«عباس اورسجی» رئیس فدارسیون کبدی ایران پس از انتصاب به عنوان نایب رئیس فدراسیون آسیا، گفت: هدف از حضور «محمد سرور» دبیرکل آسیا در ایران، بهره مند شدن از کرسی های بین المللی و گرفتن میزبانی های رقابت های مهم است.

به گزارش سایت فدراسیون کبدی، دکتر اورسجی امروز دوشنبه در نشست خبری با حضور اصحاب رسانه و محمد سرور دبیر کل فدراسیون آسیا، اظهار داشت: عدالت، شایسته سالاری و مدیریت مشارکتی شعار من در زمان انتخابات فدراسیون بود و پیش از این نیز از روسای هیات ها خواستم با توجه به تخصصی که دارند همکاری کنند.
وی درباره اخبار مربوط به حضور سرمربی هندی برای تیم ملی زنان کشورمان، اظهار داشت: اعتقادی به استفاده از مربیان هندی ندارم، چرا که رقیب اصلی ما، هند است و با توجه به وطن پرستی آنها نباید ازکشور هند مربی گرفت.
اورسجی با اشاره به اینکه در ایران در پرورش مربیان کبدی ضعیف عمل شده است، گفت: باید با آموزش مناسب در این خصوص برنامه ریزی کنیم.
وی درباره انتخاب سرمربی تیم ملی کبدی مردان گفت: در جریان رقابت های لیگ و پس ازبرگزاری این مسابقات جلسات زیادی برگزار کردیم که سرانجام «غلامرضا مازندرانی» با تصمیم کمیته فنی برای هدایت تیم ملی کبدی و حضور در بازی های آسیایی جاکارتا انتخاب شد.
اورسجی درباره تامین نیاز های مالی فدراسیون گفت: وقتی که فدراسیون را تحویل گرفتم، 400 میلیون تومان بدهی داشت. با این حال تفاهم نامه هایی را با بعضی ارگان ها و سازمان منعقد کرده ایم تا سالن محل برگزاری و اسکان و غذای بازیکنان در اردوها و مسابقات دوستانه تامین شود. بر همین اساس به رغم همه کمبودها تلاش فدراسیون اجرایی کردن برنامه ها است.
رئیس فدراسیون کبدی ایران ادامه داد: در تلاش هستیم رقابت های لیگ سال آینده به صورت رفت و برگشت انجام شود و مسابقات پخش تلویزیونی داشته باشد. همچنین برگزاری رقابت های جهانی کبدی به میزبانی ایران در دستور کار قرار دارد.
وی گفت: دبیرکل فدراسیون برای توسعه این رشته در بیشتر شهرهای ایران و حتی سایر کشورهای منطقه برنامه های خوبی ارائه دادند که امیدوار به اجرای آن هستیم.
رئیس فدراسیون کبدی با اشاره به اینکه بعد از رقابت های قهرمانی آسیا تلفیقی از بازیکنان جوان و بزرگسال به تیم ملی دعوت شدند، اظهار داشت: 40 بازیکن به تیم ملی دعوت شده اند که پس از حضور در رقابت های دوستانه و دیدار های تدارکاتی ترکیب نهایی مشخص می شود.
اورسجی درخصوص رقابت های جام فجر گفت: این مسابقات با حضور تیم ملی ایران، مناطق آزاد اروند و تیم هایی ازعراق، گرجستان و جمهوری آذربایجان برگزار می شود و البته زنان در این رقابت های دوستانه حضور ندارند.
رئیس فدراسیون کبدی با اشاره به اینکه بار فنی تیم ملی در رقابت های قهرمانی آسیا به میزبانی گرگان پایین بود، گفت: مقام سومی برای کبدی ایران که همیشه عنوان های خوب بین المللی کسب کرده است، خوب نیست. این در حالی است که کره جنوبی خیلی پیشرفت کرده و تیم های پاکستان و هند نیز رقیبان اصلی ما هستند. بر همین اساس تمام هدف فدراسیون کسب مدال طلا در بازی های آسیایی 2018 است.
وی ادامه داد: یکی ازدلایل ناکامی ملی پوشان در گرگان برنامه ریزی نامطلوب و خستگی زیاد بازیکنان بود و باید دقیق تر به این موضوع نگاه شود.
‘محمد سرور’ دبیر کل فدراسیون کبدی آسیا نیز طی سخنانی در این نشست گفت: در سال 1380 که به عنوان مربی در شهر زابل استان سیستان و بلوچستان حضور داشتم، کبدی در آنجا به اسم اصلی ‘کی بودی’ شناخته می شود.این درحالی است که در شاهنامه فردوسی هم به آن اشاره شده است.
وی گفت: رشته کبدی در حال تلاش و رایزنی برای راهیابی به مسابقات المپیک است و امیدوارم روزی شاهد حضور کبدی در المپیک باشیم.
همچنین سعید مقدم نایب ریس فدراسیون کبدی در این نشست گفت: روند آماده سازی تیم ملی از21 بهمن ماه آغاز می شود و بنا داریم پیش از رقابت های جاکارتا، با تیم پاکستان دیدارهای تدارکاتی برگزار کنیم. البته با توجه به نزدیکی آب و هوای اندونزی به مالزی، اردوی نهایی تدارکاتی در کشور مالزی برگزار می شود.
وی گفت: 9 بازیکن ما در لیگ هند بازی می کنند و با توجه به اینکه کادر فنی هند بازیکنان ما را به خوبی آنالیز کرده اند، در تلاشیم از بازیکنان جوان جایگزین آنها بهره ببریم.
محمد سرور به منظور دیدار با مسئولان ورزش کشورمان شامگاه پنج شنبه 12 بهمن ماه به تهران آمد و در این مدت با «محمد رضا داورزنی» معاون توسعه ورزش قهرمانی وزارت ورزش و جوانان، «عبدالحمید احمدی» معاون فرهنگی وزیر ورزش و جوانان، « رضا صالحی امیری» رئیس کمیته ملی المپیک و «عباس اورسجی» رئیس فدارسیون کبدی دیدار و گفت و کرد.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد