مراسم افتتاحیه نخستین دوره تربیت مدرس کبدی با حضور محمد سرور دبیرکل کنفدراسیون کبدی آسیا، شاهرخ شهنازی دبیرکل کمیته ملی المپیک، سیدمحمد‌شروین اسبقیان مدیرکل دفتر امور مشترکین فدراسیون‌ها، عباس اورسجی رئیس فدراسیون کبدی و روسای فدراسیون های کبدی چند کشور خارجی در کمیته ملی المپیک برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون کبدی؛ نخستین دوره تربیت مدرس مربیگری و داوری کبدی در دو بخش تئوری و عملی در آکادمی ملی المپیک با برگزاری مراسم افتتاحیه‌ای در سالن اجتماعات کمیته ملی المپیک که با حضور شاهرخ شهنازی دبیرکل کمیته ملی المپیک، سیدمحمد‌شروین اسبقیان مدیرکل دفتر امور مشترکین فدراسیون‌ها، عباس اورسجی رئیس فدراسیون کبدی، محمد سرور دبیرکل کنفدراسیون کبدی آسیا، روسای فدراسیون کشورهای دانمارک، ترکمنستان، افغانستان، نایب‌رئیس فدراسیون کبدی پاکستان و شرکت‌کنندگان دوره برگزار آغاز شد.
دوره تربیت مدرس کبدی از امروز شنبه 13 بهمن ماه به مدت 5 روز در آکادمی ملی المپیک به مناسبت دهه مبارک فجر در حال برگزاری است و با پایان یافتن مراسم افتتاحیه، مربیان و داوران شرکت‌کننده در دوره مذکور که علاوه بر ملیت ایرانی شرکت‌کنندگانی از کشورهای ترکمنستان، افغانستان، عراق، دانمارک و پاکستان نیز در بین آنها حضور دارند که در کارگاه‌های تئوری و عملی با تدریس اساتید خارجی و ایرانی همراه است شرکت می کنند.
هدف از برگزاری این دوره آموزشی علاوه بر ایجاد یک نظام جامع در آموزش داوری و مربیگری کبدی این است تا شرکت‌کنندگان با سرفصل‌های آموزشی و همچنین اصول و روش تدریس آشنا شوند تا ضمن تربیت مدرس های تخصصی در کبدی و همسان‌سازی بحث آموزش در کبدی کشور، موضوع قوانین و مقررات داوری و مربیگری در کلاس ها و مسابقات داخلی به صورت سلیقه‌ای اعمال نشود.
در دوره تربیت مدرس داوری که تا 17 بهمن ادامه خواهد داشت مباحثی همچون اصول و روش تدریس، روان‌شناسی تدریس، مدیریت هوش هیجانی در مسابقات، آموزش قوانین داوری، مکانیزم مدیریت و اداره مسابقه، مبانی آمادگی جسمانی عمومی و اختصاصی داوری، اجرای عملی قوانین و مقررات کبدی، اصول برنامه‌ریزی و سرپرستی مسابقات و حقوق ورزشی به داوران شرکت‌کننده ارائه خواهد شد.
در بخش تربیت مدرس مربیگری نیز که تا چهارشنبه 17 بهمن ادامه دارد، مربیان شرکت‌کننده با این موضوعاتی از جمله فیزیولوژی و تغذیه ورزشی، روان‌شناسی تدریس در ورزش، اصول برنامه‌نویسی و طراحی تمرین، نحوه آموزش تکنیک‌های اساسی و پایه در دفاع و حمله در کبدی، آناتومی انسان، حرکت‌شناسی و بیومکانیک کبدی آشنا خواهند شد.
در پایان این دوره آموزشی مربیان و داوران شرکت‌کننده در آزمون‌های پایانی شرکت خواهند کرد تا در صورت کسب حد نصاب نمره تعیین شده، به قبول‌شدگان گواهی پایان دوره با امضاء دبیرکل کنفدراسیون کبدی آسیا و رئیس فدراسیون کبدی ایران اعطا شود.

در این دوره کیوال چاند سوتار سرمربی اسبق کشورمان و جاگمون به عنوان دو مدرس خارجی از کشور هندوستان همراه با اساتید به نام دانشگاه های داخلی آخرین دستاوردهای و علم روز کبدی و ورزش را به نفرات شرکت کننده ارائه کردند.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد