رئیس فدراسیون کبدی ایران از برنامه‌ریزی برای توسعه ورزش کبدی در کشورهای همسایه در راستای اشتغال زایی برای مربیان کشورمان خبر داد.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون کبدی، عباس خواجه اورسجی در خصوص شرایط میزبانی این شهرستان از مسابقات بین‌المللی کبدی، اظهار کرد: از آنجایی که دو تیم آذربایجان و گرجستان برای نخستین بار بود که بازی کبدی را تجربه می‌کردند، توقع چندانی نداشتیم که این دو کشور با قدرت در این رقابت‌ها ظاهر شوند.

وی ادامه داد: در اهداف کوتاه و بلندمدت خود در نظر داریم تا با تقویت  و توسعه ورزش کبدی در کشورهای همسایه، نسبت به اعزام مربیان و برگزاری دیدارهای مختلف در راستای تقویت تیم‌های خود، همچنین آموزش این کشورها به درآمدزایی واشتغال‌زایی برای مربیان نیز دست یابیم.

رئیس فدراسیون کبدی ایران، تصریح کرد: تیم ملی «ب» کشورمان، عراق، منطقه آزاد اروند و خرمشهر با قدرت در این مسابقات ظاهر شدند و در کنار آن نیز تیم‌های گرجستان و آذربایجان از رشد خوبی بهره می‌بردند.

اورسجی با تاکید بر ضعف کشورمان در پشتوانه سازی برای رده‌های پایه، یادآور شد: اعتقاد دارم که به بحث پشتوانه سازی تیم‌های پایه به شکل مناسبی پرداخته نشده است، اما قطعا با برنامه‌ریزی که برای سال‌های آینده صورت گرفته، به این سمت خواهیم رفت که برای تیم‌های ملی خود پشتوانه سازی، حفظ و نگهداری و استعدادیابی کنیم.

وی افزود: همچنین اردوهای مستمر به فاصله دو تا سه ماه با برنامه‌ریزی مشخص برگزار خواهیم کرد که در آن برنامه‌هایی از قبیل تغذیه و بدن‌سازی در آن تدارک دیده شده است.

رئیس فدراسیون کبدی ایران در خصوص عملکرد نمایندگان استان خوزستان در این مسابقات، عنوان کرد: خیلی بیشتر از این پتانسیل در استان خوزستان وجود دارد و جوانان این منطقه واقعاً ورزشکار و ورزش دوست هستند و مسئولان ورزش این خطه باید اهتمام بیشتری برای رشد این ورزشکاران ورزیده و در ادامه باید با انتخاب روسای توانا برای هیئت‌های ورزشی، فرصت بیشتری را به ورزشکاران و هیئت‌ها بدهد تا بتوان با فعال کردن هیئت‌های شهرستانی، وسعت و پیشرفت این رشته را رقم بزنند.

اورسجی اشاره کرد: در اولین اعزام‌های برون‌مرزی و اردوی های تیم ملی ما در رشته کبدی، بچه‌های خوزستان حضور داشته و دارند که این موضوع نشان‌دهنده وجود پتانسیل بالا در استان خوزستان است، تقاضا دارم که دوستان ما در استان خوزستان به رشته کبدی بیشتر پرداخته و با فعال کردن هیات های این رشته در جهت رشد کبدی گام‌های بلندتری بردارند.

وی در خصوص میزبانی خرمشهر از این رقابت‌ها، گفت: در این میزبانی یک سری اشکالاتی وجود داشت، یک رویدادی که قرار بر برگزاری آن است باید سه محور مورد توجه قرار گیرد که این محورها اقدامات قبل از رویداد، حین رویداد و پس از آن است که باید به خوبی صورت بپذیرد.

رئیس فدراسیون کبدی ایران در پایان خاطرنشان کرد: در بحث اقدامات پیش از این مسابقات، برنامه‌ریزی مناسبی صورت نگرفته بود که اگر دوستان قول بدهند که این اشکالات مرتفع شده و این سطح مسابقات از سازمان‌دهی مناسبی برخوردار شود، این قبیل میزبانی‌ها در خرمشهر استمرار خواهد داشت، همچنین سعی داریم تا بحث تورنمنت بین‌المللی فجر اروند را در تقویم ورزشی فدراسیون به ثبت برسانیم.

منبع: فارس

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد