رئیس فدراسیون کبدی با اشاره به میزبانی ایران برای نخستین دوره جام جهانی جوانان، نزدیک شدن به کرسی اول آسیا و جهان را هدف اصلی از برگزاری این رقابت‌ها عنوان کرد.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون کبدی، عباس اورسجی با تاکید بر اینکه جام جهانی جوانان با پیشنهاد ایران در تقویم ۲۰۱۹ فدراسیون جهانی کبدی قرار گرفت، گفت: با توجه به نزدیک شدن به زمان مصوب برای این رقابت ها، در حال نهایی کردن برنامه ها به منظور برگزاری هرچه بهتر مسابقات هستیم طوریکه بتوانیم علاوه بر برگزاری با کیفیت مسابقات و داشتن تیمی مدعی، معرف خوبی هم برای کشورمان باشیم.

وی با یادآوری اینکه ۲۰ تا ۲۵ آبان ماه زمان برگزاری جام جهانی کبدی جوانان در جزیره کیش است، خاطرنشان کرد: دعوت نامه حضور در مسابقات را برای بیش از ۳۰ کشور ارسال کردیم که از این تعداد ۱۵ کشور اعلام آمادگی قطعی کردند. بدین ترتیب با در نظر گرفتن حضور تیمی از ایران، مسابقات در جدول ۱۶ تیمی برگزار می شود. البته سه کشور ترکیه، آذربایجان و گرجستان هم متقاضی حضور در رقابت ها شده اند اما فعلا با حضورشان موافقت نشده است چراکه در صورت اضافه شدن این تیم ها، تعداد روزهای برگزاری مسابقات بیشتر می شود و درکل باید جدول رقابت ها را تغییر دهیم.

رئیس فدراسیون کبدی در این رابطه ادامه داد: اولین بار است که جام جهانی کبدی در رده سنی جوانان برگزار می شود با این حال استقبال به نسبت خوبی از مسابقات شد. درصورتیکه ایران به عنوان میزبان حداقل هزینه بلیت رفت و برگشت تیم ها را به طور کامل پرداخت می کرد قطعا همه کشورها دعوت شده، اعلام آمادگی می کردند. کشوری مانند هند تاکنون چندبار برگزارکننده مسابقات قهرمانی جهان در رده سنی بزرگسالان بوده و هر بار هم هزینه تیم ها را به طور کامل پرداخت کرده است. همین مسئله باعث رغبت بیشتر تیم ها برای حضور در مسابقات می شود.

اورسجی خاطرنشان کرد: درصورتیکه فدراسیون کبدی چنین برنامه ای را برای میزبانی جام جهانی جوانان در دستور کار قرار می داد، حداقل به ۱۰ میلیارد تومان بودجه نیاز داشت درحالیکه با توجه به بودجه کلی فدراسیون، تامین آن کمی دشوار می شد. بنابراین برای دوره نخست با ۱۶ تیم مسابقات را برگزار می کنیم.

به گفته رئیس فدراسیون کبدی، هزینه میزبانی ایران برای جام جهانی جوانان با در نظر گرفتن ۱۶ تیم شرکت کننده ۳ میلیارد تومان می شود.

وی در بخش دیگری از این گفتگو با بیان اینکه ایران به عنوان میزبان مسابقات ۲۰ داور در رقابت ها خواهد داشت، گفت: هر یک از دیگر تیم های شرکت کننده هم یک داور همراه در رقابت ها خواهند داشت.

اورسجی با تاکید بر اینکه جام جهانی جوانان در بخش پسران برگزار می شود، در مورد دلیل برگزار نشدن این رقابت ها در بخش بانوان اینگونه توضیح داد: همان طور که گفتم اولین بار است که جام جهانی کبدی در رده سنی جوانان برگزار می شود. نمی توانستیم استارت مسابقات را همزمان در دو بخش بزنیم. نیاز بود کسب تجربه کنیم ضمن اینکه همزمان با پیگیری ایران برای برگزاری این رقابت ها، مالزی هم متقاضی مسابقات جهانی بانوان در همین رده سنی جوانان شده بود اما تا به امروز خبری از آن نشده است.

رئیس فدراسیون کبدی تصریح کرد: به شدت به دنبال این بودیم که علاوه بر آسیا از قاره هایی مانند اروپا و آفریقا هم چند کشور در مسابقات شرکت داشته باشند که خوشبختانه میسر شده است. فدراسیون جهانی به دنبال المپیکی شدن رشته کبدی است و این مهم نیازمند توسعه و تامین بیشتر کبدی در کشورهای جهان است. باید این کار را از رده سنی جوانان آغاز می کردیم. یکی از اهداف برگزاری جام جهانی جوانان همین است ضمن اینکه همزمان پیگیر یک هدف مهم دیگر هم هستیم.

اورسجی که در حال حاضر نایب رئیسی فدراسیون جهانی را عهده دار است، در این مورد تاکید کرد: به دنبال کرسی اول در سطح آسیا و جهان هستیم. برای کبدی ایران که یکی از قدرت های جهان در این رشته به حساب می آید، پست نایب رئیسی کافی نیست. می خواهیم پست ریاست در آسیا و جهان را داشته باشیم و مقر کنفدراسیون آسیایی و جهانی را هم از هند به ایران منتقل کنیم.

وی تاکید کرد: برای پیگیری این دو هدف، دعوت از نماینده شورای المپیک آسیا و احتمالا کمیته بین المللی المپیک را هم در برنامه داریم تا در طول برگزاری جام جهانی در کشورمان حضور داشته باشند و از نزدیک شاهد شرایط این رشته در ایران باشند.

رئیس فدراسیون کبدی در پایان گفت: هماهنگی و برنامه ریزی های لازم انجام شده تا در طول مسابقات بتوانیم کشورمان را هم به تیم های شرکت کننده بیشتر و بهتر معرفی کنیم.

منبع: مهر

 

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد