سرمربی تیم ملی کبدی گفت: این بار قصد داریم تا به جای نشان نقره، مدال طلای بازی‌های‌ آسیایی را به‌دست آوریم.

غلامرضا مازندرانی درباره آخرین وضعیت تیم ملی کبدی پیش از اعزام به بازی‌های آسیایی 2018 جاکارتا گفت: از اواسط بهمن اردوهای خود را به صورت جدی شروع کردیم و تا به امروز حدود 12 مرحله اردویی را پشت‌سر گذاشتیم. تیم فردا شب عازم مالزی می‌شود و از آنجا با پرواز دیگری راهی اندونزی خواهد شد.

وی افزود: 5 روز قبل از بازی‌ها که از 28 مرداد آغاز می‌شود، قرعه‌کشی صورت می‌گیرد و جدول مسابقات تعیین می‌‌شود. چند رقیب سرسخت داریم که مهم‌ترین آنها هندوستان است که در دوره قبلی بازی‌های آسیایی در اینچئون در دیدار فینال موفق به شکست ما شد و مدال طلا را به دست آورد. تیم‌های پاکستان، کره‌جنوبی و سریلانکا هم از جدی‌ترین حریفان ما در جاکارتا هستند. البته سریلانکا جزو رقیبان ما در گذشته نبود اما سال گذشته در مسابقه‌‌های قهرمانی آسیا تیم جوانی را وارد رقابت‌ها کرد و اگر چه به جمع چهار تیم برتر نرسید ولی صلاحیت حضور در مرحله نیمه‌نهایی را داشت و مطابق اطلاعات کسب شده در جاکارتا با تیمی آماده و قبراق‌تر به مصاف حریفان خواهد رفت.

سرمربی تیم ملی کبدی با اشاره به تحولات و تغییراتی که در تیمش صورت گرفته، اظهار کرد: تیم ما نسبت به رقابت‌های قهرمانی آسیا 60 تا 70 درصد تغییر کرده است. برخی از بازیکنان پا به سن گذاشته‌ بودند و به جای آنها از نفرات جوا‌ن‌تر و با انگیزه‌تر استفاده خواهیم کرد.

وی درباره اینکه چه برنامه‌هایی دارد تا شاگردانش موفق به شکست هندوستان شوند، بیان کرد: ما در دوره قبلی بازی‌های آسیایی نزدیک‌ترین نتیجه را مقابل هند در بازی فینال گرفتیم و اگر بازیکنان‌مان بی‌تجربگی نمی‌کردند به طور حتم قهرمان آسیا می‌شدیم. هندی‌ها سرمایه‌گذاری هنگفتی داشته‌اند و با راه‌اندازی رقابت‌های لیگ و به دنبال آن جذب نیروهای آماده از دیگر کشورها سطح بازی‌های‌شان را افزایش داده‌اند. هزینه‌ای که فدراسیون کبدی ایران انجام می‌دهد یک سوم باشگاه‌های هندی هم نیست و امکانات آنها به علاوه حجم نیروی انسانی بالایی که در کبدی دارند، بیانگر آن است که به خوبی خود را آماده حضور در این دوره از بازی‌های آسیایی کرده‌اند.

مازندرانی تاکید کرد: با وجود شرایط بهتری که هندی‌ها دارند اما ما برای شکست مقابل آنها قرار نمی‌گیریم. می‌رویم تا برنده شویم و این امید را داریم که تمامی حریفان را در جاکارتا از پیش رو برداریم. مدال طلا را دور از دسترس نمی‌بینیم و با توجه به اینکه توان بدنی خوبی داریم و تمرینات ویژه‌ای را انجام دادیم، برای کسب مدال طلا به دیدار حریفان خواهیم رفت. ما این بار نمی‌خواهیم مدال نقره بگیریم و خوشرنگ‌ترین مدال را می‌خواهیم.

سرمربی تیم ملی کبدی در واکنش به این موضوع که اگر ایران در دور مقدماتی مغلوب هند شود، احتمال فینالیست شدن تیم ملی تا چه اندازه کم می‌شود، اظهار کرد: ما حتی اگر در دور مقدماتی به هند ببازیم ولی شانس حضور در فینال را داریم چرا که تیم‌های دوم هر گروه به صورت ضربدری با هم بازی می‌کنند و ما این فرصت را داریم تا برابر تیم اول گروه مقابل بازی کنیم. البته تبم ما به همراه هند در دوره گذشته به فینال راه پیدا کردیم و بعید است این بار در یک گروه قرار بگیریم.

وی درباره در تیمش چند بازیکن کلیدی دارد تا در مواقع لزوم و لحظه‌های حساس مسابقه از آنها استفاده کند، تصریح کرد: ما پنج بازیکن با تجربه داریم که در دوره قبلی بازی‌های آسیایی حضور داشتند و تجربه بالایی دارند. چهار نفر از بازیکنان‌مان هم در لیگ هندوستان بازی کرده‌اند و به بلوغ فکری لازم برای مصاف با حریفان رسیده‌اند.

مازندرانی خاطرنشان کرد: صرف‌نظر از آنکه بازیکنان ما دارای بلوغ فکری لازم برای مصاف با حریفان هستند، الحمدلله شرایط روحی و روانی تیم بسیار عالی است. فدراسیون کبدی به رغم همه کمبودها توانسته امکانات مناسبی را فراهم کند و بازیکنان تیم ملی هم کمبودهای مختصری مانند لباس‌های نه چندان خوب و خورد و خوراک را جدی نگرفته‌اند تا بتوانند به هدف والایی که دارند برسند و صاحب عنوان نخست بازی‌های آسیایی شوند.

منبع: آنا

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد