رئیس فدراسیون کبدی از نگاه تخصصی دولت برای مقوله مهم ورزش و جوانان تشکر کرد و معرفی دکتر سلطانی فر به مجلس را به عنوان سر آغاز یک راه پر امید برای ورزش کشور قلمداد کرد.

محمدرضا مقصودلو پس از نایب قهرمانی تیم ملی کبدی ایران در رقابت های قهرمانی جهان و معرفی دکتر سلطانی فر به عنوان وزیر پیشنهادی دولت به مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرگزاری ایرنا گفت: توجه به توسعه ورزش به خصوص در رشته های پر مدال، پایه و همگانی باید در اولویت کاری وزیر آینده ورزش قرار گیرد. همچنین حمایت و توجه بیشتر از فدراسیون ها برای رقابت های آسیایی و المپیک به رشد ورزش کشور کمک خواهد کرد.
وی با اشاره به ضعف فدراسیون ها در امکانات و تجهیزات، گفت: اگرامکانات تخصصی در هر رشته ورزشی به اندازه کافی فراهم شود، قطعا شاهد بالندگی ورزش ایران در رشته های مختلف خواهیم بود.
رئیس فدراسیون کبدی درباره انتخاب مسعود سلطانی فر وزیر پیشنهادی رئیس جمهوری برای وزارت ورزش و جوانان گفت: سلطانی فر بیش از این دو سال قائم مقام مصطفی هاشمی طبا رئیس سابق سازمان تربیت بدنی بوده است و اشراف کاملی به ورزش به خصوص ورزش های پایه و همگانی دارد. بر همین اساس وی می تواند روزهای خوبی را برای ورزش کشور رقم بزند.
مقصودلو درباره رقابت های جهانی کبدی در هند و کسب نایب قهرمانی ایران نیز گفت: کشورهای حاضر در این رقابت ها با آمادگی کامل شرکت کرده بودند که سبب شد حساسیت و سطح کیفی مسابقات بیشتر شود. البته حضور درخشان ملی پوشان ایران در مصاف با حریفان و شکست کره جنوبی در نیمه نهایی، نوید دهنده روزهای خوب برای کبدی ایران است.
وی گفت: در دیدار فینال و رقابت با هند میزبان با وجود برتری 18 بر 13 در نیمه نخست، در نیمه دوم بازیکنان ایران اسیر جو سالن مسابقه و تجربه بالایی بازیکنان هند شدند. البته داوری نیز تا حدودی به سود میزبان بود که سبب شد ملی پوشان در جریان مسابقه امتیاز از دست بدهند و با قبول شکست، نایب قهرمان شویم.
رئیس فدراسیون کبدی درباره برنامه های آینده این فدراسیون اظهار داشت: در تلاش هستیم برای بازی های آسیایی 2018 جاکارتا اندونزی، با برنامه ریزی و برگزاری اردوهای منظم به موفقیت برسیم.
رئیس فدراسیون کبدی مهمترین رقیب ایران در کبدی را تیم هند معرفی کرد و گفت: با توجه به اینکه تعدادی از بازیکنان مهم هند سن بالایی دارند و به زودی از گردونه تیم ملی این کشور خارج خواهند شد، جوانان کبدی ایران با میانگین سنی 25 سال توانایی غلبه بر تیم ملی هند را در بازی های آسیایی خواهند داشت.
وی درباره برنامه های فدراسیون برای توسعه کبدی در شهرستان ها نیز گفت: وزارت ورزش و جوانان برنامه های کاملی را برای استعدادیابی و توسعه این رشته ورزشی در شهرستان ها به فدراسیون کبدی ابلاغ کرده است و با توجه به اینکه فدراسیون کبدی در بخش استعدادیابی خوب عمل کرد، اعتبار این موضوع نیز دو برابر شد. همچنین کمک ادارات کل ورزش و جوانان استان ها سبب شد در این بخش بهتر فعالیت کنیم.
مقصودلو ادامه داد: تفاهم نامه ای نیز با دکتر شعبانی بهار معاونت توسعه ورزش همگانی به امضا رساندیم که امیدوارم برای محقق شدن طرح رشد رشته ورزشی کبدی موفق عمل کنیم.
رقابت های جهانی کبدی هند اول آبان ماه با حضور شش تیم آسیایی و شش تیم از دیگر قاره ها به پایان رسید و ملی پوشان کشورمان نایب قهرمان جهان شدند. تیم کبدی هند میزبان رقابت ها نیز قهرمان شد.

 

9006

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد