دكتر اورسجي از لغو رقابت هاي انتخابي كبدي ساحلي كشور بدليل شيوع مجدد كرونا در كشور خبر داد.

به گزارش روابط عمومي، رییس فدراسوین کبدی گفت: قرار بود که مسابقات انتخابی تیم ملی دختران و پسران به جهت حضور در بازی‌های ساحلی آسیا در چین اواخر تیر ماه برگزار شود اما بدلیل شیوع بحران کرونا معلوم نیست که چه زمانی این مسابقات را برگزار کنیم.

عباس اورسجی روز جمعه در گفت‌وگو با ایرنا اظهار داشت: متاسفانه بدلیل شیوع ویروس کرونا محدودیت‌های بیشتری برای برگزاری مسابقات داریم. تصور می‌کردیم که شرایط بهتر می‌شود و می‌توانیم برای برپایی انتخابی تیم ملی ساحلی مجوز بگیریم. این رقابت‌ها قرار بود اواخر تیر ماه برگزار شود اما با این شرایط امکان‌پذیر نیست.

وی افزود: به هیات‌های ورزشی استان‌ها گفته‌ایم تا کبدی‌کاران تمرینات انفرادی را انجام دهند تا از آمادگی لازم برخوردار شوند اما چون انتخابی تیم ملی باید در یک نقطه برگزار شود و کبدی ورزشی گروهی است، در این زمینه به مشکل برخوردیم. باید یک‌ماه قبل از برگزاری مسابقات انتخابی به بازیکنان اطلاع دهیم.

رییس فدراسیون کبدی عنوان کرد: با این شرایط مجبوریم انتخابی تیم ملی را در چند منطقه و به شکل گروه‌های آزاد برگزار کنیم. جدای از این مسایل نگرانی‌های دیگری داریم زیرا با ادامه بحران کرونا نمی‌دانیم این انتخابی چه زمانی برپا خواهد شد. چین هنوز مصمم به برگزاری بازی‌های ساحلی آسیا در آذر ماه است و با این شرایط زمان زیادی برای برپایی اردوها نداریم و به بازیکنان فشار وارد می‌شود.

وی ادامه داد: اگر شرایط بهبود یابد و بازی‌ها لغو نشود، کاروان ایران متشکل از ۶ بازیکن دختر و پسر راهی این بازی‌ها خواهند شد. قدرت‌های کبدی در مسابقات ساحلی هند، عمان، پاکستان، سریلانکا، بنگلادش، تایلند و چین هستند. رقابت در مسابقات ساحلی سخت‌تر است زیرا بازیکنان باید در ساحل بازی کنند و نیاز به آمادگی جسمانی بالایی دارند.

اورسجی اضافه کرد: همچنین در این مدت ۲ مسابقه قهرمانی جهان در مالزی و هند در بخش زنان و مردان در مسابقات قهرمانی جهان در مالزی و هند لغو شده است.

 

 

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد