggle
  • زماني كه مدافع يا مدافعان با مهاجم به درگيري مي پردازند اينكار را درگيري مي نامند.
  1. حمله:Raid
  • زماني كه مهاجم با آهنگ كبدي وارد زمين حريف مي شود به آن حمله مي گويند.
  1. تعقيب يا پرسو:Pursuit
  • زماني كه يك مدافع پس از پايان حمله مهاجم به داخل زمين حريف با آهنگ كبدي بدون تخطي از قانون مسابقه و به قصد تعقيب مهاجمي كه باز مي گردد با هدف تماس با نفرات تيم مقابل مي رود به اينكار تعقيب يا پرسو مي گويند.

توجه: پرسو بعد از درگيري مجاز نمي باشد.

 

قوانين بازي

RULES OF PALY

 

1) براي انتخاب زمين يا حمله از سكه استفاده مي شود و تيمي كه در قرعه كشي برنده شود حق انتخاب زمين يا حمله را خواهد داشت و تيمي كه در قرعه كشي بازنده شود انتخاب ديگر را دارد. در نيمه دوم زمين تعويض مي شود و  تيمي كه در نيمه اول حمله را انتخاب كرده بود در نيمه دوم مهاجمي را به زمين حريف   نمي فرستد حمله متعلق به تيم مقابل مي باشد.

 

2) اگر بازيكني هر قسمت از بدنش با زمين خارج از خط مرزي تماس پيدا كند امتياز از دست مي دهد. ولي در طول درگيري اگر قسمتي از بدنش با زمين خارج از خط مرزي تماس پيدا كند اخراج نمي شود. (در صورتيكه قسمتي از بدنش با داخل زمين تماس داشته باشد.)

3) الف) اگر هر بازيكن در طول مسابقه به خارج از خط مرزي برود امتياز از دست       مي دهد. داوران يا سر داور بايد امتياز اين حمله را اعلام و حمله پايان يافته تلقي           مي شود.

ب)اگر يك مدافع يا مدافعان كه براي نگه داشتن مهاجم از خط خارج شده باشند (بر اساس قانون 3 الف ) مهاجم اخراج نمي شود فقط تيم مدافع يا مدافعان امتياز  از دست مي دهند.

4) مهاجم مي بايست آهنگ كبدي را بعنوان آهنگ تاييد شده ادامه دهد. اگر نتواند آنرا در زمين حريف ادامه دهد به زمين خود بر گردانده مي شود و به حريف يك امتياز فني  و شانس حمله داده مي شود. در اين شرايط او تعقيب يا پرسو نمي شود. 

5)يك مهاجم مي بايست قبل از تماس با زمين حريف آهنگ كبدي را آغاز كند. اگر آهنگ كبدي را با تاخير شروع كند توسط داوران يا سر داور اعلام مي شود كه به زمين خود برگردد و به تيم حريف يك امتياز فني و نوبت حمله داده ميشود.

6) اگر مهاجمي خارج از نوبت حمله كند. داوران يا سر داور او را به زمين خود باز ميگرداند و يك امتياز فني به تيم حريف داده مي شود.

7) فقط يك مهاجم مي تواند به زمين حريف وارد شود. اگر بيش از يك مهاجم وارد شوند داوران يا سر داور آنها را به زمين خود بر مي گردانند و يك امتياز فني و نوبت حمله به تيم حريف داده مي شود.

 

 

8)بعد از اينكه مهاجم به زمين خود رسيد يا در زمين حريف امتياز از دست داد. تيم حريف بايد مهاجم خود را ظرف 5 ثانيه به زمين بفرستد. هر دو طرف بايد تا زمان پايان بازي به نوبت مهاجم خود را به زمين حريف بفرستند. در صورتي كه مهاجم حمله خود را در طول 5 ثانيه آغاز نكند آن تيم نوبت حمله خود را از دست مي دهد و تيم حريف يك امتياز فني مي گيرد.

9)اگر مهاجم كه بوسيله مدافع يا مدافعان گرفته شده از دست آنها فرار كند و خود را به سلامت به زمين خود برساند تعقيب يا پرسو نمي شود. پرسو پس از درگيري مجاز نمي باشد.

 

توجه: ولي اگر يك مهاجم با مدافع يا مدافعان تماس پيدا كند و به زمين خود بطور سالم برگردد مي تواند تعقيب يا پرسو مي شود. 

 

10)اگر يك مهاجم درحالي كه در زمين حريف مي باشد آهنگ كبدي را قطع كند يا به زمين خود بدون تماس يا درگيري برگردد به تيم حريف يك امتياز تعلق  مي گيرد. 

11)زماني كه يك مهاجم گرفته شود مدافعان نبايد عمداً با بستن دهان او يا با استفاده از تكل خشن يا صدمه يا هر نوع قيچي يا استفاده از هر روش نادرست ديگر باعث شوند كه خواندن كبدي او قطع شود. اگر اين اتفاق بيافتد داوران يا سرداور مهاجم را به بيرون نمي فرستند. (مطابق قانون 3 و 4 رفتار مي شود.)

12)هيچ مدافعي نبايد بطور عمدي مهاجم را با هيچ يك از قسمتهاي بدنش به خارج از خط مرزي هل بدهد و نبايد هيچ مهاجمي يك مدافع را به خارج از زمين بطور عمدي بكشد يا هل بدهد.

 

اگر مهاجم به خارج از خط مرزي كشيده شود يا مدافع به خارج از خط مرزي كشيده يا هل داده شود داوران يا سر داور مهاجم يا مدافع را به خارج نمي فرستد بلكه مدافع يا مهاجمي كه حريف را به خارج از خط مرزي بكشد يا هل بدهد امتياز از دست مي دهند. 

13)در طول زمان حمله هيچ يك از مدافعان نبايد تا زمان پايان حمله با زمين مهاجم تماس پيدا كنند. در صورتي كه هر مدافع يا مدافعان با زمين مهاجم قبل از كامل شدن حمله تماس پيدا كند تيم حريف آن امتيازات را ميگيرد.

14)اگر هر مدافع يا مدافعان كه امتياز از دست داده اند از قانون 13 تخطي كند و يك مهاجم را بگيرند مهاجم اخراج نمي شود بلكه مدافع يا مدافعان كه با زمين مهاجم تماس پيدا كرده اند امتياز از دست مي دهند.

15)اگر مهاجم بهر نحو و بخاطر يكي از اعضاي تيمش اخطار بگيرد داوران يا سر داور يك امتياز فني به تيم حريف  مي دهند.

16) يك مهاجم يا مدافع نبايد با هيچ قسمت از بدنش عمدا بجز بالاتنه و دست و پا  گرفته شود. كسي كه از اين قانون تخطي كند امتياز از دست مي دهند. اگر مهاجم عمدا گرفته شود بجز بالاتنه يا دست و پا داوران يا سرداور اين مهاجم را اخراج نمي كنند.   

 

توجه: اگر مهاجم بوسيله  لباس يا مو گرفته شود مهاجم اخراج نمي شود بلكه مدافع يا مدافعاني كه از اين قانون (قانون 16) تخطي كرده اند امتياز از دست مي دهند.

 

 

قوانين مسابقه

RULES OF MATCH

 

1)تيم:Team

هر تيم شامل 6 بازيكن مي باشد.4 بازيكن اصلي در زمين بازي مي كنند و 2 بازيكن ذخيره كه تعويض مي شوند.

 

2)مدت زمان مسابقه:Duration of the Match

مدت زمان مسابقه مي بايست دو نيمه 15 دقيقه اي در مردان. زنان بزرگسال. جوانان پسر و جوانان دختر با 5 دقيقه استراحت مي باشد. دو تيم زمين خود را   بعد از وقت استراحت تعويض مي كنند.

توجه: آخرين حمله هر نيمه مسابقه بايد تا زمان كامل شدن آن حتي بعد از تمام شدن زمان قانوني در نظر گرفته شده در بالا  ادامه يابد.

 

3)سيستم بازي:System of Play

قانون اخراج و احيا قابل اجرا نمي باشد. فقط امتيازات كسب شده محاسبه   مي شود.

 

4)حمله امتياز آور :Productive Raid

هر حمله مي بايست امتياز آور باشد يا بوسيله امتياز/ امتياز فني/ سلف اوت يا حمله. حتي اگر يك مدافع يا مدافعان خودش به خارج برود حمله تمام شده تلقي مي شود و به تيم مهاجم آن امتيازات داده مي شود. اگر مهاجم بطور سالم بدون امتياز گرفتن برگردد يا حمله موثر به زمين خود به تيم مدافع يك امتياز داده مي شود.

 

5)تايم اوت:Time Out

الف)هر تيم مي تواند 3 تايم اوت 30 ثانيه اي در هر نيمه استفاده كند اين تايم اوت      مي بايست بوسيله كاپيتان يا مربي يا هر بازيكن ديگر و يا يكي از اعضا تيم درخواست شود.  با اجازه سر داور.

ب)در طول تايم اوت تيمها نبايد زمين را ترك كنند در صورت تخطي يك امتياز فني  به تيم حريف داده مي شود.

ج)تايم اوت رسمي بوسيله سر داور يا داوران درصورت صدمه بازيكن يا خط كشي دوباره يا هر اشكالي در زمين يا تعليق بوسيله عوامل بيروني و يا هر شرايط ناخواسته ديگر گرفته ميشود.اين تايم اوت به زمان مسابقه اضافه ميشود.

 

6)تعويض:Substitution

الف)2 بازيكن رزرو مي توانند در طول تايم اوت يا زمان استراحت بين دو نيمه با اجازه سرداور تعويض شوند.

ب)بازيكنان تعويضي مي توانند دوباره تعويض شوند.

ج)اگر هر بازيكن تعليق شود يا صلاحيت بازي را نداشته باشد تعويض او مجاز نمي باشد و تيم با تعداد كمتر به بازي ادامه مي دهد.

 

7)نتيجه:Result

تيمي كه بالاترين امتياز را بگيرد در پايان مسابقه برنده اعلام مي شود.   

8)مساوي در مسابقات حذفي:Tie in Knock Out

اگر در مسابقات حذفي مساوي شود مسابقه بر اين مبنا محاسبه مي شود:   

الف)هر دو تيم بايد 4 بازيكن در مسابقه داشته باشند.

 

 ب)هر دو تيم بايد اسامي 3 مهاجم متفاوت را با شماره آنها به ترتيب حمله به سرداور اعلام كند. تعويض بازيكنان از 4 بازيكن داخل زمين مجاز نمي باشد.

ج)به هر تيم 3 حمله بوسيله مهاجمان متفاوت داده مي شود كه به نوبت حمله كنند. 

د)تيمي كه در شروع مسابقه اول حمله كرده بعد از مساوي شدن اول حمله مي كند.

ر) درصورتيكه يكي از سه مهاجمين در ليست قبل از نوبت حمله صدمه ببينند كسيكه در زمين (از آن 4 نفر) باقيمانده مي تواند حمله را انجام بدهد.

ه)حتي اگر بعد از 3 حمله نتيجه مساوي باشد بازي مي بايست  براساس قانون حمله طلايي انجام شود.

توجه: اگر بازيكن يا بازيكنان بطور موقتي تعليق شوند و يا صلاحيت بازي را نداشته باشند. در طول تاي برك تيم با تعداد كمتر بازيكنان بازي مي كند.

 

حمله طلايي:Golden Raid

حتي بعد از 3-3 حمله اگر هنوز مساوي باشند سكه انداخته مي شود و تيمي كه برنده شود شانس انجام حمله را خواهد داشت.(حمله طلايي)

اگر باز هم بعد از حمله طلايي مساوي باشد نوبت حمله به تيم حريف براي حمله طلايي داده مي شود.

در حمله طلايي تيمي كه امتياز نهايي را بگيرد بعنوان برنده خوانده مي شود.

 

9)سيستم ليگ:League System

در سيستم ليگ تيمي كه مسابقه را مي برد دو امتياز و تيم بازنده صفر امتياز  مي گيرد. در صورت مساوي شدن هر دو تيم يك امتياز مي گيرند.

 

مساوي در سيستم ليگ:Tie in League Points

اگر در امتيازات ليگ مساوي باشند در سيستم ليگ تيم برنده گروه بر پايه امتيازات گرفته و از دست داده و با اين فرمول محاسبه مي شود:

الف)تيمي كه كمتر از %25  امتيازات ليگ را بگيرد بر اساس فرمول امتيازات گرفته و از دست داده محاسبه نمي شود.

ب)براي تصميم گيري در مورد مساوي امتيازات گرفته و از دست داده تيم مربوطه در مقابل تيمها كه 25%يا بيشتر از امتيازات ليگ را كسب كرده باشند در نظر گرفته          مي شود و اختلاف آنها محاسبه مي شود.

ج)تيمي كه بالاترين اختلاف امتياز  از امتيازات گرفته و از دست داده بگيرد برنده گروه خوانده مي شود. 

د)حتي بعد از در نظر گرفتن امتيازات گرفته و از دست داده اگر باز هم مساوي باشد كل امتيازات گرفته شده فقط براي تيم در نظر گرفته مي شود.

ه)اگر بعد از اين باز هم مساوي باشد نتيجه مسابقه ميان تيمها در نظر گرفته                مي شود.

و)اگر باز هم مساوي باشد بالاترين امتياز گرفته شده بدون در نظر گرفتن 25% قوانين در نظر گرفته مي شود.

ي)اگر باز هم مساوي باشد بر اساس سكه برنده و بازنده انتخاب مي شود.

 

توجه: قانون واك اور توسط سرداور در موارد زير اعمال مي شود و اين تيم ها از بازيهاي حذف و امتياز آن بازي مساوي در نظر گرفته مي شود.

  • عدم تحويل گزارش و يا تأخير در تحويل گزارش ارنج تيم درزمان مسابقه
  • مشكلات فني تيم (كه منجر به خروج تيم ها از مسابقات مي شود)
  • خروج تيم از زمين بازي قبل از اتمام زمان بازي (غيبت و عدم حضور تيم در زمين بازي)

 10) مسابقه در صورت داشتن مشكل نور يا باران سنگين يا هر مشكل خاص ديگر ادامه نمي يابد. در جلسه بعد انجام نمي شود و در صورت تكرار بازي استفاده از همان بازيكنان اجبار نمي باشد.

11)در صورت تعليق موقتي  مسابقه اين مسابقه با همان امتيازات و زمان باقيمانده ادامه مي يابد در همان جلسه. در طول تعليق موقتي بازيكنان نبايد زمين خود را ترك كنند بدون اجازه سر داور. اگر يك تيم تخطي كند از اين قانون يك امتياز فني داده مي شود به تيم حريف.  

12)ناخنهاي بازيكنان مي بايست كاملا گرفته شده باشد و هيچ زيور آلاتي مجازنمي باشد. 

13)تمام بازيكنان مي بايست شماره مشخص بر روي تي شرت خود داشته باشند حداقل 4 اينچ  (6 سانتيمتر) در جلو و 6 اينچ (9 سانتيمتر)  در پشت. هر تيم مي بايست از لباس اجباري و تاييد شده پيروي كند.

14)استفاده از روغن يا هر ماده نرم كننده ديگر بر روي بدن مجاز نمي  باشد.

 

اعضا فني

Technical Official

 

براي تمام اعضا فني AAKF اجباري مي باشد كه اين موارد را بر اساس وظايف فني خود همراه داشته باشند:

  • ساعت الكترونيكي زمان سنج دار.(كرونومتر)؛
  • لباس رسمي شامل شلوار مشكي. تي شرت آستين كوتاه آبي آسماني يقه دار،كفش كتاني سفيد با جوراب سفيد؛
  • سوت؛
  • كارتهاي اخطار؛
  • خودكار؛
  • آخرين كتاب قوانين كبدي ساحلي.

 

1)اعضا رسمي شامل يك سر داور دو داور و يك منشي و يك ثبت كننده ميباشند.

2)تصميمات داوران در زمين نهايي بوده اما در شرايط خاص و در صورت اختلافي ميان دو داور، سر داور تصميم خود را بر طبق مصالح بازي اعلام ميكند.

 

3)خطا و تخطي هاي مهم:  Gross Violations & Foul

سر داور و داوران قدرت اخطار، اعلام امتياز بر عليه تيم  و سلب صلاحيت بازيكن يا تيم را از مسابقه در صورتيكه يكي از تخطي هاي زير را انجام داده باشند.

1) با سماجت بخواهد نظر كادر داوري را به تصميم خاصي معطوف كند.

2)نسبت به كادر فني اقدامات توهين آميز انجام دهند يا كارهايي كنند كه منجر به تاثير در تصميم آنها شود.

3) نشان دادن انگشت بوسيله مهاجم يا مدافع براي تصميم داور.

4)خفه كردن مهاجم با بستن دهان او و يا هر روش نادرست ديگري

5) تكل خطرناك كه باعث صدمه به بدن بازيكن شود.

6)زمان بيش از 5 ثانيه براي شروع حمله.

7)گرفتن مهاجم با  كمك قيچي كردن پاها.

8)مربيگري از خارج از زمين بوسيله مربيان و بازيكنان.

9)جلوگيري كردن مهاجم براي گرفتن نوبت حمله او.

 

4)سر داور و داوران مي توانند از اين كارتها براي اخطار يا تعليق موقت تعليق از مسابقه يا ممنوع كردن بازيكن/ مربي/ مدير/ تيم/ براي شركت در مسابقه استفاده كند.

الف)كارت سبز: اخطارGreen Card

اگر كارت سبز دو بار به بازيكن/ مربي/ مدير/ تيم نشان داده شود سپس كارت بعدي  مستقيما  كارت زرد خواهد بود.

 

ب)كارت زرد: تعليق موقتي براي 2 دقيقه:Yellow Card

اگر كارت زرد به بازيكن/ مربي/ مدير/ تيم دو بار نشان داده شود كارت بعدي مستقيما كارت قرمز خواهد بود.

ج)كارت قرمز: Red Card    تعليق از مسابقه يا حذف از مسابقات.

 

وظايف سر داور

Duties of the Referee

سرداور مي بايست:

1)سكه بياندازد (انجام قرعه كشي)؛

2)اعلام شروع بازي؛

3)تعويض و جايگزيني بازيكنان را اعلام كند؛

4) در كل بر تمام روند بازي نظارت كند؛

5)مي بايست زمان بين دو نيمه ، تايم اوت و شروع مجدد بازي بعد از هر تايم اوت و پايان دو نيمه را با كمك ميزنگهدار (ثبت كننده)  اعلام كند؛

 6) امتياز هر دو طرف را قبل از 5 دقيقه آخر اعلام كند؛

7)اعلام زمان پايان هر دقيقه در 5 دقيقه پاياني نيمه دوم.

 

وظايف داوران

Duties of the Umpire

داوران مي بايست  مسابقه را اداره كنند و تصميمات را بر اساس قوانين بازي و مسابقات تا پايان بازي اتخاذ كنند.

 

وظايف منشيان

Duties of the Scorer

الف)پركردن برگه امتياز و اعلام امتيازات با اجازه سر داور در پايان هر نيمه و اعلام نتيجه در پايان مسابقه.

 

ب)مشخص كردن تيم برنده سكه در شروع بازي.

ج)تمام امتيازات گرفته شده بوسيله تمام بازيكنان هر تيم مي بايست در برگه امتياز در بخش مربوطه علامت گذاري شود.

د)تيمي كه اولين امتياز تعيين كننده را مي گيرد مي بايست در برگه مربوطه بوسيله مربع و امتياز فني بوسيله سر داور يا داوران مي بايست با دايره در برگه مربوطه مشخص شود.

ه)تايم اوت گرفته شده بوسيله تيمها بوسيله علامت T در مقابل تيم مربوطه مشخص مي شود.

 ي) زمان مسابقه را در برگه امتياز در شروع و پايان هر نيمه و تايم اوت گرفته شده بوسيله تيمها و اعضا رسمي و ثبت تعويضهاي مربوطه را ذكر مي كند.

ن)كامل كردن برگه امتياز در تمام موارد و گرفتن امضاء بوسيله داوران و سرداور.

 

وظايف ميزنگهدار(ثبت كننده)

Duties of the table official

 

الف)مي بايست در ثبت شروع و پايان زمان بازي داور را ياري كند.

ب) مي بايست در اعلام زمان دو نيمه- تايم اوت و شروع مجدد بازي بعد از هر دو نيمه داور را ياري كند.

ج)بايد در 5 دقيقه آخر بازي ، هريك دقيقه زمان پايان را اعلام كند.

د) مي بايست در جابجائي و جايگزيني بازيكنان ، داور را ياري دهد.

 

هيئت داوران مسابقه

Match jury

الف)هيئت داوران هر مسابقه بايد از سه نفر عضو از نمايندگان AAKF تشكيل شده باشد و اين اعضا نبايد از كشورهاي در حال بازي در آن مسابقات خاص باشند.

 

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد