دکتر علی نژاد: ریاست بر فدراسیون آسیایی و جهانی حق کبدی ایران است

دکتر علی نژاد: ریاست بر فدراسیون آسیایی و جهانی حق کبدی ایران است

در جلسه کمیته حمایت از کرسی های بین المللی وزارت ورزش و جوانان، نامزدی عباس اورسجی، رییس فدراسیون کبدی کشورمان در انتخابات آسیایی و جهانی این فدراسیون مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان، در این جلسه که در دفتر معاونت توسعه ورزش قهرمانی و حرفه ای وزارت ورزش و جوانان برگزار شد، دکتر علی نژاد با اشاره به اینکه امروز کبدی ایران، قدرت برتر اسیا و جهان است، گفت: به لحاظ تاریخی نیز این ورزش با گویش های مختلف ریشه در فرهنگ کشور ما دارد و می توان از کبدی به عنوان یکی از ورزشهای ملی یاد کرد. وی افزود: تا چند سال قبل کشور هند حرف اول این رشته را می زد، اما در بازیهای آسیایی جاکارتا که تیم ملی ایران توانست هم در رده بانوان و هم آقایان با عبور از همه حریفان قدر قاره ای به نشان طلا دست پیدا کند و پس از آن نیز، در رده جوانان قدرت تیم ایران تثبیت شد.
معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه ای در ادامه جلسه گفت: یکی از ماموریت های این معاونت حمایت از نمایندگان ورزش کشورمان در کسب کرسی های بین المللی است. با توجه به قدرت کبدی ایران و جایگاه بین المللی رییس فدراسیون کشورمان، اگر هوشمندانه عمل کنیم می توانیم در انتخابات ریاست کنفدراسیون کبدی آسیا و فدراسیون جهانی موفق عمل کنیم. به اعتقاد من رسیدن به جایگاه اول کبدی آسیا و جهان را دور از دسترس نیست، ضمن اینکه ریاست بر فدراسیون آسیایی و جهانی را حق کبدی ایران می دانم.
دکتر علی نژاد از اعضای این کمیته خواست با تمام توان از عباس اورسجی در راه کسب کرسی اول کبدی قاره ای و جهان حمایت کنند.
گفتنی است انتخابات ریاست کبدی آسیا و جهان در پی درگذشت جانارد سینگ گهلوت از هندوستان قرار است در ماههای آینده برگزار شود.
در این جلسه که به ریاست دکتر علی نژاد برگزار شد، فرشید طهمباسی، مدیرکل بین الملل، علی خسروی، مدیرکل امور مشترک فدراسیونها، عباس اورسجی، رییس فدراسیون کبدی، امیر صدیقی، دبیر کمیسیون توسعه بین المللی کمیته ملی المپیک، فرید فتاحیان، رییس دپارتمان بین الملل کمیته ملی المپیک حضور داشتند.
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد