رئیس فدراسیون کبدی ایران گفت: تیم ملی با هدف شناخت بیشتر از نقاط ضعف و قوت خود در رقابت های بین المللی دبی شرکت کرده تا مقابل حریفان اصلی در بازی های آسیایی جاکارتا به آمادگی کامل برسد.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون کبدی، «عباس اورسجی» امروز (جمعه8 تیرماه) در رابطه با حضور ایران در تورنمنت دوبی گفت: 6 تیم هند، پاکستان، کره جنوبی، ایران، آرژانتین و کنیا که برترین های این رشته در جهان هستند در رقابت های امارات به میزبانی شهر دبی حضور دارند که فرصت بسیار خوبی برای آمادگی بیشتر ملی پوشان پیش از حضور در بازی های آسیایی اندونزی است.
وی گفت: همه کشورهای حاضر در این مسابقات به جز ایران با نفرات اصلی خود حاضر شدند ولی تیم ایران با 50 درصد از بازیکنان ملی پوش شرکت کرد تا جوانان تیم ملی با شرکت در این مسابقات نیز به مرز آمادگی لازم برسند؛ همچنین آنالیز دقیقی هم از سوی حریفان ما درباره تیم ایران صورت نگیرد.
رئیس فدراسیون کبدی درباره حریفان ایران در رقابت های بین المللی دبی یادآور شد: خوشبختانه تیم ایران مقابل تیم های کره جنوبی و آرژانتین به پیروزی رسید و قطعا مقابل دیگر حریفان خود نمایش قابل قبولی ارائه خواهد داد.
تیم ملی کبدی ایران پس از 2 پیروزی مقابل آرژانتین و برتری مقابل کره جنوبی، به مرحله نیمه نهایی این مسابقات راه یافت تا فردا جمعه به مصاف پاکستان برود.
اورسجی درباره برگزاری اردوهای برون مرزی پیش از بازی های آسیایی جاکارتا گفت که علاقه ای از طرف فدارسیون کبدی و ملی پوشان برای برگزاری اردو در کشور پاکستان وجود ندارند ولی اردویی با کیفیت بالا در کشور هندوستان تدارک دیده شده است.
وی ادامه داد: در نظر گرفتیم 6 بازیکن ملی پوش که به مسابقات بین المللی دبی اعزام نشده اند به همراه تعدادی از بازیکنان جوان در اردوی هند حاضر شوند تا علاوه بر آمادگی بهتر، سرمربی نیز بهترین بازیکنان را برای جاکارتا انتخاب کند. همچنین حضور بانوان در اردوی هند که در تیر ماه برگزار می شود، سبب افزایش عملکرد آنها در بازی های آسیایی خواهد شد.
او در خصوص بانوان ملی پوش ایران خاطرنشان کرد: اردوهایی که در شهرهای مختلف برای ملی پوشان زن کبدی ایران در نظر گرفتیم، همچنین حضور خانم «شیلا جین» از هند به عنوان سرمربی، همه برای مدال آوری آنها در بازی های آسیایی است و قطعا به این موفقیت خواهند رسید.
رئیس فدراسیون کبدی درباره حمایت وزارت ورزش و جوانان از رشته کبدی گفت: این وزارتخانه نسبت به گذشته حمایت های خوب و به موقعی از رشته های مختلف ورزشی به خصوص مدال آور داشته است و با واریز به موقع بودجه فدراسیون ها سبب شده برنامه های از پیش تعیین شده ما، با روند خوبی اجرا شود.
هجدهمین دوره بازی های آسیایی 2018 اندونزی 27 مرداد تا 11شهریور ماه امسال در بیش از 45 رشته ورزشی برگزار می شود که با پیش بینی های شورای المپیک آسیا بیش از 10 هزار ورزشکار از 45 کشور در این رویداد حضور می یابند.

منبع: ایرنا

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد