نایب رئیس ایرانی تیم ملی کبدی دانمارک گفت: کمک می کنیم تا مقر فدراسیون جهانی کبدی را به ایران منتقل سازیم.

سعید طیبی گفت: ۳۶ سال است که در دانمارک زندگی می کنم، رشته اصلی من کشتی است اما اکنون نایب رئیس آقای آلن یاکوپسن هستم.

وی افزود: دختران دانمارک نایب قهرمان کبدی جهان هستند اما در بخش پسران یک تیم تازه کار به حساب می آییم.

وی با اشاره به میزبانی جزیره کیش از مسابقات جوانان جهان گفت: بنویسید همه چیز تقریبا خوب بود و ورزشکاران دانمارکی که سرمربی آنها یک خانم به نام مایا است، از این بابت که مردم ایران چقدر به همدیگر احترام می گذارند و قوانین و مقررات راهنمایی رانندگی در کیش رعایت می شود ابراز خرسندی و تعجب کرد.

طیبی اضافه کرد: کبدی ایران با ریاست جدید دکتر اورسجی به خوبی پیش می رود، او مدیری جوان و مردی بزرگ است که باید از وی حمایت کرد. من گاهی برخی بی مهری هایی را که نسبت به وی می شود بر نمی تابم، اما حتم دارم کبدی ایران با ایشان یکه تاز خواهد ماند.

وی درباره نیامدن رئیس فدراسیون جهانی کبدی به ایران گفت: جالوت مردی فرتوت وازکار افتاده است که حتی حوصله جواب دادن به ایمیل های فدراسیون های ملی را ندارد، اصلا سرجایش هم نمی تواند تکان بخورد، بنابراین حق ایران است که اداره کبدی جهان را در دست بگیرد اما فراموش نکنیم که در کنار آقای اورسجی باید افرادی وقت شناس و آن تایم قرار بگیرند تا اگر روزی کبدی المپیکی شد، ایرانیان حرف اول را بزنند.

طیبی یادآور شد که بعد از این مسابقات تفاهم نامه ای با اداره کل ورزش و جوانان استان آذربایجان شرقی امضا خواهند کرد که بر اساس آن در زمینه برپایی اردوهای مشترک، اعزام مربیان و تبادلات تجربی و علمی در زمینه ورزش هایی مثل کشتی، بدمینتون، کبدی و … باهم تشریک مساعی خواهیم کرد. / البرز