هدف بزرگ ، تلاش خستگی ناپذیر می خواهد و این ، دلیل آغاز قریب الوقوع اردوی ملی پوشان دختر ایران از اوایل فروردین از زبان نایب رئیس فدراسیون کبدی است.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون کبدی، صغری روح بخش شیوایی درباره مسابقات کبدی دسته اول زنان کشور که در ارومیه برگزار شد گفت: نکته قابل توجهی که در این مسابقات مشاهده شد حرکت تیم ها به سوی حرفه ای شدن بود به طوری که تیم ها به سمت جذب بازیکن از سایر نقاط کشور و پرداخت دستمزد حرکت کرده اند و این می تواند سرآغاز نگاه حرفه ای کبدی زنان باشد.

وی افزود: در ترکیب تیم آذربایجان غربی شاهد حضور بازیکنانی از مشهد و ایلام بودیم که مبلغی به عنوان دستمزد حضور در این مسابقات متمرکز به آن ها پرداخت شده بود که هم به تیم آذربایجان غربی برای قهرمانی کمک کرد و هم بازیکنان از این ساز و کار رضایت داشتند.

نایب رئیس فدراسیون کبدی گفت: حضور شایلا جین سرمربی تیم ملی کبدی در مسابقات ارومیه ، به بازیکنان انگیزه داده بود و مربی تیم ملی در صورتی که بازیکنانی را در این مسابقات دارای عملکرد چشمگیر ، دیده باشد به تیم ملی دعوت خواهد کرد.

شیوایی عنوان کرد: از بهترین داوران در این مسابقات استفاده شد به طوری که سال گذشته 2 داور ما شامل مهری بخردی و لیلا سیفی در لیگ حرفه ای هند حاضر بودند و امسال نیز سیفی بار دیگر در این مسابقات حضور یافته بود.

وی از اضافه شدن امکان ویدئو چک به مسابقات دسته اول زنان کشور و رسیدگی به همه اعتراضات با این امکان ، خبر داد و گفت: در بسیاری از تیم ها از جمله گلستان و اردبیل شاهد حضور بازیکنان جوان و نوجوان بودیم و گرایش تیم ها به استفاده از بازیکنان رده پایه ، آینده کبدی زنان ایران را تضمین می کند.

نایب رئیس فدراسیون کبدی درباره وضعیت آماده سازی تیم ملی زنان اظهار کرد: تاکنون 4 دوره اردوی آماده سازی تیم ملی شامل 2 دوره برای رده جوانان و 2 دوره برای رده بزرگسالان برگزار شده که در نهایت ترکیبی از نفرات جوان و بزرگسال، ترکیب تیم ملی را تشکیل خواهند داد.

شیوایی تاکید کرد: با فهرستی 24 نفره ، مرحله پنجم اردوی تیم ملی را از 5 و 6 فروردین آغاز خواهیم کرد و در نظر داریم 2 اعزام تدارکاتی داشته باشیم که محلی برای سنجش عملکرد بازیکنان ملی پوش خواهد بود.

منبع: رسانه ورزش زنان ایران

 

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد