عباس خواجه اورسجی در نشست خبری امروز در محل برگزاری بازی های جام جهانی کبدی در رده جوانان به صحبت پرداخت.

رسانه ها پیشرفت ما را زیاد می کنند

پاس همه زحماتی که رسانه ها برای فراگیر شدن کبدی کشیدند سپاسگذارم. ما می‌خواهیم کبدی در دنیا مطرح شود به هرحال اگر ضعیف باشیم نمی توانیم به مطرح شدن و نفوذ در کبدی دنیا فکر کنیم و به همین دلیل نیاز به حمایت رسانه ها داریم. رسانه ها می توانند باعث شوند تا سرعت پیشرفت زیاد شود.

پیام رهبری نشان داد کبدی راه خود را پیدا کرد

کبدی در حال حاضر در ورزش‌ ایران توانست راهی برای خود باز کند و همان طور که دیده اید مقام معظم رهبری پس از کسب مدال طلای آقایان و بانوان، پیام تبریک خود را به مردم ایران بابت این افتخار آفرینی ارسال کردند.

یک روزی طلای المپیک را هم می گیریم

برنامه های زیادی برای آینده داریم و امیدواریم باعث بهترین اتفاق ها باشیم. من مطمئن هستم که ما می‌توانیم روزی المپیک شویم و مدال های طلای خود را در آن بازی ها به ثبت برسانیم.

برای انتخاب کیش دلایل زیادی داشتیم

ما پیشنهادات زیادی از شهرهای مختلف داشتیم که در نهایت برای برگزاری بازی ها در جزیره کیش به جمع بندی رسیدیم. قطعا یکی از دلایلی که ما کیش را انتخاب کردیم به توریسم ورزشی برمی گردد. به هرحال همه تیم هایی که قرار بود بیایند جزیره کیش را سرچ کردند و به همین دلیل شناخت بیشتری به این جزیره پیدا کردند.

گرفتن اولین میزبانی این مسابقات سخت بود

ما برای گرفتن میزبانی اولین دوره از بازی های جهانی جوانان کار سختی داشتیم و به همین دلیل کار بزرگی بود ورود این مسابقات به ایران و امیدوارم بتوانیم با موفقیت کامل هم از نظر فنی و هم از نظر برگزاری بازی ها را به اتمام برسانیم. به هرحال مشکلات و محدودیت هایی وجود داشت و ما همه تلاش خود را کردیم تا حاشیه هایی مانند آنچه در استان گلستان هم تکرار نشود و هم مانع کار حرفه ای ما نشود.

هندی ها ترسیدند به ایران بیایند

بعد از بازی های جاکارتا حاشیه ها و اتفاقات فراوانی در هند اتفاق افتاد و این تیم دچار اختلافات درونی شد. آنها در حال حاضر رئیس فدراسیون ندارند و آن طور که به ما اطلاع دادند آنها فعلا می ترسند تا به ایران بیایند و بعد از بازی های جاکارتا متحمل دومین شکست بزرگ از ایران شوند. آنها قطعا برای بازی های آسیایی برنامه خواهند داشت.

میزبانی بزرگسالان را هم میگیریم

ما تلاش داریم تا بتوانیم عنوان میزبانی بازی های جام جهانی بزرگسالان را به دست بیاوریم. خوشبختانه حمایت ها از این تصمیم وجود دارد.

هند که هیچ، منتخب دنیا هم حریف ما نمی شود

نمی دانم چرا این را می گویند، ما اصلا به هند فکر نمی کنیم. الان تیم منتخب دنیا هم بیاید نمی تواند حریف تیم ملی ما شود. این چیزهایی که می‌گویند اصلا صحت ندارد. من حاضرم هزینه شش ماه اردوی تدارکاتی نه تنها هند که منتخب دنیا را بدهم تا بیایند با ما رقابت کنند. هندی ها که اصلا برای ما رقیب محسوب نمی شوند. ما در جاکارتا شکست سختی به آنها تحمیل کردیم. دعوت نامه برای کشورهای مختلف می فرستند. مگر می شود خودشان را جابگذارند.

توقعی منطقی از کبدی ایجاد شده

توقعی که از تیم ملی کبدی ایجاد شده کاملا منطقی است. این اتفاق برای فوتبال و والیبال هم می افتد. دو مدال طلای جهانی برای کبدی توقعات را بالا برد و ما هم سعی می کنیم بهترین استفاده را ببریم و توقع منطقی از کبدی را به واقعیت تبدیل کنیم.

دلیل پرتماشاگر بودن مسابقات استان گلستان؟

ما اگر این مسابقات را در خوزستان، آذربایجان غربی یا فارس برگزار می کردیم باز هم استقبال به همین منوال بود. استان گلستان البته تفاوت ویژه ای با استان های دیگر دارد. مردم گلستان علاقه ویژه ای به کبدی دارند و به همین دلیل برگزاری مسابقات در آنجا شور و حال متفاوتی دارد اما ما نمی توانیم همه بازی ها را آنجا برگزار کنیم.

یک بار از دنیا رفتم و دیگر کاری به فردای خودم ندارم

من در خردادماه امسال از دنیا رفتم و به همین دلیل دیگر یاد گرفتم به یک ساعت بعد از زندگی خودم هم فکر نمی کنم چه برسد به دو سال دیگر! من از جنس کارهای جهادی هستم و به همین دلیل به عملکرد خودم فکر میکنم. لزومی نمی بینم که بخواهم به رئیس هیات ها بپردازم تا به من رای بدهند. / ورزش سه

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد