رییس فدراسیون کبدی گفت: لوگوی رقابت‌های کبدی جوانان جهان که به میزبانی جزیره کیش برگزار خواهد شد نمادی ازعظمت ایران در خلیج فارس است.

«عباس اورسجی» روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در این خصوص افزود: از آنجا که رقابت‌های جهانی به میزبانی ایران در آب های نیلگون خلیج فارس و جزیره کیش برگزار می‌شود، در طراحی لوگوی مسابقات تلاش شده این عظمت به خوبی نمایان شود.

وی گفت: در لوگو ۲ دلفین طراحی شده که در آب‌های خلیج فارس به وفور دیده می شوند. حرکت دلفین‌ها در آب معمولا گروهی است که با نوع انجام رشته کبدی نیز هماهنگ است. همچنین جزیره کیش میزبان رقابت‌ها است که نماد اقتدار ایران برای حضور کشورهای مختلف دنیا در وسط آب‌های خلیج فارس محسوب شود.

رییس فدراسیون کبدی با اشاره به تیم‌های حاضر در مسابقات اظهار داشت: کشورهای ایران، هند، کره جنوبی، مالزی، ‌پاکستان، چین تایپه، اندونزی، سریلانکا، بنگلادش، ترکمنستان، دانمارک، کنیا، اوگاندا، کانادا، استرالیا و عراق در این مسابقات حضور دارند و تلاش شده از داوران خارجی و ایرانی در امر قضاوت نیز استفاده کنیم.

اورسجی در خصوص اینکه چرا زنان در این دوره از رقابت‌های جهانی جوانان حضور ندارند؟ اظهارداشت: از آنجا که برای نخستین بار میزبان این رقابت‌ها هستیم، برگزاری مسابقات به بهترین شکل ممکن از اهداف فدراسیون بود. البته میزبانی در بخش زنان به کشور مالزی سپرده شده که این کشور هم هنوز اطلاعی از زمان برگزاری مسابقات نداده است.

نايب رئيس فدراسيون جهاني كبدي در ادامه افزود: برگزاری افتتاحیه و اختتامیه به بهترین شکل ممکن در کنار ساماندهی مناسب تیم‌های شرکت کننده در مسابقات از جمله برنامه‌های فدراسیون است که امیدواریم با همت همه کمیته‌ها این برنامه‌ها با موفقیت اجرا شود. البته هزینه رفت و برگشت تیم‌ها بر عهده خود آنها است و بعد از آن فدراسیون جابجایی و میزبانی را بر عهده دارد.

رییس فدراسیون کبدی ایران به تفاهم نامه‌ای که چند روز پیش با مدیرکل تربیت بدنی دانشگاه فنی و حرفه ای  کشور منعقد شده، اشاره کرد و گفت: با عقد این تفاهم نامه بنا داریم از افرادی با تحصیلات بالای دانشگاهی که مقام قهرمانی نیز دارند به عنوان مدرس در پیشبرد اهداف رشته کبدی در تیم های ملی استفاده کنیم. همچنین مقرر شد کلاس های داوری و مربیگری برای دانشجویان علاقمندان سراسر کشور برگزار شود تا دانشجویان فنی و حرفه‌ای در سطح اول کبدی کشور فعالیت کنند.

رقابت‌های کبدی جوانان جوانان قرار است ۱۸ تا ۲۵ آبان ماه به میزبانی جزیره کیش برگزار شود.

 

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد