رئیس فدراسیون کبدی گفت: هدف اصلی از برگزاری دوره تربیت مدرس کبدی، ایجاد یک نظام جامع در آموزش داوری و مربیگری است تا تمامی سرفصل ها بصورت یکسان و هماهنگ آموزش داده شود.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون کبدی، عباس اورسجی در خصوص نخستین دوره تربیت مدرس اظهار کرد: متاسفانه در گذشته در بحث آموزش دچار پراکندگی بودیم که با برگزاری نخستین دوره تربیت مدرس در نظر داریم تا شرکت کنندگان ضمن آشنایی با سرفصل های آموزشی و اصول و روش تدریس به همسان سازی در آموزش کبدی در کشور برسیم تا قوانین و مقررات داوری و مربیگری مسابقات بصورت سلیقه ای آموزش داده نشود.
رئیس فدراسیون کبدی با تاکید بر اینکه اساس کار یکسان سازی مباحث آموزشی در مربیگری و داوری کبدی است افزود: در کنار این مهم یک مربی و یا داور باید حقوق  ورزشی، روان شناسی ورزشی، تغذیه ورزشی و زبان انگلیسی را تا حدی که در مسابقات بین الملی به مشکل بر نخورد در کنار اصطلاحات تخصصی کبدی بداند که تمامی این سرفصل ها به علاوه کلاس های عملی مدت یک هفته آموزش می دهیم.
وی ادامه داد: در ابتدا در نظر داشتیم نخستین دوره تربیت مدرس را فقط برای شرکت کنندگان داخل کشور برگزار کنیم اما در مدت کوتاهی باتوجه به جایگاه بسیار خوب کبدی ایران در جهان و آسیا دارد و  کسب دو نشان طلا در بازی های آسیایی جاکارتا و همچنین مطرح بودن کبدی کشورمان در مبحث علمی با استقبال کشورهای دیگر نیز مواجه شدیم که برای ما بسیار رضایت بخش بود و تشویق شدیم تا در آینده برگزاری این دوره ها را بصورت بین المللی در دستور کار قرار دهیم.
اورسجی گفت: از آنجاییکه سایر کشورهای در بحث مربیگری کبدی برعکس کشور ما که دارای مربیان برجسته ای است، با کمبود مربی مواجه هستند،  این مراودات در جذب مربیان ایرانی بسیار موثر خواهد بود.

 

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد