نشست خبری فدراسیون کبدی با حضور عباس اورسجی و صغری شیوایی رئیس و نایب رئیس بانوان فدراسیون کبدی و غلامرضا مازندرانی، سرمربی تیم ملی در محل کمیته ملی المپیک برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون کبدی، عباس اورسجی در نشست خبری فدراسیون کبدی که صبح امروز در کمیته ملی المپیک برگزار شد، پاسخگوی سوالات خبرنگاران درباره آخرین وضعیت تیم اعزامی به بازی های آسیایی بود و با بیان اینکه سومیِ مسابقات قهرمانی آسیا نگرانی‎هایی را ایجاد کرده بود، گفت: البته بعد از آن خیلی از برنامه‎ها را تغییر دادیم اما تاکتیک‎ها رو نکردیم.

وی گفت: بعد از اتمام لیگ کبدی و برگزاری جلسات فنی، ملی پوشان خود را انتخاب کردیم. همچنین از چند گزینه برای سرمربیگری برنامه گرفتیم که در نهایت آقای مازندرانی به عنوان سرمربی تیم ملی انتخاب شد. وی اختیار تام داشت تا کادر فنی را انتخاب و با فراغ بال اردوها را برگزار کند.

اورسجی افزود: در بخش بانوان علی رغم میل باطنی تصمیم گرفتیم تا از مربی هندی استفاده کنیم. این برنامه را داریم تا با استفاده از مربی خارجی، مربیان داخلی را هم پرورش بدهیم تا این خلاء پر شود. بر همین اساس دو مربی داخلی کنار مربی هندی قرار دارند تا به تجربیات آنها افزوده شود.

رئیس فدراسیون کبدی با بیان اینکه تیم بانوان وارد دهمین اردوی تدارکاتی خود شده است، گفت: تیم مردان ما ۸ اردوی داخلی داشته و به تورنمنت بین المللی دوبی هم رفته است. این فرصت خوبی برای تیم مردان است تا با تیم هایی مثل کره، هندوستان و پاکستان که قدرتهای کبدی جهان هستند، روبرو شوند.

وی تاکید کرد: بخش اعظم دغدغه اردوی آماده سازی تیم کبدی مردان با حضور در دوبی رفع شد. همچنین قرار است یک اردوی تدارکاتی برای تیم های مردان و زنان در کشور هندوستان برگزار شود.

اورسجی خاطرنشان کرد: به احتمال زیاد تیم بانوان بین ۲۰ تا ۲۳ تیرماه به هندوستان سفر می کند و این فرصت مناسبی برای آنها محسوب می شود. هندوستان پیش از این به ما اجازه اردوی مشترک نمی داد اما با دیپلماسی خاصی این ارتباط برقرار شد که امیدوارم تیم بانوان از این فرصت ۸ تا ۱۰ روزه استفاده کند.

رئیس فدراسیون کبدی با بیان اینکه کشورهای آسیایی بیکار ننشسته و اقدامات خوبی برای کبدی داشته اند، افزود: کره جنوبی در حال حاضر آکادمی ملی کبدی خود را راه انداخته و قدم های بزرگی برداشته است. این زنگ خطری برای سایر کشورها است. ضمن اینکه تایلند و سریلانکا در بخش بانوان رشد خیلی خوبی داشته اند و رقیب اصلی ما محسوب می شوند. در بخش مردان هم هندوستان، پاکستان و سریلانکا به همراه کره جنوبی رشد چشمگیری داشته اند.

وی از کمک های مالی وزارت ورزش و کمیته المپیک قدردانی کرد و گفت: اگر این مساعدتها نبود، نمی توانستیم اردوهای خود را برگزار کنیم.

اورسجی در پاسخ به این سوال که لیست نهایی تیم های ملی کبدی برای بازی های آسیایی چه زمانی مشخص می شود، گفت: باید اسامی تیم ملی را به موقع ارسال می کردیم. این خیلی سخت بود که قبل از برگزاری اردوهای تدارکاتی لیست تیم ملی را ارسال کنیم. شاید الان فرصت مناسب تری بود تا ملی پوشان گزینش شوند. البته به ما قول هایی داده شده است که می شود در شرایطی خاص تغییرات اندکی در لیست تیم ملی ایجاد کرد.

«آیا قول کسب مدال طلا در بازی های آسیایی را می دهید؟»، اورسجی در پاسخ به این سوال گفت: این قول را باید سرمربی تیم به ما بدهد. ما از آنها فقط قول اولیه را می گیریم. ضمن اینکه حریفان ما بیکار نیستند. هندوستان در تمام دوران مدال طلا را گرفته و برای تثبیت این مدال تلاش می کند. هندی ها ۸ هزار باشگاه کبدی دارند.

رئیس فدراسیون کبدی یادآور شد: ما بعد از مسابقات قهرمانی آسیا در گلستان نگران بودیم چون در کشور خودمان سوم شدیم ولی با تغییراتی که شکل گرفت، بهترین مربی را برای تیم ملی انتخاب کردیم. در تورنمنت دوبی هم ریزش ۵۰ یا ۶۰ درصدی در تیم ملی داشتیم به این معنی که برنامه هایمان را حفظ کردیم تا تاکتیک هایمان رو نشود. در دوبی حتی نفرات تعویضی هم نشان دادند که برای خودشان قدرتی هستند. انشاءالله در بخش مردان به فینال راه می یابیم. ضمن اینکه در بخش بانوان هم رشد خوبی داشته ایم.

وی در خصوص اینکه آیا تیم بانوان توانایی کسب مدال را دارد؟ گفت: خانم شیوایی نایب رئیس بانوان به من قول داد و حتی گفت که کتبی می نویسم تیم بانوان به فینال برسد.

اورسجی در بخش پایانی صحبت هایش به امکانات فراهم شده برای ملی پوشان اشاره کرد و گفت: ما بهترین جنس لباس را که حداقل دستی ۴۰۰ هزار تومان است برای تیم فراهم کرده ایم. شاید در دوران قبل هر دست لباس ۴۰ تا ۵۰ هزار تومان بود ولی الان با افزایش کیفیت لباس ها قیمت آنها به ۴۰۰ هزار تومان رسیده است.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد