عباس خواجه‌اورسجی: در تمام‌ استان‌ها پتانسیل کبدی وجود دارد/
امسال به لیگ شخصیت دادیم

رئیس فدراسیون کبدی گفت: در تمام‌ استان‌ها پتانسیل کبدی وجود دارد تنها باید با عدالت محوری فرصت را به همه داد.

عباس خواجه ‌اورسجی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، در خصوص لیگ‌برتر کبدی زنان و مردان در دو هفته‌ای که از برگزاری آن می‌گذرد، اظهار داشت: این دوره از لیگ هر دو هفته یکبار و به صورت رفت و برگشت برگزار می‌شود و هر تیمی تنها اجازه استفاده از 3 بازیکن ملی‌پوش دارد، همین‌امر باعث شد تا تیم‌ها در حد و اندازه هم باشند. در سال‌های گذشته از همان ابتدا تیم قهرمان و نایب قهرمان مشخص شده بود و این امر انگیزه تیم‌ها را کم کرده بود.

امسال اصلا قهرمان قابل پیش بینی نیست و نتایج و بازی‌ها در دو هفته اول لیگ این موضوع را نشان می‌دهد. برای مثال اصلا کسی فکر نمی‌کرد تیم پايا تردينگ آذربایجان در صدر لیگ قرار بگیرد.

وی در ادامه افزود: در تمام‌ استان‌ها پتانسیل کبدی وجود دارد تنها باید با عدالت محوری فرصت را به همه داد. قضاوت خوب، عدالت در توزیع تجهیزات باعث می‌شود تا سایر تیم‌ها هم موفق باشند و بازیکن به تیم ملی معرفی کنند.
برای مثال در اردوی اول جوانان در اهواز کمیته فنی از 22 استان بازیکن دعوت کرد که 8 تا 9 نفر از این جوانان در لیگ و در کنار بزرگسالان بازی می‌کنند.

رئیس فدراسیون کبدی در خصوص دریافتی و قرارداد بازیکنان یادآور شد: در سال‌های گذشته لیگ به صورت متمرکز برگزار می‌شد اما امسال به لیگ شخصیت دادیم و ضمن تعریف سازمان لیگ، آیین نامه برگزاری مسابقات را تدوین کردیم. البته هنوز نقص‌هایی در مسیر وجود دارد که باید برطرف شوند و نمی‌توان توقع داشت همه تیم‌ها به یکباره با پرداخت قراردادهای بالا وارد لیگ شوند.

وی تصریح کرد: ما 8 تیم را برای لیگ انتخاب کردیم که همه آنها لوگو دارند و برندشان تعریف شده است. در سال‌های قبل هیئت‌ها در لیگ شرکت می‌کردند در حالی که نه اجازه تیم‌داری دارند و نه بودجه‌ای دارند که صرف این کار کنند لذا مجبورند سراغ بخش خصوصی بروند. بعلاوه برای لیگ پخش مستقیم گرفتیم و این امر به حضور اسپانسر و بخش خصوصی کمک خواهد کرد و کم کم لیگ و باشگاه‌ها رونق می‌گیرند و من اطمینان می‌دهم که در سال‌های بعد رشد مناسبي در قراردادهای بازيكنان اتفاق خواهد افتاد.

وی خاطرنشان کرد: ما برای لیگ یک سری الگو برداری از پروکبدی هندوستان داشتیم و شرایط را برای جذب اسپانسر فراهم کردیم. همچنین جوایز لیگ را افزایش دادیم تا کمبود قرارداد بچه‌ها از این طریق جبران شود.

اورسجی در خصوص اردوی آمادگی جوانان تصریح کرد: خوشبختانه در اردوی نخست از دل المپیادها 45 نفر از 22 استان دعوت شدند. بعد از آن جلسه کمیته فنی تشکیل شد و از 4 تا 5 استان که بازیکن شاخصی نداشتند حداقل یک نفر را دعوت کردیم تا شرایط کسب تجربه و شناسایی استعداد از آنها هم فراهم شود به این ترتیب از 27 استان بازیکن داشتیم. بازیکنان ما شرایط خوبی دارند و برای بازی‌های آسیایی دوره بعد 60 تا 70 درصد از بدنه تیم ملی از همین جوانان خواهد بود.

وی در ادامه افزود: از مازندرانی، سرمربی بزرگسالان به عنوان مدیر تیم جوانان استفاده کردیم تا کمک سرمربیان باشد و برنامه بدهد. در بهمن ماه هم دو میزبانی برای مسابقات دهه فجر داریم و فرصت خوبی برای جوانان است که با تیم‌های خارجی بازی کنند.
در اردیبهشت 98 هم اردوی تدارکاتی با هندوستان داریم که این اردو منتهی به مسابقات قهرمانی جوانان آسیا است. البته در حال رایزنی هستیم که مسابقات قهرمانی آسیا به مسابقات جهانی تبدیل و ایران اولین میزبان آن باشد.

رئیس فدراسیون کبدی خاطرنشان کرد: ما نمی‌خواهیم‌ بانوان نیز در برنامه‌ریزی‌ها از آقایان عقب بمانند به همین دلیل پس از اعلام اسامی کمیته فنی و معرفی کادر فنی اردوهای ادواری را هر دو سه ماه یکبار آغاز می‌کنیم تا از شرایط ایده آل دور نمانند.

وی در خصوص برنامه‌های پیش روی تیم‌های ملی بزرگسالان گفت: فعلا تا سال 98 بزرگسالان برنامه‌ای ندارند. در اجلاس آسیایی بنگلادش درخواست میزبانی مسابقات قهرمانی آسیا در بزرگسالان را داشت که به احتمال زیاد در سال 2019 این مسابقات برگزار می‌شود و هند هم در میزبان قهرمانی جهان خواهد بود.

اورسجی در خصوص ادامه همکاری شیلا جین، سرمربی هندی با تیم ملی زنان افزود: احتمال دارد که فرصت حضور مجدد وی در تیم ملی فراهم شود. وی در اردوها و در بازی‌های آسیایی نشان داد که همه تکنیک‌ها را در اختیار تیم قرار داد و با جان و دل برای تیم کار کرد و بازیکنان از وی رضایت داشتند. البته ما دو مربی داخلی را در کنار وی قرار دادیم تا آموزش‌های لازم را ببینند.

رئیس فدراسیون کبدی در خصوص حل مشکل سالن تمرین تیم ملی کبدی گفت: آنچه در جلسات روسای فدراسیون‌ها با وزیر ورزش مقرر شد این بود که شرکت توسعه و تجهیز با هماهنگی وزارت ورزش زمین‌هایی را در مجموعه آزادی در اختیار فدراسیون‌ها قرار دهند. فدراسیون‌ها باید به لحاظ اقتصادی شرایطی را فراهم کنند تا این فضا را احداث کنند. من جلسه‌ای با کریمی، مدیر شرکت توسعه و تجهیز داشتم و قول دادند اگر فدراسیون بحث عملیاتی را جدی دنبال کند و 20 درصد کار را پیش ببرد، آنها هم صددرصد کمک خواهند کرد.

وی در پایان گفت: اولین دوره تربیت مدرس را بهمن ماه برگزار می‌کنیم. این دوره با مدرسان هندی خواهد بود و کمک می‌کند تا از پراکندگی‌های آموزشی آزاد شویم. سرفصل‌هایی برای داوران و مربیان درجه یک، دو و سه تدوین شده است و آموزش ها یکنواخت خواهد بود از دل این دوره مدرسان و داوران زن و مرد را معرفی خواهیم کرد.

 

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد