آئيننامه كميته مربيان فدراسيون كبدي جمهوري اسلامي ايران

 

پیشگفتار

         بدون شک وهیچ گونه تردیدی ، حضورفعال و قدرتمند ورزشکاران ونمایندگان شایسته جمهوری اسلامی ایران در میادین بین المللی ، مستلزم وجود مربیان کارآزموده و روشهای آموزشی آزمایش شده ای است که کارآیی لازم را درقبال پیشرفت های علمی وتکنولوژی زمان حاضر را داشته باشد وبه منظور جهت در مرحله اول ارتقاء علمی مربیان در راس اولویتها قرار دارد و بدیهی است با پذیرش این اولویت انتخاب روش های موثر آموزشی وغنای علمی ، عملی وتخصصی مربیان موردنظر است .

مرحله دوم موارد درسی است که می بایست در دوره های آموزشی مورداستفاده قرار گیرد . مطالبی که برای تدریس در دوره ها وفراگیری مربیان انتخاب می شود بایستی صرفنظر از عمق کیفی، در عمل تجربه وبازده آن قابل برآورد و ارزیابی باشد.

          لذا با تکیه بر مفاد آئيننامه، کمیته مربیان فدراسیون کبدی جمهوری اسلامی ایران ، نقیصه ای را که در بخش آموزشی مربیان کشور محسوس است، تا آنجا که ممکن باشد مرتفع و راه را برای پیشرفت روزافزون مربیان محترم که از استعداد وتوان بسیاری برخور دارند ، فراهم نماید.

 

فصل اول

(نام- تعریف- سازمان-تعهدات-مقررات-مکان)

به موجب این آئین نامه مربی به فردی اطلاق می شود که با داشتن شناخت وبینش کافی وصلاحیت لازم در جهت تعلیم ،آموزش وتمرین ورزشکاران علاقمند به رشته کبدی ، باتحصیل مجوز لازم (کارت مربیگری) از فدراسیون مربوطه بتواند در این زمینه فعالیت نماید.

تعريف: ماده1- یکی از کمیته های منشعب از فدراسیون کبدی جمهوری اسلامی ایران ، کمیته مربیان            می باشد که از این پس در این اساسنامه به اختصار کمیته نامیده می شود.

  • اعضاء کمیته مربیان فدراسیون کبدی جمهوری اسلامی ایران، هیئتی از طرف مجمع عالی مربیان کشور می باشد که از طریق رای مخفی انتخاب می گردند.

2-1-شرایط انتخاب شوندگان و انتخاب کنندگان ، دارا بودن کارت مربیگری درجه یک و به بالا بوده ودر شرایطی که به حد نصاب(40 نفر) برسند از مربیان درجه 2 واجدشرایط دعوت خواهد شد.

3-1-کمیته مربیان بر طبق یک برنامه بلندمدت /میان مدت/ ویا کوتاه مدت وبرای مدت 4 سال انجام وظیفه می نماید که تفاصیل انجام برنامه هرساله برطبق این برنامه بلندمدت/میان مدت/ویا کوتاه مدت خواهد بود. كه برنامه فعاليتهاي اين كميته مي بايست قبلا به وسيله فدراسيون كبدي تاييد گردد.

4-1- کلیه کمیته های فدراسیون منجمله کمیته مربیان دارای حقوق یکسان می باشند.

5-1-فدراسیون کبدی پس از تصویب این آئيننامه به قوانین داخلی ، مقررات ومصوبات کمیته مربیان احترام وبه تصمیمات ایشان جامه عمل می پوشاند.

6-1- مکان کمیته مربیان در محل فدراسیون کبدی جمهوری اسلامی ایران می باشد که از طریق شماره 88956310 وشماره فکس 88980671 در سايت فدراسيون كبدي به آدرس www.irankabaddi.com  می توان با کمیته تماس حاصل نمود.

 

فصل دوم

(اهداف)

ماده2-کمیته مربیان دارای اهداف زیر می باشد:

1-2- توسعه ورزش کبدی در سراسر کشور – فعاليت در زمينه گسترش و ورزش كبدي در سراسر كشور

1-1-2- تلاش در جهت بهبود وترمیم مقررات جاری در مورد نحوه گسترش کبدی از طریق ارائه پیشنهادات اصولی به فدراسیون کبدی جمهوری اسلامی ایران.

2-2- سازماندهی مربیان کبدی بر اساس معیارهای داخلی ، منطقه ای، آسیایی وجهانی وحفظ ماهیت فنی ومفهوم اخلاقی این ورزش در بالاترین سطح ممکن با همکاری کمیته آموزش و فدراسیون کبدی

1-2-2- سعی در بهبود وگسترش کمی وکیفی مراکز آموزشی مربوط به این رشته از طریق همکاری وتبادل نظر با مقامات فدراسیون کبدی وسایر ارگانها

3-2- توسعه در روابط بین کمیته های مختلف فدراسیون وافزایش مناسبات دوستانه در میان اعضاء فدراسیون ، مربیان، داوران، بازیکنان و…

4-2- هماهنگی با فعالیتهای فدراسیون در سطح ملی وبین المللی

5-2- صدور مقررات بازی های داخلی / تصمیمات مربوط به آن / هماهنگی کردن آموزش سیستم های تدافعی ، تهاجمی کبدی در سراسر کشور

1-5-2- ایجاد ارتباط بامربیان کشور وکمیته های مربیان در سایر کشورها به منظور مبادله اطلاعات علمی وتخصصی از طريق فدراسيون.

 

فصل سوم

(اعضاء- عضویت- استفعا)

ماده3-

اعضاء کمیته مربیان فدراسیون کبدی جمهوری اسلامی ایران مرکب از نه نفر مربی زن ومرد درجه یک به بالا می باشند.(5نفر از آقایان و2 نفراز بانوان به عنوان عضو اصلی و2 نفر به عنوان عضو علی البدل)

1-3- کلیه مربیان کشور که دارای کارت مربیگری از فدراسیون کبدی می باشند در صورتیکه دارای کارت اشتراک کمیته مربیان باشند، می توانند از مزایای جنبی این کمیته بهره مند گردند.

2-3- عضویت  در کمیته مربیان منوط به احترام ، قبول و اجرای اساسنامه تدوین شده می باشد.

3-3- اعضاء کمیته مربیان می توانند در صورت عدم امکان فعالیت با ارائه دلایل موجه و رأی اکثریت استعفا نمایند.لیکن مراتب استعفا می بایست بصورت کتبی از طریق رئیس کمیته اعلام شود.

4-3- استعفای افراد در کمیته مربیان مطرح وبعد از موافقت به فدراسيون تصميمات مستنده ارجاع خواهد شد .

* دبیر کمیته مربیان موظف است کناره گیری  و یا  استعفای افراد کمیته مربیان را  به  اطلاع فدراسيون برساند تا از طريق روابط عمومي به رسانه هاي گروهي منعكس گردد.

 

فصل چهارم

(تشکیلات)

 

الف: مجمع عمومی

ب: هیئت رئیسه /رئیس/ دبیر/ اعضاء

ج: کمیسیونهای تخصصی (این کمیسیون به منظور تفکیک وظایف محوله وتلاش وکوشش کمیته مربیان در ارتقاء سطح مربیان کشور تشکیل خواهد شد)

 

ماده4-

1-4- کمیته مربیان برای طرح واجرای برنامه های موردنیاز وبه منظور نیل به اهداف عالیه فدراسیون دارای سازمان مشخص با اختیارات ومسئولیتهای مندرج در اساسنامه می باشد.

2-4- کلیه جلسات کمیته مربیان دارای صورت جلسه بوده ومصوبات آن با امضاء اکثریت اعضاء حاضر در جلسات قابل اجرا خواهد بود.

3-4- اداره جلسات کمیته مربیان به عهده رئيس كميته و درغياب او به عهده دبیر کمیته می باشد .اعضاء کمیته مربیان باید در اولین فرصت سمت های زیر را با اکثریت آرا احراز نمایند.

1-رئیس

2-دبیر

3-آموزش وپژوهش

4-روابط عمومی وانتشارات

4-4- جلسات اعضاء کمیته با حضور حداقل 5 نفر از اعضاء رسمیت یافته وتصمیمات متخذه با اکثریت آرا معتبر خواهد بود.

5-4- در صورتیکه یک یا چند تن از اعضاء کمیته مربیان به علت استعفا یا غیبت یا فوت یا مهجوریت ویا به هرعلت دیگر از شرکت در جلسات کمیته مذکور محروم گردند، به جای ایشان منتخبین ذخیره آخرین مجمع به ترتیب اولویت ، به عضویت کمیته مربیان کشور جایگزین خواهد شد.

6-4- غیبت هریک از اعضاء در جلسات کمیته بدون عذر موجه به مدت بیش از 5 جلسه بطور متناوب و3 جلسه متوالی به منزله استعفای عضو تلقی می شود. (تعیین واژه موجه وغیرموجه بعهده اعضا حاضر درجلسه و فدراسيون می باشد)

7-4- کمیته مربیان حداقل در ماه یکبار جلسات خود را تشکیل داده وموارد مطروحه در جلسات با اکثریت آرا مصوب خواهد شد.

تبصره: در مواردی که کمیته مربیان لازم بداند می تواند جلسات فوق العاده تشكيل دهد.

8-4-سلب عضويت موقت يا دائم اعضاي رسمي به علت عدم رعايت اصول مندرج در استانها به تصويب كميته مربيان و فدراسيون قابل اجرا مي باشد.

تبصره: در مواردي كه كميته مربيان بداند مي تواند سلب عضويت را به فدراسيون ارجاع نمايد.

9-4- کمیته مربیان دارای مهر وآرم مخصوص بوده که باید به تایید فدراسیون کبدی برسد. رئیس کمیته مربیان در حفظ ونگهداری مهر مسئول خواهد بود.

10-4 کمیته مربیان جهت انتشار نشریه اختصاصی خود می بایستی مجوز لازمه را از طریق فدراسیون کبدی جمهوری اسلامی ایران کسب نماید.

 

(فصل پنجم)

 (مجمع عمومی)

ماده 5-

1-5- مجمع عمومی مربیان کشور را رئيس سازمان تيم هاي ملي و اعضاء کمیته مربیان وروسای محترم کمیته مربیان استانها و مدرسين و مدعوين كه از جانب كميته مربيان در سراسر كشور دعوت مي شوند  تشکیل می گردد.

2-5-دستور جلسه عادی مجمع عمومی مربیان

الف-نطق افتتاحیه

ب-گزارش کمیته مربیان توسط رئیس کمیته مربیان کشور

ج-بررسی وضعیت فنی تیم های ملی در رده های مختلف سنی با هماهنگی ریاست محترم سازمان تیم های ملی و ارائه به فدراسيون.

د-گزارش عملکرد تخصصی كميته هاي نونهالان/ نوجوانان/ جوانان/ امید  و بزرگسالان توسط سرمربیان تیم های فوق الذکر

ر- بحث آزاد و انتقادات ، پيشنهادات و ارائه جهت بررسي و اقدام از طريق كميته مربيان به فدراسيون كبدي

هـ -بررسی وتصویب گزارشات آخرین مجمع عمومی

و- بحث وتصویب موارد کلی

ز-نطق اختتامیه توسط کمیته مربیان

تبصره1:جلسات عادی بصورت حداقل در هرماه یکبار در سال برگزار می گردد.

تبصره 2: جلسات فوق العاده برحسب ضرورت تشکیل خواهد شد.

 

فصل ششم

(شرح وظایف)

ماده6-

1-6- برنامه ریزی برای تامین نیازمندیهای کشور به لحاظ مربی واجدالشرایط

2-6- همکاری برای یکسان نمودن کار آموزش وتعلیم وتربیت مربیان در سطح کشور با همكاري كميته آموزش

3-6- تایید صلاحیت تعلیمی مربیان کشور با تاييد كميته آموزش

4-6-انتخاب و معرفی نماینده برای حضور در کمیته فنی مسابقات وپیشنهاد ابلاغ مربوطه به فدراسیون کبدی

5-6- پیشنهاد اعزام نماینده مربیان به مسابقات خارج از كشور و داخل در سطح کشور به فدراسیون برای ارزیابی کار مربیان

6-6- همکاری با رئیس سازمان تیم های ملی ومدیر فنی تیم ملی در انتخاب ومعرفی کلیه مربیان تیم های ملی اين كميته حداقل سه مربي را مربيان براي هر رده سني تيم ملي انتخاب و به رئيس سازمان تيم ملي پيشنهاد تا رئيس سازمان تيم ملي يك نفر يا بيشتر را از بين آنها به عنوان مربي بر گزيند.

7-6- بالا بردن کیفیت کارمربیان با ایجاد کلاسهای آموزشی، سمینارها و کنفرانس تخصصی وغیره

8-6- تشکیل پرونده مربیان وتهیه وتنظیم کارنامه آنان وگزارش به فدراسیون

9-6- تعیین وتربیت مدرسین مربیگری کبدی برای تدریس کلاس مربیگری در سطح کشور با همكاري و تاييد كميته آموزش

10-6- ارزشیابی کارمربیان برای انعکاس در کارنامه آنان

تبصره1: کلیه تیم های شرکت کننده در مسابقات قهرمانی کشور ولیگ باشگاههای سراسر کشور موظفند مربیان خود را قبل از عقد قرارداد برای تایید ودریافت آمادگی به کمیته مربیان فدراسیون معرفی نمایند. كميته مربيان و يا تاييد آنها را به فدراسيون اعلام و فدراسيون با توجه به ضوابط اقدام نمايد.

 

فصل هفتم

(درجات مربیگری)

كميته مربيان با هماهنگي كميته آموزش درجات مربيان را به شرح زير تعيين و اقدام به صدور كارت مي نمايد.

ماده7- بین المللی، ملی، درجه یک، درجه دو، درجه سه

1-7- مربیگری درجه 3

تعریف: مربی درجه 3 به شخصی اطلاق می شود که دوره مربیگری درجه 3 را با موفقیت گذرانده و دارای شرایط زیر می باشد.

1-1-7- داشتن حداقل 20 سال سن

2-1-7- آشنایی با کبدی

3-1-7- معرفی نامه از هیئت مربوطه

4-1-7- دارا بودن حداقل دیپلم متوسطه

5-1-7- حداکثر شرکت کنندگان در کلاس 30 نفر وحداقل 15 نفر می باشند.

تبصره:  در حالات دیگر که در آئيننامه پیش بینی نشده باشد در کمیته مربیان تصمیم گیری      می شود.

تبصره2: داوران مي توانند در كلاس مربيگري درجه 3 كبدي شركت و براي حضور در كلاس ارتقاء نيز مي بايستي كسوت محترم داوري را ترك نمايند.

2-7- مربیگری درجه دو

تعریف: افرادی که پس از دریافت کارت مربیگری درجه 3 دوسال بطور فعال در امر مربیگری اشتغال داشته باشند با معرفی هیئت استان یا سازمان مربوطه می توانند در کلاس مربیگری درجه 2 شرکت نموده وپس از موفقیت در آزمون مربوطه به مربیگری درجه 2 ارتقاء یابند.

تبصره1: شرط شرکت در کلاس مربیگری درجه 2 احراز حداقل 100 امتیاز از موارد زیر می باشد.

تبصره2: بازیکنان تیم ملی که حداقل در مسابقات رسمی به عنوان تیم ملی بزرگسالان شرکت کرده باشند می توانند با تشخیص کمیته مربیان کارت مربیگری درجه 2اخذ نمایند.

تبصره3: سایر حالات در کمیته مربیان تصمیم گیری می شود.

  1. شرکت درکلینیک مربیگری فدراسیون کبدی 10 امتیاز حداقل               40 امتیاز
  2. داشتن مقام اول تاسوم قهرمانی کشور                      5 امتیاز حداقل               20 امتیاز
  3. داشتن مقام اول تا سوم استانی                           5/2 امتیاز حداقل               10 امتیاز
  4. داشتن مقام اول تا سوم لیگ دسته دوم          5  امتیاز حداقل               20 امتیاز
  5. داشتن مقام اول تاسوم لیگ دسته اول                       10 امتیاز حداقل               20 امتیاز
  6. داشتن مقام اول تا سوم دانشگاهها                           5 امتیاز حداقل               30 امتیاز
  7. داشتن مقام اول تا سوم نیروهای مسلح                     5 امتیاز حداقل               20 امتیاز
  8. داشتن مقام اول تاسوم آموزشگاههای کشور                  5 امتیاز حداقل               20 امتیاز
  9. داشتن مقام اول تاسوم کارگران                      5 امتیاز حداقل               20 امتیاز
  10. فعال بودن در دوره مربیگری در جه 3 هرسال           10  امتیاز حداقل               20 امتیاز
  11. ارائه مقاله در صورت تایید کمیته                   10 امتیاز حداقل               20 امتیاز
  12. مربيان مدارس كبدي (باتاييد كميته) علاوه بر امتياز مربيگري سالانه هرسال 5 امتياز نيز به آنها تعلق مي گيرد.

3-7- مربیگری درجه 1

تعریف : مربی درجه 1 به مربیانی اطلاق می شود که پس از دریافت کارت مربیگری درجه 2 به مدت 3 سال فعالانه در امر مربیگری اشتغال داشته و با معرفی هیئت استان یا سازمان مربوطه می تواند در کلاس درجه 1 شرکت وپس از قبولی در آزمون های مربوطه به مربیگری درجه 1 ارتقاء یابند.

تبصره1: حداقل 3 سال از تاریخ کارت مربیگری درجه 2 گذشته باشد.

تبصره2: شرط شرکت در کلاس احراز حداقل 120 امتیاز پس از دریافت کارت مربیگری درجه 2 می باشد.

تبصره3: مربیانی که به درجه 1 مربیگری ارتقاء می یابند نمی توانند در مسابقات رسمی فدراسیون بازی کنند.

تبصره 4: سایر حالات در کمیته مربیان تصمیم گیری می شود.

 

  1. شرکت درکلینیک مربیگری فدراسیون کبدی 10 امتیاز حداقل               60 امتیاز
  2. داشتن مقام اول تاسوم قهرمانی کشور               5 امتیاز حداقل               20 امتیاز
  3. داشتن مقام اول تا سوم استانی                        5/2 امتیاز حداقل               10 امتیاز
  4. داشتن مقام اول تا سوم لیگ دسته دوم               5  امتیاز حداقل               20 امتیاز
  5. داشتن مقام اول تاسوم لیگ دسته اول 10 امتیاز حداقل               20 امتیاز
  6. داشتن مقام اول تا سوم دانشگاهها                      5 امتیاز حداقل               30 امتیاز
  7. داشتن مقام اول تا سوم نیروهای مسلح           5 امتیاز حداقل               20 امتیاز
  8. داشتن مقام اول تاسوم آموزشگاههای کشور          5 امتیاز حداقل               20 امتیاز
  9. داشتن مقام اول تاسوم کارگران           5 امتیاز حداقل               20 امتیاز
  10. فعالی بودن در دوره مربیگری در جه 3 هرسال           10  امتیاز حداقل               30 امتیاز
  11. ارائه مقاله در صورت تایید کمیته                10 امتیاز حداقل               20 امتیاز
  12. آشنایی بازبان انگلیسی

4-7- شرایط دریافت کارت مربیگری درجه بین المللی کبدی

1-4-7- مربیانی که دارای کارت مربیگری درجه 1 بوده و دارای یکی از شرایط زیر باشند به دریافت کارت مربیگری درجه ملی مفتخر می شوند.

2-4-7- داشتن سن شرکت کنندگان در زمان اعزام به کلاس که در شرایط خاص با توجه به تشخیص فدراسیون قابل تغییر است.

3-4-7- شرکت در یک دوره مسابقات رسمی (آسیایی وجهانی) با عنوان مربی یکی از تیمهای ملی

4-4-7- شرایط تخصصی حضور در دوره توسط فدراسیون جهانی و آسیایی و کمیته مربیان و کمیته آموزش در زمان تشکیل کلاس تعیین می شود.

5-4-7- برای بانوان شرکت در یک دوره مسابقات رسمی (بانوان کشورهای اسلامی) آسیایی وجهانی

6-4-7- مربیان واجد شرایط توسط کمیته مربیان انتخاب و به کلاس بین المللی مربیگری کبدی اعزام خواهند شد.

7-4-7- سرمربیان تیم های باشگاهی سوپرلیگ که در مسابقات قهرمانی باشگاههای آسیا یکی از مقام های اول تا چهارم را احراز نموده باشند.

5-7- شرایط مربیان سوپرلیگ ولیگ دسته اول

1-5-7- حداقل داشتن کارت مربیگری درجه 1 به بالا برای سرمربی تیم

تبصره: برای مربی وکمک مربیان داشتن حداقل کارت مربیگری درجه 2 الزامی است.

2-5-7- دریافت مجوز حضور در مسابقات لیگ از کمیته فدراسیون برای همان سال

6-7- شرایط مربیان لیگ دسته دوم

حداقل داشتن کارت مربیگری درجه یک برای سرمربی تیم

تبصره: برای مربی وکمک مربیان داشتن حداقل کارت مربیگری الزامی است.

1-6-7- دریافت برگ آمادگی از کمیته مربیان فدراسیون برای همان سال

7-7-شرایط دریافت مجوز حضور در مسابقات لیگ دسته دوم از کمیته مربیان فدراسیون کبدی

1-7-7- شرکت در کلینیک تخصصی مربیان لیگ

2-7-7- دارا بودن کارت اشتراک کمیته مربیان

3-7-7- سایر موارد هرساله از طرف کمیته مربیان فدراسیون کبدی اعلام خواهد شد.

4-7-7-فعال بودن مربیان منوط به تایید کمیته مربیان.

فصل هشتم

(امورمالی)

 

ماده8- دوره سالی مالی، همان دوره سال تقویم ورزشی است وکمیته مربیان موظف است تا برای این مهم مجدانه بکوشد.

1-8- دریافتی ها عبارتنداز : کمک های کمیته ملی المپیک/ کمک های سازمان تربیت بدنی/ کمک های فدراسیون کبدی / کمک های باشگاههای سراسر کشور/ کمک های افراد حقیقی وحقوقی/ حق اشتراک کلیه مربیان سراسر کشور / صدورکارت مربیگری

2-8- پرداختی ها عبارتند از:

اعطای جایزه به ممتازترین مربیان کشور

پرداخت هزینه های جاری کمیته مربیان

پرداخت های پیش بینی نشده

3-8- حساب جاری کمیته مربیان مرکب از سه امضاء در یکی از بانکهای معتبر سراسر کشور مفتوح، نايب رئيس و رئيس کمیته مربیان به همراه دبیر کمیته مذکور صاحبان امضاء می باشند و پرداخت از حساب مذكور با امضاء نايب رئيس فدراسيون ثابت و رئيس كميته مربيان و دبير كميته مربيان معتبر خواهد بود.

4-8- ایجاد صندوق تعاون وهمبستگی مربیان

 

 

فصل نهم

(تشویق وتنبیه)

 

ازآنجائیکه حرمت و احترام مربی از جایگاه منزه وخاصی برخوردار می باشد ، درجهت تقویت ،تثبیت وتحکیم این حریم ارزشمند ومتعالی ، می بایستی کوشش مناسبی عرضه گردد.

 

ماده 9-تشویق

  • تشویق کتبی همراه با درج در پرونده
  • کاهش زمان شرکت در کلاس ارتقاء مربیگری
  • پاداش نقدی وغیر نقدی

**دعوت همکاری برای حضور در کنار مربیان تیم های ملی به منظورافزایش توان مربیگری

**اعزام به کلاسهای بین المللی (داخل یاخارج کشور)

 

ماده 10- تنبیه:

  • تذکر شفاهی
  • تذکر کتبی همراه با درج در پرونده
  • جریمه نقدی
  • پیشنهاد تعلیق کار وکارت مربیگری به فدراسیون
  • پیشنهاد محرومیت از مربیگری به فدراسیون

 

فصل دهم

(تاریخ موثر)

 

اين آئيننامه مشتمل بر 10 فصل و 10 ماده و 12 تبصره در جلسه هيئت رئيسه 30/1/93 فدراسيون تاييد و در مجمع عمومي مورخ 30/2/93 فدراسيون كبدي جمهوري اسلامي ايران به تصويب رسيد.

 

 

 

 

فدراسيون كبدي جمهوري اسلامي ايران

 

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد