محمدرضا مقصودلو در جمع خبرنگاران گفت: رقابت‌های قهرمانی آسیا حساسیت بالایی دارد. ژاپن که فقط برای بازی‌های آسیایی می‌آمد در این رقابت‌ها هم حضور پیدا می‌کند تا خود را محک بزند. 10 تیم در بخش آقایان و 11 تیم در بخش بانوان حضور خواهند داشت.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون کبدی، نشست خبری مسابقات کبدی قهرمانی آسیا امروز برگزار شد و مقصودلو رئیس فدراسیون کبدی اظهار داشت: ابتدا قرار بود ما این رقابت‌ها را فروردین ماه برگزار کنیم اما به دلیل مخالفت کنفدراسیون آسیا این کار صورت نگرفت و در اجلاس بمبئی تاکید کردیم قبل از بازی‌های آسیایی جاکارتا مسابقات آسیایی باید برگزار شود تا رقیبان خود را بشناسیم. این رقابت‌ها حساسیت بالایی دارد. ژاپن که فقط برای بازی‌های آسیایی می‌آمد در این رقابت‌ها هم حضور پیدا می‌کند تا خود را محک بزند. 10 تیم در بخش آقایان و 11 تیم در بخش بانوان حضور خواهند داشت. از رسانه‌ها درخواست می‌کنیم حمایت خوبی داشته باشند تا بتوانیم میزبان شایسته‌ای در این مسابقات باشیم.

وی ادامه داد: همه تیم‌هایی که حضور پیدا می‌کنند، قدرت‌های کبدی آسیا بودند. به طور مثال پاکستان قبلا ما را با 20 اختلاف می‌برد و آنها را پشت سر گذاشتیم و با هندی‌ها رقابت برابری داریم. امیدوارم با نتایج خوب در این رقابت‌ها بتوانیم در بازی‌های آسیایی جاکارتا به مدال طلا دست پیدا کنیم.

رئیس فدراسیون کبدی در مورد منابع مالی این مسابقات گفت: تفاهم‌نامه‌ای را با اداره کل ورزش و جوانان گلستان منعقد کردیم. هزینه‌های هتل، غذا و ایاب و ذهاب تیم‌های خارجی از تهران به گرگان بر عهده میزبان خواهد بود. برآوردی که انجام دادیم هزینه رقابت‌ها 591 میلیون تومان شده است. 350 میلیون آن را استان گلستان می‌داد و بقیه را فدراسیون متقبل خواهد شد که ما مبلغی که بر عهده‌مان است را از حالا به حساب آنها واریز کرده‌ایم.

وی در مورد اینکه میزبانی ایران در رشته‌های دیگر با مشکلات مالی همراه بوده و آیا فکر نمی‌کنید برای شما این اتفاق بیفتد، گفت: ما تمام هزینه‌ها را پیش‌بینی کرده‌ایم و نگرانی در مورد مسائل مالی نداریم. برای میزبانی ابتدا مسائل مالی را حل کردیم و بعد به دنبال سایر کارها بودیم.

مقصودلو در مورد اینکه انتخاب میزبان بر چه اساسی بوده است، و اینکه مشهد هم درخواست میزبانی داشت، گفت: برنامه ما این بود که مسابقات را در مشهد برگزار کنیم اما به دلیل تغییر در برنامه و اینکه در این تاریخ مشهد میزبان مراسمات محرم و صفر بود به همین دلیل نتوانست میزبانی را بپذیرد. استان‌های دیگر مانند البرز اعلام آمادگی کردند اما شرایطی که داشتند مورد قبول قرار نگرفت. در مجموع گرگان شرایط سالن و هتل‌هایی که داشت برای میزبانی مناسب بود و در نهایت آنجا انتخاب شد.

رئیس فدراسیون کبدی در مورد اینکه پوشش تلویزیونی مسابقات به چه شکل خواهد بود، گفت: تلویزیون ایران فقط مسابقات آقایان را پخش می‌کند اما هندی‌ها درخواست داشتند مسابقات بانوان هم برای آنها فرستاده شود و ما در این مورد رایزنی‌هایی را انجام دادیم.

وی در مورد اینکه این میزبانی چه مزایا و دستاوردهایی برای کبدی دارد، گفت: هندی‌ها با ما بازی تدارکاتی برگزار نمی‌کنند. به همین دلیل یکی از علل دریافت میزبانی همین است که بتوان با آنها قبل از بازی‌های آسیایی جاکارتا مسابقه برگزار کنیم و این هزینه‌ها را به جان خریدیم که با هندی‌ها بازی داشته باشیم.از سوی دیگر می‌خواهیم عملکرد سرمربیان هندی تیم‌های ملی خودمان را هم ببینیم. اگر اینجا نمی‌توانیم با هند بازی کنیم فقط در جاکارتا با آنها روبرو می‌شدیم.

وی ادامه داد: ما در حال حاضر 9 بازیکن در جام ستارگان هند داریم که فکر می‌کنم جمعا حدود 900 میلیون تومان قرارداد بستند و این نشان می‌دهد ما توان رقابت پایاپای با این کشور را داریم.

وی در مورد قرار دادن ویدئوچک در این مسابقات گفت: ما 4 دوربین برای ویدئوچک تدارک دیده‌ایم. کشورهای دیگر ابتدا با این کار مخالف بودند اما با فشارهایی که آوردیم برای اولین بار این اتفاق خواهد افتاد.اما از سوی دیگر فعلا چشم شاهین نداریم. 2 مورد از این دوربین‌ها داخل زمین و 2 مورد کنار خطوط قرار خواهند داشت.در هر رشته‌ای اعمال نفوذ داوری وجود دارد و ما با این کارها می‌توانیم جلوی آنها را بگیریم. خوشبختانه ما داورانی هم از کشورمان داریم که مسابقات خارجی را قضاوت می‌کنند.

وی در مورد اینکه آیا با این میزبانی در آسیا ایران پتانسیل میزبانی در جهان را دارد یا خیر، گفت: ما برای این کار درخواست داشتیم اما یک شرکت 7 دوره میزبانی جهانی را قبول کرده و به همین دلیل فعلا نمی‌توانیم. از سوی دیگر به دنبال این هستیم مسابقات جهانی جوانان را میزبانی کنیم.

وی در مورد اینکه چرا سرمربی هندی تیم ملی در مسابقات جهانی در مرحله مقدماتی روی نیمکت ننشسته بود، گفت:‌در آن رقابت‌ها گفته بودند فقط یک مربی و یک سرپرست می‌تواند روی نیمکت بنشیند از سوی دیگر هندی‌ها هم روی این مربی حساسیت داشتند اما در مرحله فینال او روی نیمکت نشست و مشکلی وجود نداشت.

رقابت های کبدی قهرمانی آسیا در دو بخش آقایان و بانوان طی روزهای یکم لغایت ششم آذرماه با حضور ۲۱ تیم در شهر گرگان برگزار می شود.

IMG_20171113_233842

IMG_20171113_233902

 

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد