عباس اورسجی گفت: انتخاب یک ایرانی به عنوان اولین مسئول در فدراسیون جهانی یک اتفاق و افتخار بزرگ برای ورزش کشور است که به ملت ایران تعلق دارد.

عباس اورسجی در گفتگو با پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان پیرامون انتخاب خود به عنوان سرپرست فدراسیون جهانی که برای اولین بار در تاریخ ورزش کشور رخ داد گفت: انتخاب یک ایرانی به عنوان اولین مسئول در فدراسیون جهانی یک اتفاق و افتخار بزرگ برای ورزش کشور است که به ملت ایران تعلق دارد .

رییس فدراسیون کبدی گفت: ریاست فدراسیون جهانی بیش از دو دهه در اختیار هندی ها و “جی اس گهلوت” بود که وی یک ماه قبل از دنیا رفت. اساسنامه فدراسیون جهانی کبدی به این صورت است که هر کدام از قاره ها یک نایب رئیس جهانی دارند و این تعداد به همراه دبیرکل فدراسیون جهانی برای انتخاب سرپرست جهانی اقدام به رای گیری نمودند که تمامی اعضا رای به سرپرستی بنده به عنوان سرپرست فدراسیون جهانی کبدی دادند.

سرپرست فدراسیون جهانی کبدی گفت : قهرمانی های تیم های ایرانی در قاره که پس از نایب قهرمانی های تیم های کبدی کشورمان به ارمغان امد و میزبانی های خوب و بی نقصی که از زمان ریاست اقای مقصودلو هم وجود داشت، اثرگذار بود و اعضای رای دهنده، ایران را به عنوان سرپرست فدراسیون جهانی انتخاب کردند.
اورسجی به میزبانی فدراسیون کبدی در رقابت های جهانی کیش هم اشاره کرد و توضیح داد: این میزبانی تا حدی با کیفیت برگزار شد که همه فدراسیون های کبدی دنیا را به تحسین واداشت و همگان توانمندی های ایران در ابعاد مختلف را ستودند و پیامد آن دیپلماسی فدراسیون کبدی که بر مبنای عاطفی و منطقی شکل گرفته نتیجه داد.
سرپرست ایرانی فدراسیون جهانی کبدی گفت: در انتخابات رییس فدراسیون جهانی کبدی هم شرکت خواهم کرد و با قدرت تلاش می کنیم با حمایت وزارت ورزش و جوانان و کمیته ملی المپیک، این افتخار برای اولین بار برای ایران به ارمغان آید.
لینک خبر در وب سایت وزارت ورزش و جوانان:
لازم به ذکر است انتخاب دکتر اورسجی به عنوان سرپرست فدراسیون جهانی کبدی بازتاب گسترده ای در رسانه های ورزشی داشته و بار دیگر نام کبدی را به صدر اخبار ورزش ایران بازگردانده است.
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد